Generellt:
Vid internethandel är den vanligaste avtalsmodellen att säljaren först annonserar mot allmänheten (sådana annonser är inte juridiskt bindande, varför de inte ses som anbud), och köparen ger ett anbud iom sin beställning, och avtalet sluts iom säljarens accept på köparens anbud.
En (order)bekräftelse som innehåller de uppgifter som krävs för att identifiera ett enskilt köp (t.ex. köparens identitet, vad köpet omfattar, pris, ordernummer, leveransadress och liknande uppgifter) anses vara en accept.
Säljaren kan dock, via de villkor som köparen accepterar, välja en något annorlunda variant (som kanske lämpar sig bättre när bekräftelsen genereras automatiskt) som innebär att bekräftelsen som (enligt e-handelslagen) skickas ut i samband med beställningen inte utgör en accept (och orderbekräftelsen/accepten skickas då först när beställningen granskats, exempelvis i samband med att varorna packas och skickas).
En sådan beställningsbekräftelse är en bekräftelse på att man mottagit anbudet och vad det innehåller, men är som sagt ingen accept. En beställningsbekräftelse kan i många fall uppfattas som en orderbekräftelse/accept, så det är viktigt att säljaren, i sina villkor och i själva beställningsbekräftelsen, är mycket tydlig med att den inte innebär en accept (vid otydligheter skall det tolkas till konsumentens fördel).
Efter beställningsbekräftelsen, men innan orderbekräftelsen (dvs när avtalet ingås), så är det inga problem för säljaren att neka leverans med hänvisning till ett felaktigt pris...eller för den delen valfri (icke-diskriminerande) anledning.
Om ett däremot avtal ingåtts så krävs det speciella omständigheter för att parterna inte skall vara bundna av det.
Omständigheter som låter säljaren ta sig ur ett bindande avtal kan exempelvis vara om en felaktighet som köparen drog fördel av var så uppenbar att denne borde insett att det rörde sig om ett fel, dvs att köparen handlat i "ond tro".
-----------
Det aktuella fallet:
Eftersom företaget redan levererat en del av de beställda produkterna föreligger knappast någon tveksamhet huruvida ett avtal ingåtts eller ej.
Säljarens möjlighet att ta sig ur avtalet beror alltså på om de kan visa att köparen handlat i "ond tro". Om de kan visa detta beror på hur stort prisfelet var, hur insatt i aktuell varugrupps prissättning en konsument kan anses vara, hur liknande varor är prissatta etc.