RTX 2080 - Palit GameRock eller Gigabyte Windforce?

Permalänk
Avstängd

RTX 2080 - Palit GameRock eller Gigabyte Windforce?

Hej!

Håller på att beställa en ny dator och nu är det dags att välja grafikkort.
Vilket av dessa alternativ rekommenderar ni? Priset är ju ungefär detsamma.
Eller rekommenderar ni något annat i samma prisklass?

Palit
Gigabyte

Processor kommer vara en i9 9900k.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@lfc_kling: Tror du blir nöjd oavsett vilket du köper

Jag hade valt Gigabyte, har testat deras 2080 version (den du länkade) och den har allt, fläktarna stannar vid låg belastning, det har en snygg backplate, tre fläktar, är tyst, jag kan rekommendera det.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Avstängd

@Aeig: Hej!
Tack för din input Jag är också övertygad om att jag blir nöjd oavsett val, det känns som att det är väldigt liknande kort.
Men Gigabytes kort låter bra på din beskrivning. Håller helt klart med om att det är ett finare kort än Palit-kortet.
Har dessutom ett Gigabyte (GTX 970) just nu och har helt klart varit nöjd med det.

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag har sneglat på de korten också. Observera att det finns tre varianter av Gigabytekortet. Windforce, Windforce OC och Windforce Gaming OC. Den du länkat, Windforce, har en tunnare kylfläns (2 slots) än dem andra två. Kan var svårt att urskilja på bilderna. Palitkortet har en betydligt maffigare kylfläns som jag försått det. Jag hade tveklöst valt Palit-kortet. Palit-kortet ställt mot Gaming/Gaming OC hade varit ett svårare val dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sparable:

Hej,
Jag har sneglat på de korten också. Observera att det finns tre varianter av Gigabytekortet. Windforce, Windforce OC och Windforce Gaming OC. Den du länkat, Windforce, har en tunnare kylfläns (2 slots) än dem andra två. Kan var svårt att urskilja på bilderna. Palitkortet har en betydligt maffigare kylfläns som jag försått det. Jag hade tveklöst valt Palit-kortet. Palit-kortet ställt mot Gaming/Gaming OC hade varit ett svårare val dock.

Bra upptäckt. Även Gaming OC har samma höjd. Om det är något avgörande vet jag inte.

https://www.gigabyte.com/Comparison/Result/3?pids=6705,6706,6...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Sparable: Jag har haft och använt RTX 2080 WF 8G modellen som du nämner, den som tar upp endast två expansionsplatser. Det var ett väldigt tyst kort, så jag kan endast se fördelar med 2,5 plats korten med samma design från Gigabyte.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED