Tips på bra (stort) maxitower, modell smalt men högt?

Permalänk
Avstängd

Tips på bra (stort) maxitower, modell smalt men högt?

Jag söker ett ultrahögt tower, max kanske 25-30 cm brett, helst inte bredare än 40 cm.

Minst 70-80 cm högt, eller högre. Det behöver inte gå att flytta.

Inte så mycket fast monterad inredning utan stora släta ytor man kan montera på och tung starkt byggd stomme så att man kan montera tunga kylare och annat i toppen, samt gärna stapla utrustning ovanpå det (tänkte mig att det skall utgöra en förlänging av skrivbordet så att toppen blir som ett litet bord, men jag har inte i närheten plats på bredden för ett tjockt "kubchassi" däremot kan det bygga över två meter på höjden där utan att det stör...)

Jag behöver ha in stora, fullängds tunnelkylare med slangpaket, resrvoarer, pumpar och skit som skall stå på högkant, mm i det utan att det blir svårmeckat, samt massor med riktigt tjocka kablar (till instickskort och annat) bakom moderkortet.

Bästa jag hittade förut var caselabs STH-10, men det finns ju inte längre.

(Gärna om det finns litet billigare och i EU)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Vet inte vad du har för typ av budget, men har du tittat på Phanteks Enthoo Elite?

https://www.komplett.se/product/916038/datorutrustning/datork...

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

Hade en gång i tiden ett Chieftec Big Tower som jag tror är i närheten av det du söker, smalt och högt. Har inte sett sådana de senaste åren så de kanske inte är kvar.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag söker ett ultrahögt tower, max kanske 25-30 cm brett, helst inte bredare än 40 cm.

Minst 70-80 cm högt, eller högre. Det behöver inte gå att flytta.

Inte så mycket fast monterad inredning utan stora släta ytor man kan montera på och tung starkt byggd stomme så att man kan montera tunga kylare och annat i toppen, samt gärna stapla utrustning ovanpå det (tänkte mig att det skall utgöra en förlänging av skrivbordet så att toppen blir som ett litet bord, men jag har inte i närheten plats på bredden för ett tjockt "kubchassi" däremot kan det bygga över två meter på höjden där utan att det stör...)

Jag behöver ha in stora, fullängds tunnelkylare med slangpaket, resrvoarer, pumpar och skit som skall stå på högkant, mm i det utan att det blir svårmeckat, samt massor med riktigt tjocka kablar (till instickskort och annat) bakom moderkortet.

Bästa jag hittade förut var caselabs STH-10, men det finns ju inte längre.

(Gärna om det finns litet billigare och i EU)

Corsair 1000D är ju ett av dom största på marknaden just nu.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Avstängd

Tackar alla, skall kolla om det går att hitta begagnat kanske...

Har snart en piedestal från Thermaltake (men har inte fått hem den ännu) som kanske rymmer kylarna...

En packe består av två sådanahär, men de går egentligen att montera löst också, men tänkte mig göra som Mr 3D med montaget för att öka kapaciteten något samt minska ljudet, därav önskemålen kring monteringen, tänkte mig botten för att minska risken för kylmediumläckage rinner ned på elektroniska komponenter, men det måste inte vara monterat i botten.

Edit:
Dimensions (L x W x H): 530 x 130 x 50 mm

(Edit, tillkommer tjockleken av fläktar då...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number