Problemet är att jag vet inte riktigt om min prestanda är för dålig för Etc CSGO. Jag har försökt spela det i veckan här nu, och märker att jag får kraftiga spikes. Så jag kollar task managern, och ser att CPUn tar i snitt 80-90% av sin kraft till CS.
Jag har fått veta att det är ingen fara att den presterar så mycket för det betyder bara hur mycket den använder av den tillgängliga kapaciteten, det kan jag jag köpa, men varför får jag dessa spikes då?
Jag menar antingen så är min prestanda för låg vilket jag inte tror, för då hade jag säkerligen inte kunnat spela cod BO4 utan problem.
Så om någon skulle kunna förklara vad som skulle kunna metodiskt kunna förklara vad problemet skulle kunna vara. Imed att jag inte är så duktig på hur saker och ting fungerar.
Den ända felsökningen jag gjort det är att uppdatera mitt chipset, hjälpte inte. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
Min setup:
GPU:geforce gtx 970
CPU: I5-6500k
RAM: 16 GB
Moderkort: Asus Z170 Pro gaming
Oftast om jag haft fått lagspikes i spel så är det pga belastningen på hårddisk, är SSD gammal?
Kan vara värt att ladda ner ett ordentligt Smart test program för att kika så det inte är SSD som börjar gå åt pipsvängen.
Jag använder Crystaldisk själv -> https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
Jag ska absolut testa, men det roliga är att det är bara ett enstaka spel och det är cpu användningen som slår i taket, fattar inte riktigt sambandet bara hehe
Ja det låter iofs lite märkligt, har du kört nvidias grafikoptimering på spelen? tänker om det är någon inställning som strular så spelen kör hårdare på cpu'n. (Jag hade kikat på hdd'n i alla fall, det gör jag alltid först om jag får konstiga spikes)