Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Ny Delid tool för Intel LGA115X och 77X

Permalänk
Medlem

Ny Delid tool för Intel LGA115X och 77X

Tjena! Säljer här en variant av 3D printad delid tool som jag själv använt många gånger utan problem. Ett enligt egen erfarenhet väldigt effektivt verktyg ifall du vill få ner temperaturerna och är okej med att eventuell garanti försvinner. Den delid tool som du eventuellt köper är helt ny, printad i PLA med högt ifyll, vilket ger en mycket stabil konstruktion.

Verktyget i sig är väldigt simpelt att använda. Du placerar processorn i boxen, med IHSen uppåt. För att ge verktyget bästa långsiktiga hållbarhet bör du även placera ett mynt eller liknande mellan skruven och plastboxen. Det funkar dock även utan mynt. Börja sedan försiktigt skruva skruven tills du hör ett starkt "poppande" ljud. IHSen har då lossnat och du kan försiktigt avlägsna den samt processorn från verktyget. Verktyget är designat av Dawnaur, https://www.thingiverse.com/thing:1630652.

Det som jag skickar med är förutom det 3D printade verktyget en M8 skruv samt bult. Allt kommer hopskruvat och klart, så det är bara att köra igång direkt.

Tänker mig 100 kr per verktyg. Kan hämtas i Tyresö eller skickas som brev för 20 kr extra. Hör av dig via PM om du är intresserad! Ifall du har allmänna frågor kan du ställa dem i tråden. Se även tidigare tråd för relid alternativ och resultat. https://www.sweclockers.com/forum/trad/1539401-ny-delid-tool-....

//Lowe

Läs hela annonsen här

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera både säljaren och verktyget. Har använt min på 5 CPUs sen jag köpte den, fungerar finfint.

Permalänk
Medlem

Fan vad najs att du ger han kredit som har designat den sätt många som säljer men ingen nämner det bra jobbat

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarols89:

Fan vad najs att du ger han kredit som har designat den sätt många som säljer men ingen nämner det bra jobbat

Ja, om licensen är Creative Commons BY-SA så är det ju atribution som gäller, vilket jag personligen också tycker är mer än rätt :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Kan rekommendera både säljaren och verktyget. Har använt min på 5 CPUs sen jag köpte den, fungerar finfint.

Kul att höra att den funkat bra😃👌👌👍!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt detta verktyg av denna säljare. Fungerade ypperligt på min 4770k och polarens 4790k.

Instämmer med @LemurenSwe, rekommenderad produkt och säljare!

Permalänk
Medlem

Vad tar du för delid+relid verktyg? Antar du fortfarande producerar de med? (Såg förra annonsen)

P.S Bara för att dubbelkolla, detta ska passa på min 8700k right?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Vad tar du för delid+relid verktyg? Antar du fortfarande producerar de med? (Såg förra annonsen)

P.S Bara för att dubbelkolla, detta ska passa på min 8700k right?!

Hej! Tar samma pris för själva verktyget. Däremot tar jag 40 kr frakt istället för 20 pga ökad vikt. Att delida en 8700k skall gå utan problem

Mvh. Lowe

Visa signatur

*Lite överklockade Ryzens och Xeons.
*R9 kort som alltid brinner upp, men måste ju värma huset på något sätt!
*Custom 3D printad kina & EKWB loop med tillhörande hemförsäkring för vattenskador.