Permalänk

Coil whine eller inte?

när jag först byggde min dator hörde jag ett litet tjutande pip / brus i ljudet. då trodde jag att det var coil whine och har bytt till en ny PSU (corsair RM750X V2) och ett nytt grafik kort (MSI GeForce RTX 2070 ARMOR), men det är fortfarande kvar. mitt moderkort är ett Aorus z270x-gaming 5. jag använder onboard ljud kortet (ett Soundblaster). om man har USB hörlurar inkopplade så låter det inget men om man kopplar in aux hörlurar i 3.5 uttagen så börjar det tjuta och en massa annan oljud när man är inne på något spel som drar grafik korts kraft, tex 3d spel eller razer softminer. när jag kopplar in högtalare till ett 3.5 uttag (något 2.1 system från altek lansing med THX sak, två diskant och en bas) så låter det inte något oljud alls. förut när jag precis hade byggt datan hade jag ett nätaggregat från "Andersson", 650w och väldigt billig. mitt förra grafik kort var ett gigabyte radeon rx 560 4gb. finns det någon "manick" som man kan koppla in i typ USB porten och 3.5 porten som tar bort coil whine? USB headset kanske är lättast men det är myyycket bättre ljud i 3.5 uttaget. tror ni att det är coil whine min dator har?

Visa signatur

-:INTEL CORE I7 7700K:-:MSI GEFORCE RTX 2070 ARMOR:-:G.SKILL TRIDENT Z RGB 4X8GB 3200MHz DDR4:-:AORUS Z270X-GAMING 5:-:CORSAIR RM750X V2:-:SAMSUNG 850 EVO 500GB SSD:-:MICROSOFT WINDOWS 10 HOME:-:NZXT KRAKEN X72:-

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk

@CyberNerd: tack, men det var nog lite dyrt för mig. köppte Steelseries Arctis PRO.

Visa signatur

-:INTEL CORE I7 7700K:-:MSI GEFORCE RTX 2070 ARMOR:-:G.SKILL TRIDENT Z RGB 4X8GB 3200MHz DDR4:-:AORUS Z270X-GAMING 5:-:CORSAIR RM750X V2:-:SAMSUNG 850 EVO 500GB SSD:-:MICROSOFT WINDOWS 10 HOME:-:NZXT KRAKEN X72:-