Permalänk
Medlem

@3rk0: Du skulle kunna testa övervaka framtimes med tes MSI Afterburner för att se om det är någon skillnad för er där.

Permalänk
Medlem

Skrivit upp en lista nu bra många grejer att gå igenom blir en heldag testande

Permalänk
Medlem

WOW jag tror detta kan vara det ser jäkla likt ut titta på denna video jag ska fan ringa han o be han pröva detta nu.

https://www.youtube.com/watch?v=UtkWQwPvEEM

Permalänk
Skrivet av 3rk0:

@CubaCola: tänk att det finns fortfarande folk som säger att människor kan inte se mer än 30 FPS då vill man ge de en örfil med hälen

Alltså, det här var ju en av de roligare kommentarerna hittills, i år.

Ögat kan se upp till 75 fps (Ny studie) - Skärm ter sig på ett annat sätt, det du kan se på skärmen är skillnader, snarare än ren skär fps. När skärmen flukt8uerar så märker man (precis anledningen till att du skapar tråden) - MEN, du ser absolut inte 200 bilder i sekunden och din hjärna uppfattar till 100% inte alla detaljer på hela bilden.

Dessutom kan du ju även märka saker i perferin utan att du kollar på det, hjärnan är mer komplicerad än så - men jag är glad att du tror att du kan se 200 bilder i sekunden bara för att du sitter o nördar i 200hz

Permalänk
Medlem

@Jontchaav: När folk säger att man inte kan se mer än 30fps då menar de på en skärm jag fattar väl också att man inte kan se alla detaljer i 250 hz men man kan se skillnad på 60 och 144hz på en skärm ganska lätt även 60hz på gsync vs 144 på gsync ser jag lätt skillnad på.

Permalänk
Medlem

Anyway polaren har testat HPET OFF i bios och i windows han säger att det är bättre med det kan vara placebo och vi får testa de bredvid varandra på lanet men det kan vara lösningen.

Permalänk

Ni borde blindtesta till nästa gång och se hur rätt ni får.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Gheyrippir: Asså det var så illa att man behöver inte blind testa det var uppenbart störande för mig som är van men han sitter jo vid sin dator hela tiden så man vänjer sig vid allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@3rk0: Sweclockers kom fram till samma kontenta när Ryzen släpptes. Intel må ha högre fps, men Ryzen levererar mjukare gameplay. Det testades med grafer och grejer, men hittar inte testet just nu. Många tester visar även högre minimum-fps.

Googla "Ryzen smoother than Intel" så hittar mängder med trådar som har samma uppfattning.
Och därför valde jag Ryzen. Omgawd Intel är bättre för spel! Jo Intel klarar högre fps. Men Ryzen klarar utan 120hz skärm utan problem och dessutom för billigare pengar, fler trådar och med mjukare gameplay.

Hardware unboxed tyckte likadant senast https://www.youtube.com/watch?v=hmhBgLSIneQ

Permalänk
Medlem

@anton studs: ja när man jämnför 6 kärnor utan HT mot 6/12 med HT(smt) så är de klart att de blir bättre flyt i spel som utnyttjar de. Men att säga att de alltid är på ett visst sätt blir lite missvisande. Ryzen har problem i Assassin creed spelen till exempel och intels i5or har problem i en del nyare titlar pga avskanaden av HT, Far cry bland annat.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vash:

@anton studs: ja när man jämnför 6 kärnor utan HT mot 6/12 med HT(smt) så är de klart att de blir bättre flyt i spel som utnyttjar de. Men att säga att de alltid är på ett visst sätt blir lite missvisande. Ryzen har problem i Assassin creed spelen till exempel och intels i5or har problem i en del nyare titlar pga avskanaden av HT, Far cry bland annat.

I den här tråden jämför vi dock en 2700X med en 9900K. Båda 8-kärniga med 16 trådar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@pv2b: ja fast jag svarar ju på ett inlägg som handlar om 9400 vs 2600x. Men ska hålla mig borta jag lovar

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Det låter som att ni behöver jämföra FRAMETIME, inte framerate.
Använd Fraps för att spara ner data och läs det sedan med Frafs.
https://www.gamersnexus.net/guides/1817-how-to-benchmark-a-gp...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apex FPS Boost Configs | Killing Floor 2 Configs
CPU: R7 5800X Cooler: H110i Mobo: X570 Aorus Master RAM: 4x8Gb 3600mhz CL14-14-14-28 Videocard: RTX2080S Strix AD PSU: HX1000i Case: Evolv Flow Edition Monitor: Acer XB270HU 165hz Gsync TN-panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@3rk0: Sweclockers kom fram till samma kontenta när Ryzen släpptes. Intel må ha högre fps, men Ryzen levererar mjukare gameplay. Det testades med grafer och grejer, men hittar inte testet just nu. Många tester visar även högre minimum-fps.

Googla "Ryzen smoother than Intel" så hittar mängder med trådar som har samma uppfattning.
Och därför valde jag Ryzen. Omgawd Intel är bättre för spel! Jo Intel klarar högre fps. Men Ryzen klarar utan 120hz skärm utan problem och dessutom för billigare pengar, fler trådar och med mjukare gameplay.

Det där stämmer inte i den jämförelsen som görs här. 9900k är snabbare är 2700X på 99,99999% av allt. Det är därför den kostar 60% mer. Men när ryzen var ny och intel bara hade CPU med 4 kärnor så kunde det vara korrekt.

Men om långsammare nu 2019 betyder mjukare och bättre så vore det bra för allas plånböcker. Men nu är det ju tyvärr inte så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Det där stämmer inte i den jämförelsen som görs här. 9900k är snabbare är 2700X på 99,99999% av allt. Det är därför den kostar 60% mer. Men när ryzen var ny och intel bara hade CPU med 4 kärnor så kunde det vara korrekt.

Men om långsammare nu 2019 betyder mjukare och bättre så vore det bra för allas plånböcker. Men nu är det ju tyvärr inte så.

Är den 60% snabbare då? Klarar Ryzen inte 120fps, blev den långsammare för att 9900k är snabb?