Mini-itx bygge för ca 20k (med skärm)

Permalänk

Mini-itx bygge för ca 20k (med skärm)

Hej! Behöver eran hjälp att titta på detta o lämna eran feedback!

Jag vill helst inte lägga mig över 25k totalt, för det tillkommer lite tillbehör som tangentbord, mus m.m.

Kommer endast spela BF V och framåt i den franchisen. Vill spela på LOW settings för o få ut max FPS.

Jag har också tänkt på värmeutveckling i detta lilla chassi så jag vet inte om kraftfullare CPU/GPU kommer palla trycket med denna kylare. Vill inte ha AIO pga vill behålla den lilla formfaktorn och inte bygga på chassit.

En sak jag är osäker på är om moderkortet passar med fläktens pipor eller om MO har för feta heatsinks upptill, förstår ni vad jag menar?

Hur ser det ut? Kom gärna med tips o förslag eller annan input!

(OBS! Vill inte veta av AMD)

Permalänk
Medlem

@PROSPECT-GRIPEN: Om du ändå ska använda webhallen så kan jag av egen erfarenhet säga att Asrocks mobo passar till den kylaren.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4957052

Permalänk
Medlem
Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

Hej! Behöver eran hjälp att titta på detta o lämna eran feedback!

https://www.webhallen.com/api/cart-img/290952,299740,287865,236123,281273,295722,275223,290956,217057,274262

Jag vill helst inte lägga mig över 25k totalt, för det tillkommer lite tillbehör som tangentbord, mus m.m.

Kommer endast spela BF V och framåt i den franchisen. Vill spela på LOW settings för o få ut max FPS.

Jag har också tänkt på värmeutveckling i detta lilla chassi så jag vet inte om kraftfullare CPU/GPU kommer palla trycket med denna kylare. Vill inte ha AIO pga vill behålla den lilla formfaktorn och inte bygga på chassit.

En sak jag är osäker på är om moderkortet passar med fläktens pipor eller om MO har för feta heatsinks upptill, förstår ni vad jag menar?

Hur ser det ut? Kom gärna med tips o förslag eller annan input!

(OBS! Vill inte veta av AMD)

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Bra bygge där! Spara 700:- på att bygga själv? Får väl braidat kablage till det nätagget, borde gå som en dans att montera. Tyckte personligen att Louqet var väldigt genomtänkt och lättbyggt.

Permalänk

Snyggt! Är det "värt" och göra dessa kompromisser (RAM/Mobo/M.2) för ett 2070 kontra ett 2060?
Kommer temperaturerna att funka med det kortet i det chassit?

Är det så pass stor skillnad på 2060-2070?

Tack så mycket, detta såg mkt intressant ut hur du lyckades få ihop allt med samma budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mauk:

Bra bygge där! Spara 700:- på att bygga själv? Får väl braidat kablage till det nätagget, borde gå som en dans att montera. Tyckte personligen att Louqet var väldigt genomtänkt och lättbyggt.

Funderar på att bygga själv, orkar inte göra misstag/skada något bara. Har inte bestämt mig men ville räkna med det hellre än utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

Snyggt! Är det "värt" och göra dessa kompromisser (RAM/Mobo/M.2) för ett 2070 kontra ett 2060?
Kommer temperaturerna att funka med det kortet i det chassit?

Är det så pass stor skillnad på 2060-2070?

Tack så mycket, detta såg mkt intressant ut hur du lyckades få ihop allt med samma budget.

Personligen tycker jag inte mobot är en kompromiss, jag valde det aktivt framför Asus-kortet pga strömförsörjning bland annat. Googla reviews och avgör själv.

Ram och m.2 har väl knappt mätbar skillnad och du lär definitivt inte märka det själv i vardagen.