Permalänk
Medlem

Problem med gammal dator!

Okej så jag har just nu en extra dator som jag har till för andra att använda om vi t.e.x ska ha ett LAN eller bara spela. Jag köpte datorn som en färdigbyggd och har fixat lite andra saker till den. Uppgraderingar: Gigabyte B450M DS3H moderkort, Ballistix Sport LT Gray DDR4 2666MHz 2x4GB ram, Radeon RX 460 grafikkort, PSU 500W vet ej modell. Och jag har inte sett en så stor skillnad i prestanda och datorn var väldigt laggig innan jag hade i mina uppgraderingar. PS jag har haft grafikkortet i ca 2 år i datorn och samma med PSUn men köpte moderkortet och ram för kanske en vecka sedan och har inte sätt så stor skillnad vad ska jag göra? Jag har försökt att bara starta om datorn men har inte testat att rensa allt. Skall jag göra det? jag är mer kunnig med datorer nu och innan hade jag denna dator men nu har jag fixat en riktig gaming dator som jag byggde själv men innan när jag använde min färdigbyggda dator så installerade jag mycket saker och avinstallerade dem och det har gjort datorn sämre och sämre och långsammare men är detta permanent eller kan jag fixa det på något sätt?

Permalänk
Medlem

Vilken processor?

Bör byta grafikkort. RX 460 har inte så bra prestanda.

Också bra att göra en ren nyinstallation av windows.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

@CyberNerd: Har en Ryzen 3 1300x till datorn och innan hade jag en AMD A8