Permalänk
Medlem

Missar midsummer morning run i år så får väl ta en runda senare istället. Några andra som gillar att ta en löprunda i den blomstrande naturen?

Blir lite enkelt firande ikväll med lite klassiskt stuk. Inte så graciöst men brädspelet väger upp 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Mat med familj å sen ett varv med hojen. På kvällen några öl.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Jobbar 7-15 och sen blir det att åka till några vänner och fira midsommar där.
Visst fan ska man fira midsommar även om man bor utomlands

Visa signatur

Mac Mini: Apple M1 3.2GHz, 16GB LPDDR4X, 4.2TB SSD, MacOS12
Jobb laptop: Ryzen7 Pro 4750U 1.7GHz, 16GB DDR4, 512GB SSD, Win10 Enterprise
34"iiyama 3440x1440 + Logitech MX Keys + MX Master 3 + Logitech Z-207
65"LG NANO75P 4K | 16TB QNAP NAS
OnePlus 7T 128GB | DJi Mini2 drone

Permalänk
Inaktiv

Burkskinka potatis samt lite folköl, sen bygga ny dator

Permalänk
Medlem

Vaknade precis, ska steka på 2st goda ostkorvar.
Sen blir det att vara ensam, har inget annat planerat

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av C4B12:

Dansa runt en uppochner nervänd penis, måste vara en av de konstigaste traditionerna.

För mig ”firas” det genom att jobba hela dagen. Sen lär de väl bli grillning ikväll men de blir de ju varje fredag.

Skickades från m.sweclockers.com

Därför jag inte firar. Det är en enorm press på konkurrens som jag aldrig kan vinna, och så slutar det alltid med att jag försöker såga ner stången efter druckit för mycket.
Får aldrig nån inbjudan längre.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@emilakered Jag sitter i bil på väg till Gopshus, en bit utanför Älvdalen i Dalarna. Det blir midsommar med röda hus, mycket skog, grillning och gott sällskap.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Inte mer än att några färsk potäter och en burk med skinka inhandlats. Sonen backade på att besöka det allmänna midsommarfirandet. Får erkänna att jag inte är det minsta besviken, ogillar folk i allmänhet och supa helger i synnerlighet.
Det blir hemma framför xbox/dator och ta det lugnt.

Permalänk
Medlem

Ska dricka whisky och spela Diablo.

Permalänk
Medlem

Ta isär burken och rengöra alla block och byta vätska i loopen inför Zen 2.

Ja just ja, familjen vill försöka hitta en midsommar stång att stirra på också

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jobba och plugga, blir väl en stänkare med påse tortiliachips mot kvällen.

Permalänk
Medlem

Fira midsommar med ett gäng vänner och dricka massa bärz, såklart! Lite variande från år till år dock. Ibland föredrar jag att bara vara hemma!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk

Här firas det som det firas ska! Öl, sprit och så lite Baileys.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Skulle egentligen iväg och ha det kul men har varit yr och haft ont i huvudet i drygt 5 veckor och läkarna hittar inget så får sitta hemma och göra något för mig själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

I Gävles fina park Boulongerskogen hissas snart stången för stundande bränning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Firar inte midsommar, men om jag skulle göra det så skulle jag vilja göra det i Tyskland som är äran och hjältarnas land.

Permalänk
Medlem

Traditionellt i på landet (skärgården) som sig bör. Egenkryddat brännvin, silllunch och traditionell middag med inslag Västerbotten där delar av släkten kommer ifrån.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Öl, sprit och grillning i stora lass!

Permalänk
Medlem

Standard midsommar grillning och alkohol men numera i måttliga mängder
För gammal för det där med 2 dagar baksmälla och sen är det måndag igen

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Grilla och umgås med kompisar
Kommer säkert bli lite spelande också!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Tycker många har en väldigt negativa inställning till midsommar eller högtider överlag. Högtider är en bra ursäkt att spendera mer tid med familj och vänner.

Själv har jag jobbat några timmar med att leverera jordgubbar ut till butiker och försäljningstånd. Därefter blir det mat, dryck och massor med jordgubbar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

jag firar med vatten o spelar call of duty ww2 samt battlefield v + starwars battlefront 2 och några goda gifflar kanel

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggubben:

När man var yngre var midsommar bara ytterligare en anledning att supa sig dyngrak och nu när man är äldre så känns den lika meningslös som alla andra högtider så jag lever på som vanligt och njuter av att alla andra tömmer sin plånbok på helt meningslösa saker som inte har någon betydelse.

Japp när man vart i 25års åldern, så campade man och söp!
Men i "vuxen" ålder så har du inga begränsningar, du väljer själv!

Skrivet av _tekken_:

Ensamhet och Alkoholism.
halvsant men blir lite Duke Nukem 3D ta det lugnt kanske kolla lite film.

Jag känner att det är helsant!
Varför inte prova att gå utanför dörren.
Finns ju en massa "midsommar tjo hej" i alla städer!
Sitt ensam o bara titta, eller mingla bland folk... det väljer du själv!

Skrivet av mrpijey:

Firar inte midsommar. Eller jul. Eller födelsedagar. Är väl en 25 år sedan minst jag gjorde nåt av det. Inte mycket till att fira när man inte känner någon eller umgås i någon grupp socialt.
Trevlig midsommar!

Vad sägs om att du söker den närmsta midsommarstången.
Sätter dig på gräset, öppnar en öl, o bara tittar!
Du måste ju försöka!
kanske kan du hitta nån att umgås med då.
En sak är säker, så långe du sitter hemma, händer inte ett skit!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Tycker många har en väldigt negativa inställning till midsommar eller högtider överlag. Högtider är en bra ursäkt att spendera mer tid med familj och vänner.

Själv har jag jobbat några timmar med att leverera jordgubbar ut till butiker och försäljningstånd. Därefter blir det mat, dryck och massor med jordgubbar!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja en väldigt negativ inställning till midsommar!

Men sen läste jag hela tråden, och fattade att det finns väldigt många Swecare som är ensamma.
Och det är väldigt sorgligt!

Själv tycker jag att midsommar är den bästa högtiden på året.
Den slår Jul & Påsk.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Så du ser hellre ut som ett lik i unga år? Du behöver ju inte ligga och pressa flera timmar varje dag, det är då man blir ett russin. Lagom är som bekant bäst.

Ont. Då jag bor på den vackraste platsen i Sverige (Dalarna) blir det traditionsenligt firande med majstång och folkdräkter. Och eftersom jag fortfarande är någorlunda ung slutar det troligtvis med en kalasfylla framåt småtimmarna.

Jag är ganska kritvit på benen i alla fall. Armar och huvudet kan bli lite solbränt trots att jag inte solar nåt speciellt. Ung är jag inte då jag fyller 57 i början av juli, men jag försöker hålla mig så ung jag kan i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Åker ut till stugan och och avnjuter några kalla öl i sommarvärmen.

https://images2.imgbox.com/29/86/MCWPhuNC_o.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Ser mysigt ut. Skulle kunna tänka mig ett hus i den storleken som hem med dator och ett par katter som sällskap

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Snusfri
Skrivet av AMD-FX:

Ser mysigt ut. Skulle kunna tänka mig ett hus i den storleken som hem med dator och ett par katter som sällskap

Det ser nog större ut på bilden än vad det egentligen är.
Skulle tippa på att stugan är 8x4 meter.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Standard äta sill, potatis, fisk och jordgubbstårta med familjen. Gott !
Ikväll blir det väl Whisky och nån rulle.

Midsommar har dock aldrig varit en stor grej för mig mer än att äta gott och chilla men inge fel med det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Så du ser hellre ut som ett lik i unga år? Du behöver ju inte ligga och pressa flera timmar varje dag, det är då man blir ett russin. Lagom är som bekant bäst.

Ont. Då jag bor på den vackraste platsen i Sverige (Dalarna) blir det traditionsenligt firande med majstång och folkdräkter. Och eftersom jag fortfarande är någorlunda ung slutar det troligtvis med en kalasfylla framåt småtimmarna.

Knappast att Dalarna är vackrast, långt därifrån!!

Och det kommer från en som paddlat 60mil i västra Dalälven (@ 5 veckor)
Och har bott där i antal år!
Mån kör på en väg och man ser bara gran o gran o gran.... etc etc etc

Österlen
Det är verkligen vackert.
Öppna landskap och vyer som sträcker sig så långt att man kan se jorden rundar sig!
Det är vackert!

Såklart en privat känsla

Men då jag upplevt båda så vinner Österlen!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det ser nog större ut på bilden än vad det egentligen är.
Skulle tippa på att stugan är 8x4 meter.

Ok det va ju inte så mycket. Finns ju smarta lösningar att möblera på youtube för små hem. Hittade dock ingen bra video när jag skriver detta

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare