Bygga en stationär speldator. JÄMFÖRA med färdiga paket och egen köpta komponenter.

Permalänk
Medlem

Bygga en stationär speldator. JÄMFÖRA med färdiga paket och egen köpta komponenter.

Hej!

Mitt namn e Hodza och har bestämt mig för att köpa en stationärdator där jag både kan spela/streama/photoshopa med! Då jag ej i kunnig inom området vill jag se hur man kan kunna bygga ihop en dator och jämföra med färdiga paket för kostnadens skillnad. Därefter kunna köpa det som blir billigast.

Önskemål:
-Kunna spela spel utan problem med höga grafik.
-Kunna streama utan problem
-Photoshop/Adobe illustrator

Jag har även en budget som jag helst vill spendera: är runt ca. 8000kr men som högst ca. 10.000kr om ni ger förslag som kan övertyga mig.

;Mvh Hodza!

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid plocka ihop en lista på prisjakt med delarna från en färdigbyggd och se hur mycket skillnad det blir. Ett alternativ om du inte känner dig helt kunnig är att kolla på tjänster där du väljer delarna och butiken monterar dem åt dig, t.ex. inet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

Här har du en dator som blir ihop byggd av inet:https://www.inet.se/datorbygge/b1088897/10k

Och här har du en dator om du ska bygga själv:

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition