Permalänk
Medlem

Hjälp om trådlöst internet

Hej jag skulle behöva hjälp om att veta om vilken nätverks kort jag ska köpa eller om det redan är inbyggt i mitt moder kort, jag vill få den snabbaste för min budget, har en budget runt 500-600kr och mitt moderkort heter asus rog strix b450-F gaming. Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Moderkortet har inte stöd för trådlösa anslutningar men jag kan rekommendera detta nätverkskort: https://www.inet.se/produkt/5404626/asus-pce-ac56-ac1300

Relativt billigt och presterade väldigt väl men det varierar så klart beroende på avstånd till router osv. Homeplug kanske är ett alternativ annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Tack men när du menar att den inte stödjer menas det att de inte går att koppla i ett nätverkskort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isac0sju:

Tack men när du menar att den inte stödjer menas det att de inte går att koppla i ett nätverkskort?

Han menar att du inte har något inbyggt trådlöst i moderkortet

Kan slå ett slag jag också för Asus AC56-kortet. Funkar klockrent i min fars burk med 2 väggar till routern

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0s:

Han menar att du inte har något inbyggt trådlöst i moderkortet

Precis, men så länge du har en ledig PCIe-plats kan du använda nätverkskortet jag länkade till, vilket du lär ha med ett ATX-moderkort.

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

Tack det blir nog den, men hur mycket ping får man på tillexempel cs?

Permalänk
Medlem

Och ni som kan det här kan någon kolla om det finns en ledig plats för nätverkskortet i moderkortet
?????

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isac0sju:

Tack det blir nog den, men hur mycket ping får man på tillexempel cs?

Skrivet av Isac0sju:

Och ni som kan det här kan någon kolla om det finns en ledig plats för nätverkskortet i moderkortet
?????

Pingen beror på hur snabbt ditt internet är i övrigt.
Trådlöst nätverk för gaming är dock inte helt att föredra.

Har du inte fyllt på med expansionskort, så finns det platser över på moderkortet

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

Ok tack

Permalänk
Medlem

@Isac0sju: Du kanske ska kika på att använda elnätet? Tror de funkar bättre för gaming än trådlöst.
https://www.inet.se/produkt/5405024/d-link-dhp-601av

Edit:
Här har du en tråd där den lösningen diskuteras:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1510387-internet-via-e...

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11