Permalänk
Medlem

Mus ökade i sensitivitet av misstag

Hej

Lämnade datorn, kom tebax och slog till musen lite lätt när jag satte mig, märkte att sensen blivit sinnessjuk hög utan anledning.
De första jag kollade var självklart om jag slagit till knapparna för att ändra DPI men kom sen på att de ej funkar.
I windows är inställningarna samma, 6 i hastighet och jag använder inte drivrutinerna till min G900 utan kör på windows drivrutiner.
Därav varför DPI-knapparna ej funkar.

Det har fungerat utmärkt med väldigt bra mouse pulls i flera månader, måste kommit åt någon knapp eller liknande men hittar inte hur jag fixar de..

Någon som har nån idé?

Tack!

Permalänk
Medlem

Provat installera program för att styra DPIn? knapparna brukar ju visserligen funka utan programmet, men kan la vara en bra start att börja där

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

@Farthinder:

Testade, fick ner DPIn till 800 igen men nu är den lägre än innan ^^ Vettefan va för knasigt som har hänt men letar på, tack för din input!

Permalänk

@Celahir: Du kan ju ändra mushastigheten bara genom att gå in på inställningarna. du skriver bara in "mouse" eller "mus" beroende på vilket språk du använder nere i windows sökrutan.