Reklamera en vara i ett paketerbjudande

Permalänk
Medlem

Reklamera en vara i ett paketerbjudande

Hej

Jag köpte en Macbook under sommaren 2016 och då hade Apple ett erbjudande för studenter att vid köp av dator får man även ett par Beats Solo 2 (hörlurar) gratis. Under dom här tre åren jag haft datorn har den strulat väldigt mycket med tangentbordet och jag har lämnat in den två gånger på lagning som varit gratis pga Apples serviceprogram för tangentbord. Idag var jag på butiken där jag köpt datorn och efter mycket tjafs lyckades jag reklamera datorn och få pengarna tillbaka. Hade helt glömt bort att jag fått med hörlurarna när jag köpte datorn och hade därför inte med dom, utan istället fick jag betala fullt pris för dom. Orkade inte tjafsa mer just då och eftersom jag har långt till butiken nöjde jag mig med att få tillbaka pengarna för datorn minus hörlurarna.

Nu när jag är hemma igen känns det ju väldigt onödigt att ha betalt 2700kr för ett par hörlurar jag i princip aldrig använder. Går det att lämna tillbaka även dom nu i efterhand iom att det var ett paketerbjudande? Och vad gäller rent allmänt när man köpt ett paketerbjudande/fått en vara med på köpet och ska reklamera ena varan?

Permalänk
Medlem

Köper du ett paket erbjudandet så skall alla produkter tillbaka om det bli återköp vid reklamation. Huruvida du kan lämna tillbaka hörlurarna kollar du bäst med butiken.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.