Kan ej rensa Windows update efter 1903.

Permalänk
Medlem

Kan ej rensa Windows update efter 1903.

Har fått ett konstigt och irriterande problem efter 1903-updaten; jag kan inte få bort Windows update-filerna i diskrensning.

Det står 1,32GB och oavsett hur många gånger jag kör diskrensningen så tas det inte bort. Det verkar heller inte växa nåt trots flertalet uppdateringar efter 1903-updaten.

Jag har sökt på problemet och testat flertalet knep jag funnit, men inget hjälper. Har t.ex testat att köra diskrensning som administratör, kört rensningen via inställningar>system>lagring istället, tagit bort innehållet i SoftwareDistribution-mappen i windows-mappen och även felsökt Windows update utan resultat.

Verkar finnas fler som har detta problem. Nån här som haft det och kanske funnit en lösning?

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 + Intel i5 12600k + Noctua NH-U12S + Kingston FURY Beast DDR4 32GB 3200MHz + Inno3D GeForce RTX4060 + Samsung 970 EVO Pro 500GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Skrivet av Raptor:

Har fått ett konstigt och irriterande problem efter 1903-updaten; jag kan inte få bort Windows update-filerna i diskrensning.

Det står 1,32GB och oavsett hur många gånger jag kör diskrensningen så tas det inte bort. Det verkar heller inte växa nåt trots flertalet uppdateringar efter 1903-updaten.

Jag har sökt på problemet och testat flertalet knep jag funnit, men inget hjälper. Har t.ex testat att köra diskrensning som administratör, kört rensningen via inställningar>system>lagring istället, tagit bort innehållet i SoftwareDistribution-mappen i windows-mappen och även felsökt Windows update utan resultat.

Verkar finnas fler som har detta problem. Nån här som haft det och kanske funnit en lösning?

Varför tar du inte fysiskt bort dom själv? Allltså delete? Det går, om du startar med någon hårddisk program som du kan boota med, som har en slags user interface men samt har rättigheter att komma åt filer på diskarna? Finns också program som t.ex Unlocker?

Visa signatur

My Hardware:Ryzen 9 AM4, MSI MAG Tomahawk, 64GB Kingston Fury, Geforce RTX 4070, Custom WC Loop (DIY)...PC2: Ryzen 7, Asus Prime B550 Plus, 64GB Kingston Fury, Geforce RTX 3060Ti,...plus Xbox XS, HP Omen Laptop & Intel PC LGA1700 med ett RX 7800XT 16GB... (alla fyllda med ai virus)