Kan inte komma in i web UI till FreeNAS efter att ha ändrat lösenordet obligatoriskt

Permalänk
Medlem

Kan inte komma in i web UI till FreeNAS efter att ha ändrat lösenordet obligatoriskt

Haft detta problemet ett bra tag nu men aldrig tagit hand om det eftersom jag inte är inne i web UI mycket. Men nu när jag vill uppdatera FreeNAS och andra program som Plex t.ex kan jag inte komma in. När jag går in i web UI blir jag uppmanad att ändra mitt root lösenord, efter jag har skrivit in mitt nya lösen så får jag alltid samma sida med felmedelande. Har prövat andra webbläsare och det är desamma där.

Jag antar att jag kommer behöva installera om FreeNAS på en ny USB sticka, har väldigt liten erfarenhet kring FreeNAS och hur man installerar om FreeNAS utan att förlora min ZFS pool och annan konfiguration jag har gjort. Vägledning inom hur man gör detta är mycketupskattat!

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem

Prova sätta ett nytt lösenord via konsolen och starta om.

Ominstallation är smärtfritt om du har sparat konfigurationen. Kan vara värt att koppla ur data diskar för säkerhets skull dock och att uppgradera USB stickan till en billig SSD från amazon, finns för €20.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garmzon:

Prova sätta ett nytt lösenord via konsolen och starta om.

Ominstallation är smärtfritt om du har sparat konfigurationen. Kan vara värt att koppla ur data diskar för säkerhets skull dock och att uppgradera USB stickan till en billig SSD från amazon, finns för €20.

Skickades från m.sweclockers.com

Aaaah det funkade att ställa om via konsolen! Inte ens tänkt på det haha. Tackar!

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic