Det är nu möjligt att reservera unika namn i World of Warcraft Classic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Jag har aldrig spelar WoW. Kanske är dags att pröva?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av eldidy:

Eh? När man deletar en karaktär så blir väl namnet lockat i 30 dagar efter man tog bort det?

namnet är låst i 90 dagar till ditt account. (gjorde en snabb googling på det).

Går att låsa upp det genom att prata med en GM. men då endast till ditt account.
så "hjälpa en polare" blir svårt

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av WoG:

Nä, så fort gubben tas bort kan en ny skapas med samma namn

Japp, men bara på ditt egna konto. Man kan inte reservera namn till andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2013
Skrivet av kotz:

Jag tänkte först för ett par månader sedan.. Aldrig att jag ska lira wow igen...

Men nu när det snart är release för classic och planer på TBC längre fram om jag inte har missuppfattat det??, är jag exxxxxxxxtremt sugen. Samt bättre grafik
Och 75 tums tv att lira på muhuhuhahhaaaaa

Har du någon källa på att de tänker låta classic gå in i TBC? Mig veterligen har jag bara hört vanilla, men har som sagt inte följt det så noga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Mar 2005
Skrivet av Galvanizer:

You’ll need to select the realm you want to play on then select Create New Character. You’ll be able to choose your faction, class, and race, as well as fully customize your new character and name them. If you change your mind about a character and have already created your three, you will need to choose a character to delete. Please note, the name associated with the character deleted will be immediately available again to be claimed.

Så ja de går att reservera åt andra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Katrineholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av D1976:

namnet är låst i 90 dagar till ditt account. (gjorde en snabb googling på det).

Går att låsa upp det genom att prata med en GM. men då endast till ditt account.
så "hjälpa en polare" blir svårt

Var fick du den informationen ifrån? Se inlägget från canzer ovan mig, det är ett direkt citat från en några dagar gammal blåpost.

Dator: ja
Tillbehör: ja

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Galvanizer:

Fel går visst

CASE Caselabs SMA8 + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs 3x GTX 1080ti Poseidon RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze LCD-2 + Moon Cable Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz, Samsung 43" C43J890DKU
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 480+480+280+360. 240+240

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2005

Tre namn reserverade på Shazzrah Horde. Passa er Alliance.

CPU: Intel Core i7 4790k Mobo: MSI Z97S SLI PLUS HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, 1TB Samsung Spinpoint F3 Minne: G.Skill 16GB (4x4096MB) Ripjaws Gaming 1600Mhz CPU Kylare: Noctua NH-D14 Grafikkort: ASUS STRIX GeForce GTX 980 TI Gaming 6GB Ljudkort: Creative Sound Blaster Z Nätagg: Corsair TX 650W V2 80+ Chassi: Fractal Design ARC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

@monster08: Blev Horde Shazz för mig också! Ses i Thr Barrens!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jan 2012

Var kommer alla svenneklockare spela? Blev Gehennas Alliance för oss.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av canzer:

You’ll need to select the realm you want to play on then select Create New Character. You’ll be able to choose your faction, class, and race, as well as fully customize your new character and name them. If you change your mind about a character and have already created your three, you will need to choose a character to delete. Please note, the name associated with the character deleted will be immediately available again to be claimed.

Så ja de går att reservera åt andra.

Ok, så de har ändrat på reglerna kring namn? Ja men det var ju inte helt fel. Tyckte låsningen som fanns var lite onödig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av spjakarn:

Har du någon källa på att de tänker låta classic gå in i TBC? Mig veterligen har jag bara hört vanilla, men har som sagt inte följt det så noga.

Blir Classic bra och lyckas så kanske det kommer tbc och wrath vem vet. Vi som gillar WoW kommer ju garanterat spela det. ” Kan man spela en privat server från t.e.x wrath till bfa så kan man nog lira Classic lika länge 😏
https://www.wowhead.com/news=291725/burning-crusade-and-wrath-legacy-servers-possibly-in-wows-future

WoWClassic: LOGISYS Dracula | MB: Asus Saberthooth X58 | CPU: Intel Core i7 975 Extreme| Kylare:DarkRock Pro 4| RAM:Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz | GPU: Geforce GTX 9800+ | PSU:Tagan BZ 800W| TGB: Logitech G11 | Mus: Logitech MX518 | Ljud:Sound Blaster X-Fi Series/ Razer thresher 7.1/Logitech z906 | Logitech G27 | MacBook Pro 13 Mid 2012
Gaming Laptop: Lenovo Legion Y530

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

https://www.facebook.com/groups/WoWClassicSverige/

Gå med alla som ska spela classic, snart 1000 medlemmar 👍

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av monster08:

Skrivet av Endokun:

For the Horde!! Shazzrah blir det!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Fick namnet Typ så får väl lova att typ spela på den servern.

@tvelander såg du va inne och klagade i Shazzrah Discord servern igår, hehe. Ska du spela där eller byter du till Gehennas?

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av LeVvE:

@tvelander såg du va inne och klagade i Shazzrah Discord servern igår, hehe. Ska du spela där eller byter du till Gehennas?

Shazzrah blir det för alla polare gäng är där. horde

CASE Caselabs SMA8 + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs 3x GTX 1080ti Poseidon RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze LCD-2 + Moon Cable Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz, Samsung 43" C43J890DKU
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 480+480+280+360. 240+240

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av monster08:

Skrivet av Endokun:

Skrivet av Wassle:

For the Horde!! Shazzrah blir det!

Skrivet av LeVvE:

Skrivet av tvelander:

Shazzrah blir det för alla polare gäng är där. horde

Sorry för spam-citaten men kan vara bra att veta att nästan alla stora svenska guilds har bytt till Gehennas
Se http://nordicclassic.jinnis.se/ för mer info.
Finns säkert fler koalitioner men tror det här är den största, och alla svenskar går över till Gehennas inklusive många av de andra nordiska guildsen.

Asus X99-S | 5820k (4Ghz) | 32GB RAM | Gigabyte AORUS GTX 1080 Ti WaterForce Xtreme 11GB (2050Mhz/12Ghz) | Sound Blaster Creative Z | XFX Black 1250W | Obsidian 750D | Corsair Hydro H110 | Samsung 840 EVO | Dell U3415W | Windows 10 Home

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av WoG:

Sorry för spam-citaten men kan vara bra att veta att nästan alla stora svenska guilds har bytt till Gehennas
Finns säkert fler koalitioner men tror det här är den största, och alla svenskar går över till Gehennas inklusive många av de andra nordiska guildsen.

I kno men har massa engelska och danskar som jag känner som stannar så blir inge byte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av WoG:

Tyvärr har jag bara dåliga erfarenheter av svenska guilder så jag skippar det.

CPU: Intel Core i7 4790k Mobo: MSI Z97S SLI PLUS HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, 1TB Samsung Spinpoint F3 Minne: G.Skill 16GB (4x4096MB) Ripjaws Gaming 1600Mhz CPU Kylare: Noctua NH-D14 Grafikkort: ASUS STRIX GeForce GTX 980 TI Gaming 6GB Ljudkort: Creative Sound Blaster Z Nätagg: Corsair TX 650W V2 80+ Chassi: Fractal Design ARC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sverige
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av WoG:

alla svenskar säger du ?? mer änn hälften har ju valt att stanna shazzrah.
det kommer bli väldigt splittrat, Men jag tror dock fortfarande att du har fler skandinavier kvar på shazzrah änn du har/kommer få på gehennas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby
Registrerad
Jan 2012

Blizzard gick nyligen ut och varnade om att Shazzrah kommer vara extremt överbefolkad och att man borde räkna med 10k-köer om man väljer att stanna kvar där... bara en liten heads up

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2001

pratade lite Classic med min kollega här på jobbet, han blev sjukt nostalgisk hahaha

jag tänkte köra på Gehennna, men jag har inga polare å lira med direkt, hade SweC nån guild på G ??

|Workstation: AMD Threadripper 1900x | ASUS PRIME X399-A | GTX 1070 | 24GB DDR4 | SSD 1.5TB | HDD 5.0TB |
|VMware rig: HP ProLiant DL360 G6 | 48GB DDR3 | SAN 24TB |
|SGI Indy / HTPC: AMD A6-3500 APU | GA-A75M-D2H | HD6530D | 6144MB DDR3 | SSD 64GB |