System Shock 3 får ny gameplay-trailer

Permalänk
Melding Plague

System Shock 3 får ny gameplay-trailer

Den ikoniska spelserien System Shock ska få en tredje del efter många års väntan. Nu släpper utvecklarna en gameplay-trailer som sätter fokus på seriens obehagliga atmosfär.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra eller dåligt, ska fan spela igenom det hur som. Älskade första spelet.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hjälpsam

Miljö/upplägg är awesome, men de måste putsa på fysiken och figurernas animationer. Såg inte alls 2019 ut.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Förra trailern va inte så upphetsande men här fick jag lite rysningar faktiskt!😄
Nu har jag lite hopp om att detta blir bra, men vågar inte ännu lita på att spelet blir bra bara för att trailern såg bättre nu.

Ska kanske ändå committa och bara spela det, inte läsa recensioner, nyheter eller fler trailers. Ju mindre jag vet om spelet och vad andra tycker, desto mer kan spelet tala för sig själv. Felaktiga förhoppningar kan ju förstöra ett annars riktigt bra spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser ut som Doom3 på steroider - Glossy Specular über alles

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit kolla denna trailer än men är sugen på mer Shodan. Kommer dock avvakta länge och väl med detta med tanke på hur deras första spel blev, Underworld Ascendant, vilket lovade mycket men levererade lite. Om man inte räknar buggar förstås...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Oj detta såg B ut... får nog leta vidare.

Permalänk
Medlem

System shock när den kom spelade man inte för den utmärkta grafiken - för det var den väldigt långt ifrån detta - finns på steam för högst överkomlig summa för den som vill återuppleva det

Där var det i stället gameplayen i spelet som fick en att fastna trots allt annat än den vänliga GUI:t, ett spel där man inte blev överöst med ammo utan man fick kämpa för varenda kula och hushålla och planera med de bättre ammotypen till rätt mål och använda dom 'billigare' till de enklare målen sas. - att använda järnrör och andra tillhyggen så mycket det gick för att spara på ammo var snarare regel än undantag...

Med andra ord ni som bedömmer spelet på GUI:t och demot hittills om det skall köpas eller inte - ni har inte förstått ett smack när det gäller System shock

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

System shock när den kom spelade man inte för den utmärkta grafiken - för det var den väldigt långt ifrån detta - finns på steam för högst överkomlig summa för den som vill återuppleva det

Där var det i stället gameplayen i spelet som fick en att fastna trots allt annat än den vänliga GUI:t, ett spel där man inte blev överöst med ammo utan man fick kämpa för varenda kula och hushålla och planera med de bättre ammotypen till rätt mål och använda dom 'billigare' till de enklare målen sas. - att använda järnrör och andra tillhyggen så mycket det gick för att spara på ammo var snarare regel än undantag...

Med andra ord ni som bedömmer spelet på GUI:t och demot hittills om det skall köpas eller inte - ni har inte förstått ett smack när det gäller System shock

Jag gav mig på System Shock när det begavs sig men jag gav faktiskt upp efter några timmar då jag tyckte det var för jäkla bökigt att få saker att lyda min mus och mitt tangentbord. Cool spel usel kontroll.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ande78:

Oj detta såg B ut... får nog leta vidare.

Pre-alpha footage. Det är alltså väldigt, väldigt tidigt i utvecklingen fortfarande. Vifta inte bort spelet än.

Jag tycker det ser bra ut för pre-alpha. Men känner att denna presentation verkligen inte tjänade spelet eller utvecklaren. Det tidiga tekniska intrycket och saknade texturer påverkar skräckkänslan och klaustrofobin till det sämre, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Gui:t var verkligen inte kul och jag förstår dem som gav upp i förtid, dock tog man sig över den pukeln så spenderade man oförsvarligt många timmar på den spelen sedan och finns sedan i bakhuvudet som en av de bättre spelen trots den usla GUI:t.

Detta var en tid innan någon ens stavade grafikkort med mer intelligens är en ramyta för processorn att skriva data på - och det var inte så snabba processorer heller...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ser... kasst ut.

SS2 är ett av mina absoluta favoritspel, och jag kan ärligt säga att jag, åtminstone i dagsläget, anser att Prey 2017 är den riktiga [spirituella] uppföljaren till SS-serien. Den här trailern inger inte hopp direkt. Allt ser illa ut - Animationerna, grafiken, inte ens ljuddesignen (det lilla man hör) imponerar. Det här hade lika gärna kunnat vara vilket generiskt skräckspel som helst.
Riktigt synd.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att spela om system shock 2 igen med annan build.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Många här missar nog att det som gjorde SS2 bra va spelmekaniken och handlingen. Grafiken va ok men inte så att man gapade. Om denna version kan leverera en skön story och bra gameplay så kan man förlåta att de inte har fått med så mycket ögongodis.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Är väldigt förvånad över de flesta kommentarer här. Nu säger ju jag följande som inte har spelat tidigare System Shock spel men det här såg riktigt kusligt och atmosfäriskt ut. Är grafiken dålig för 2019's standard eller anses detta vara för långt ifrån dem tidigare spelen?

Permalänk
Medlem

är det lika bra som magic mickey tro? lolol

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Avstängd

Tycker det ser lovande ut. Trailers tenderar att fokusera på fel saker, action och action men spelet är nog knappast åt det hållet helt och hållet.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Många här missar nog att det som gjorde SS2 bra va spelmekaniken och handlingen. Grafiken va ok men inte så att man gapade. Om denna version kan leverera en skön story och bra gameplay så kan man förlåta att de inte har fått med så mycket ögongodis.

Vill nog också påstå att örongodis är i mitt tycke viktigare än ögongodiset i ett spel som detta.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Jag spelar fortfarande mycket redalert 2, inte för grafiken, utan för att det i mitt tycke är en av dom bästa RTS spelen fortfarande.

Den "nya" deus ex rebooten är en av mina all time favoriter, inte för grafiken, men för den amazing atmosfären i spelet och för att det är roligt att spela.

Så detta kan nog bli riktigt bra, grafiken är inte dålig här i, men lite extra post processing i detta spelet(som det ser ut nu) och det är fullt tillräckligt för mig rent grafiskt.

Permalänk

SHODAN ser betydligt bättre ut än det gjorde i första trailern jag såg, fortfarande inte helt såld på designen men men Finns en handfull spel som etsade sig fast permanent i minnet under den tiden av mitt liv, System Shock 1 var en av dessa, detta är ett spel jag verkligen ser fram emot även om kanske inte 100% lika mycket som remake version av SS! Nightdive Studios jobbar på, det första spelet hade trotts allt en speciell sorts magi SS2 saknade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Vill nog också påstå att örongodis är i mitt tycke viktigare än ögongodiset i ett spel som detta.

Håller med. Sen ser det ju inte fult ut heller. Inte jättesnyggt, men när har det någonsin fått en att orka spela klart ett tråkigt spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Jag har försökt ge System Shock 2 en chans, men när man spelat spel som Bioshock och Dead Space 1 blir man väldigt medveten om att det här spelet inte åldrats särskilt väl. Jag förstår att det var banbrytande när det kom, men andra har plockat upp bollen sen dess.

System Shock 3 kom väl redan 2017 under namn Prey. Skulle förvåna mig mycket om den här studion klarar av att leverera något bättre än det. Men det vore trevligt att bli positivt överraskad. Håller lite löst i ena tummen för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det för motor som driver spelet? id Tech 6/7 eller är det någon annan motor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Vad är det för motor som driver spelet? id Tech 6/7 eller är det någon annan motor?

Sannolikt Unity. Utvecklarna gillar den motorn. Var också stort dragplåster på Unity-event.

Skrivet av Sneaky:

Jag har försökt ge System Shock 2 en chans, men när man spelat spel som Bioshock och Dead Space 1 blir man väldigt medveten om att det här spelet inte åldrats särskilt väl. Jag förstår att det var banbrytande när det kom, men andra har plockat upp bollen sen dess.

System Shock 3 kom väl redan 2017 under namn Prey. Skulle förvåna mig mycket om den här studion klarar av att leverera något bättre än det. Men det vore trevligt att bli positivt överraskad. Håller lite löst i ena tummen för det.

Skickades från m.sweclockers.com

System Shock 2 med moddar för kontroll och bättre grafik gör det faktiskt väldigt spelbart även idag.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Skrivet av Sneaky:

System Shock 3 kom väl redan 2017 under namn Prey. Skulle förvåna mig mycket om den här studion klarar av att leverera något bättre än det. Men det vore trevligt att bli positivt överraskad. Håller lite löst i ena tummen för det.

Skickades från m.sweclockers.com

De kallar Prey en "spirituell" efterföljare men de har väldigt lite med varandra att göra. Det var dock ett spel jag hade mycket utbyte av.