Permalänk
Medlem

WRC 8

Såg att det inte fanns någon tråd om rallyspelet WRC 8, så jag startar en

Släpptes på EPIC Game store idag och jag har precis köpt standardutgåvan. De initiala recensionerna verkar positiva, stora framsteg i fysiken jämfört med WRC 7.

Är ju ett stort fan av DiRT Rally 2.0, men spelar inte banorna med Rally-Cross. WRC 8 har ju officiella rallylicensen vilket kan ha en fördel.

Officiell sida
https://www.wrcthegame.com/en

Test/första intryck (spolade lite, men tycker han hade vettiga kommentarer)
https://www.youtube.com/watch?v=k8564hsv7NY

Spelar alltså på PC med 35" Ultra-wide skärm i 1440p. Har även ratt och pedaler från Fanatec. Laddad på att spela nu!

Någon som testat ännu?

Permalänk
Medlem

Okay, provkört lite. Blir ju oundvikligen att jag jämför med DiRT Rally 2.0. Spelade båda spelen. Testade inte karriär eller championship, enbart körde ett race.

Första intryck

+ Det är nog inte arkad, men fysiken tycker jag "känns" verkligare i DR2.0 (jag har aldrig kört en riktig rallybil) men kanske är WRC 8 lite enklare att komma igång med, spela med kompisar osv.

+ Assistsystemen och kartläsarens HUD-pilar är bättre i WRC8

- Fysiken är sämre än DR2.0, bilen känns som den saknar en del tyngd i WRC8.

- Grafiken är något sämre jämfört med DR2.0. (dock är några effekter är bättre, som vissa vatteneffekter och smuts på vindrutan)

Kul spel, men ärligt talat saknade jag DR2.0 lite när jag körde WRC8. Men jag måste såklart ge det tid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lefty44:

Okay, provkört lite. Blir ju oundvikligen att jag jämför med DiRT Rally 2.0. Spelade båda spelen. Testade inte karriär eller championship, enbart körde ett race.

Första intryck

+ Det är nog inte arkad, men fysiken tycker jag "känns" verkligare i DR2.0 (jag har aldrig kört en riktig rallybil) men kanske är WRC 8 lite enklare att komma igång med, spela med kompisar osv.

+ Assistsystemen och kartläsarens HUD-pilar är bättre i WRC8

- Fysiken är sämre än DR2.0, bilen känns som den saknar en del tyngd i WRC8.

- Grafiken är något sämre jämfört med DR2.0. (dock är några effekter är bättre, som vissa vatteneffekter och smuts på vindrutan)

Kul spel, men ärligt talat saknade jag DR2.0 lite när jag körde WRC8. Men jag måste såklart ge det tid!

Det jag har sett på streams och youtube så tycker jag att grafiken ser bättre ut än i dr2 men det blir kanske annorlunda när man spelat båda två själv. En annan sak som är ett plus i kanten för WRC8 verkar vara banorna. Som jag förstått är dom bara påhittade men i dr2 är det typ samma samma hela tiden.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Kört mera nu. Spelet växer!

Bägge är snygga, men DR2 ser lite verkligare ut imo. Sen kan jag köra med högre detail settings i DR2 än i WRC8.
Hackar ganska mycket fastän jag gått ner från very high -> high och medium. Vill ju hålla FPS på runt 120 eftersom det är vad min skärm klarar, men krävs ju en del när upplösningen är 3440x1440. Å andra har jag RTX 2080 Ti, men WRC8 kanske behöver några patchar + att jag måste justera details lite bättre. Ofta är det något riktigt tungdrivet man kan leva med lägre detaljer.

Fler observationer

Tungdrivet - hoppas jag hittar optimeringar i grafik och uppdateringar

Fortfarande känns bilen för lätt (WRC 2-bil), litet gupp skickar bilen i omloppsbana

FFB är OK, men bättre i DR2

Vägarna är oftast mycket bredare än i DR2 vilket gör det lite mer arkad-ish men också enklare att komma igång

Roligt, schyssta bilar

Bra kartläsare - kör helt utan HUD assists

Roligare banor/locations än DR2 (jag är ju inget fan av Rally Cross)

Permalänk
Medlem

Jag får inte till FFB;en med min G29. Finns lagom tyngd i styrningen men väldigt lite känsla för vad som händer med hjulen och greppet. Det vibrerar mest som en handkontroll. Helt värdelöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@DasIch: Oki, man kanske ska rapportera allt man hittar. Dock känns det inte som de rushade ut denna release, men man vet ju aldrig.

För mig är hackandet så sjukt irriterande. Har dragit ner på detaljer som fan, men det blir ändå väldigt hackigt. Tror jag avvaktar med att köra mera tills folk på internetz har kommit på en lösning eller patch.

Edit: Men fan vad tråkigt det är att gå tillbaka till DR2 gällande banorna. Chile, Mexico, Sardinien i WRC 8 är ju alla riktigt coola. Klart svårare är dom också i DR2.

Permalänk
Medlem

Hittade en recension. Verkar vara ett rätt lyckat spel.

https://www.gamereactor.se/recensioner/780453/WRC+8/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Hittade en recension. Verkar vara ett rätt lyckat spel.

https://www.gamereactor.se/recensioner/780453/WRC+8/

Bra recession. Till skillnad från många andra kvalificerar han sina åsikter med att i varje fall beskriva vad som är bra/dåligt, med riktig erfarenhet som grund. Annars ser man ju ofta käftande om vad som är arkad eller True(tm) sim, vilket egentligen bara förtäljer om man tyckte om spelet eller inte.

Jag själv tycker bilarna i WRC 8 känns mer ”nervösa” än DR. Som i att de reagerar skitsnabbt på styrning, greppar bra men det går snabbt när de tappar greppet. Sen har kraftiga gupp och hopp en helt annan effekt. Jag har efter lite kort testande kvaddat bilen ordentligt flera gånger bara för att WRC 8 inte låter dig vara slarvig med styrningen och hålla full gas när det går guppigt och hoppigt. I varje fall den biten är överlägsen DR.

Kommer du ner hårt efter ett gupp eller hopp och håller full gas kommer hjulen (iaf om det driver på framhjulen) dra bilen hårt i den riktning de pekar. Och har du inte bilen balanserad över hopp kommer den vrida sig och ställa till det för dig. Det är bara kolla på rallybilar som hoppar.

DR är arkad i den bemärkelsen. WRC 8 är mycket bättre.

Hur bilarna i övrigt beter sig kan jag inte säga mer om än att det känns konstigt när man kommer från DR. Jag vet inte vilket som är mest realistiskt där eftersom jag inte har någon erfarenhet av bilarna i fråga, och jag har inte heller analyserat videos. DR känns mer intuitivt och lätt att köra. WRC 8 känns en aning märkligt. Vad som är mest realistiskt är en svår fråga.

Får jag bara FFB att funka bättre tänker jag dock ge WRC 8 en hel del tid. Jag tror det kan bli riktigt bra.

Utöver FFB är det jag saknar mest ett större och roligare utbud av bilar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Som en så kallad Sim Racing Youtuber sa om WRC 8:

It's Bloody hard and Bloody fun !

Jag säger bara -It's Bloody addictive

Har inte haft så kul med ett Rally spel/sim sedan RBR

Har en Fanatec Cockpit med Ratt, Pedaler, Shifter och Handbroms

Sträckorna är fantastiska precis som väder och ljudeffekter som reverb i tunnlar etc etc

Dirt Rally 1 & 2 känns bara som dåliga arkadspel med helkass fartkänsla, FFB och nada Road Feel i jämförelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon288685:

Som en så kallad Sim Racing Youtuber sa om WRC 8:

It's Bloody hard and Bloody fun !

Jag säger bara -It's Bloody addictive

Har inte haft så kul med ett Rally spel/sim sedan RBR

Har en Fanatec Cockpit med Ratt, Pedaler, Shifter och Handbroms

Sträckorna är fantastiska precis som väder och ljudeffekter som reverb i tunnlar etc etc

Dirt Rally 1 & 2 känns bara som dåliga arkadspel med helkass fartkänla, FFB och nada Road Feel i jämförelse

Nice! Har mina Fanatec prylar inne på reparation, har inte kunna spela på 3 veckor. Under tiden har jag kollat hela säsongen av WRC på SVT Play, sjukt pepp på att köra de officiella bilarna och sträckorna! 😎

Men har det kommit några uppdateringar senaste veckorna? För jag upplever fysiken är klart sämre än DR2, i synnerhet att bilarna känns för lätta och reagerar överdrivet i vissa lägen. Kör på en liten sten i vägkanten och bilen rollar all världens väg. Verkligare skulle såklart vara om bilen kränger till och kanske går sönder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelet såg riktigt trevligt ut. Som vanligt kollar jag gamermuscles recension av bilspel då jag och han letar efter ungefär samma upplevelse. Var redo att ladda ner epic game store eller vad det nu heter, när jag hörde de fasansfulla orden, spelet stödjer inte vr. Får hoppas på att VR support kommer i framtiden, för jag tänker inte sitta och spela på en 24 tums skärm.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Skrivet av anon288685:

Som en så kallad Sim Racing Youtuber sa om WRC 8:

It's Bloody hard and Bloody fun !

Jag säger bara -It's Bloody addictive

Har inte haft så kul med ett Rally spel/sim sedan RBR

Har en Fanatec Cockpit med Ratt, Pedaler, Shifter och Handbroms

Sträckorna är fantastiska precis som väder och ljudeffekter som reverb i tunnlar etc etc

Dirt Rally 1 & 2 känns bara som dåliga arkadspel med helkass fartkänsla, FFB och nada Road Feel i jämförelse

@anon288685 är det verkligen sant att DR2 känns som arkad spel och med dålig ffb mot WRC 8 ?
Har läst att många säger tvärtom. Är själv sugen, men fortfarande osäker på ett köp.
Kör själv DR2 med hyffsade delar och gillar spelet.
Och har också haft jäkligt skoj med RBR en gång i tiden. Var med i Svenska RBR serien i många år.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

@magicaldog är det verkligen sant att DR2 känns som arkad spel och med dålig ffb mot WRC 8 ?
Har läst att många säger tvärtom. Är själv sugen, men fortfarande osäker på ett köp.
Kör själv DR2 med hyffsade delar och gillar spelet.
Och har också haft jäkligt skoj med RBR en gång i tiden. Var med i Svenska RBR serien i många år.

Jepp det är verkligen sant !

Den största skillnaden mellan DR2 och WRC 8 är att DR2 helt saknar Road Feel och FFB är ytters medioker.
På asfalt känns det t.ex som om man kör en svävare istället för en bil.

WRC 8 har 14 länder där alla underlag känns olika, även gällande grus respektive asfalt.

Fartkänslan i WRC 8 är också vida överlägsen både DR 1 och DR 2.

Stagedesign I DR2 sägs vara från riktiga sträcker men är överlag väldigt platta med upprepande vägmönster.

Barrel Rolls som trotsar alla fysiklagar etc etc etc

Jag har själv haft och spelat RBR sedan det kom ut på XBOX 2004 och sedermera PC men WRC 8 är en mer komplett produkt.

Man får ha i åtanke att de flesta som spelar Codemasters spel är ungar som aldrig har kört en bil och ännu fler som inte ens har ett körkort och därför tycker att WRC 8 är för svårt, kass etc etc.

Minns när jag testade RBR första gången i en spelbutik och trampade gasen i botten som man alltid hade gjort innan i Codemasters spel med följden att man kraschade ganska så omgående. Då kände jag inte ens till att det fanns något som hette Simulatorspel som RBR.

WRC 8 är i samma klass som RBR men med betydligt mer detaljerad känsla som att bilarna känns väldigt olika och sträckorna är helt fantastiska och det känns verkligen som om man färdas någonstans istället för att endast avverka den ena kurvan efter den andra.

Man kan kolla in garvade sim racers som Jimmy Broadbent och GamerMuscle som båda älskar WRC 8 som knappt klarar första kurvan innan de kör av och måste starta om.

Spel som är svåra kan snabbt bli tjatiga och tråkiga men även om WRC 8 är riktigt svårt är det samtidigt jävligt roligt och enormt beroendeframkallande.

Man får verkligen ta hand om bilen om man ska klara sig fram till mål.

Gillar man Rally så bör man definitivt testa WRC 8.

Kylotonn har verkligen jobbat stenhårt sedan de släppte WRC 7 och WRC 8 är som ett helt annat spel från en annan utvecklare.

Trodde faktiskt aldrig att det skulle bli någon uppföljare till RBR men så kom WRC 8 och det är jag oerhört tacksam och glad för !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

@magicaldog är det verkligen sant att DR2 känns som arkad spel och med dålig ffb mot WRC 8 ?
Har läst att många säger tvärtom. Är själv sugen, men fortfarande osäker på ett köp.
Kör själv DR2 med hyffsade delar och gillar spelet.
Och har också haft jäkligt skoj med RBR en gång i tiden. Var med i Svenska RBR serien i många år.

Glömde att säga att WRC 8 utöver de + 100 rallysträckorna även har 25 banor för träning samt ett spelläge som man kan köra runt ( Polen ) och träna på ett stort område med både asfalt och grus !

Ett utmärkt sätt att lära känna bilarna och deras olika egenskaper !

Permalänk

Har också sett bla Jimmys video och han är väll inte riktigt så positiv till WRC 8 som du.
Det som gör att jag är nyfiken på spelet är solklart alla dessa sträckor, som tyvärr DR spelen inte har.
Men prio ett är så klart hur bilen känns att köra. Självklart ska spelet vara svårt, annars blir det arkad av det hela. Har många kompisar som brukar prova med min ratt då, och alla gasar för mycket och svänger för mycket. Så dom är först nära diket på vänster sida, sen styr dom för mycket till höger sida. Tycker det ser väldigt roligt ut. Frågan blir om man köper WRC 8 , och går tillbaka till DR2, hur känns det då och vise versa. Så man kanske ska spela sig trött på DR2 först innan man går till WRC 8 ?

@anon288685

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

Har också sett bla Jimmys video och han är väll inte riktigt så positiv till WRC 8 som du.
Det som gör att jag är nyfiken på spelet är solklart alla dessa sträckor, som tyvärr DR spelen inte har.
Men prio ett är så klart hur bilen känns att köra. Självklart ska spelet vara svårt, annars blir det arkad av det hela. Har många kompisar som brukar prova med min ratt då, och alla gasar för mycket och svänger för mycket. Så dom är först nära diket på vänster sida, sen styr dom för mycket till höger sida. Tycker det ser väldigt roligt ut. Frågan blir om man köper WRC 8 , och går tillbaka till DR2, hur känns det då och vise versa. Så man kanske ska spela sig trött på DR2 först innan man går till WRC 8 ?

@magicaldog

Snackar vi om samma Jimmy ???

Jimmy gjorde en WRC 8 video som hette "This game is fantastic" https://youtu.be/3KULgqhLAKU och sade att han hade cravings för WRC 8 när han var bortrest och inte kunde spela i ett klipp.

Både Jimmy och GamerMuscle har spelat mycket DR 2 men de tycker båda att WRC 8 är ballare vilket jag helt instämmer i !

Som Team VVV's Alan Boiston sa så är det enda vi rally-gamers kan jämföra med andra rally spel då få av oss om några alls har suttit i en rally bil och än mindre i en WRC bil. Trovärdigt är väl det ord man kan använda och om man som jag har kört fyrhjulsdrivet på grusvägar är det väl en referens så god som någon när det gäller trovärdigheten i hur bilarna WRC 8 beter sig.

Sträckorna är riktigt bra och särskilt de nya som Argentina, Chile och Tyskland kan man sitta i timmar med.

Håller helt med dig om när kompisarna ska testa att köra vilket brukar resultera i det du säger.

Jag tröttnade på DR 1 efter ca 120 timmar och DR 2 efter typ 10 - 12 timmar medans jag nu har passerat 125 timmar med WRC 8 och det fortsätter att kännas bättre och bättre och man fortsätter att upptäcka nya saker.

När jag hade tankat ner WRC 8 och testade det inledningsvis var jag inte alls imponerad men efter att ha ställt in allt som FFB och andra inställningar är jag nu riktigt nöjd och i princip har jag slutat att spela alla andra spel och fokuserar helt på WRC 8.

Samma hände med Assetto Corsa när jag fick det !
Man hade byggt upp så mycket förväntningar som kanske inte infriats direkt men när man hade använt det ett tag så anpassar man sig efter vad utvecklarna har lagt ner sin tid på. Efter x antal timmar så är man helt hooked och man blev i princip beroende av det. Har köpt alla DLC's och även köpt ACC.

Har börjat karriärsläget och redan i säsong 1 erbjudits en plats hos WRC Ford
Jag brukar vanligtvis inte använda karriärsläget i racinggames !
Jag brukar klara mig på att köra Quick race för att få min dagliga rally dos men WRC 8 har ett intressant karriärsläge som jag blev hooked på.

Du kan testa WRC 8 i två timmar precis som hos Steam men har du gillat RBR är risken stor att du blir lika hooked som mig!

Permalänk

@anon288685

Den videon har jag ej sett, det var Can we win a rally jag sett. Så det blir till att kolla in den snart.
Älskade RBR, men intresset försvann med tiden, även Svenska RBR serien tappade sin glans tyvärr.
Sen efter några år ville jag prova igen, men det hade kommit så många nya SS och ny fysik. Så det var skit jobbigt att tanka ner alla nya SS och känslan var ej bra. Har ju kommit ännu mer nu till RBR men ej orkat fixa till det. Men det blir kanske ett köp av WRC 8 snart

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

@magicaldog

Den videon har jag ej sett, det var Can we win a rally jag sett. Så det blir till att kolla in den snart.
Älskade RBR, men intresset försvann med tiden, även Svenska RBR serien tappade sin glans tyvärr.
Sen efter några år ville jag prova igen, men det hade kommit så många nya SS och ny fysik. Så det var skit jobbigt att tanka ner alla nya SS och känslan var ej bra. Har ju kommit ännu mer nu till RBR men ej orkat fixa till det. Men det blir kanske ett köp av WRC 8 snart

Testade också att tanka ner specialversionen av RBR men som du säger var det jävligt meckigt att hålla på med och kvalitén på bilar och sträckor var minst sagt varierande !

Jag älskade och älskar fortfarande RBR men som sagt är WRC 8 en betydligt mer komplett produkt !

Jag kör mest WRC bilarna och om man ställer in diffarna rätt så kan man styra med gaspedalen om du förstår vad jag menar ! Riktig nice feeling att trycka plattan i mattan och rädda sig ur en kurva som man kommit lite för brett i.

Glömde att säga att handbromsen nu fungerar som den ska och är en ren dröm att använda både på asfalt men även grus för snäva kurvor.

I WRC 7 tyckte jag att det INTE hände alltför mycket hur man än rattade bland inställningarna.

Det märks verkligen att Kylotonn har lagt ner mycket tid på WRC 8 och som de säger ändrat sin filosofi gällande WRC serien.

Permalänk

Spelet kostar strax under 400 spänn. Men måste installera Epic Games först. Funkar EG precis som Steam ?

Permalänk
Skrivet av anon288685:

Testade också att tanka ner specialversionen av RBR men som du säger var det jävligt meckigt att hålla på med och kvalitén på bilar och sträckor var minst sagt varierande !

Jag älskade och älskar fortfarande RBR men som sagt är WRC 8 en betydligt mer komplett produkt !

Jag kör mest WRC bilarna och om man ställer in diffarna rätt så kan man styra med gaspedalen om du förstår vad jag menar ! Riktig nice feeling att trycka plattan i mattan och rädda sig ur en kurva som man kommit lite för brett i.

Glömde att säga att handbromsen nu fungerar som den ska och är en ren dröm att använda både på asfalt men även grus för snäva kurvor.

I WRC 7 tyckte jag att det INTE hände alltför mycket hur man än rattade bland inställningarna.

Det märks verkligen att Kylotonn har lagt ner mycket tid på WRC 8 och som de säger ändrat sin filosofi gällande WRC serien.

Du får hjälpa mig med diffarna sen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

Spelet kostar strax under 400 spänn. Men måste installera Epic Games först. Funkar EG precis som Steam ?

Jepp man installerar från Epic launchern precis som i Steam !

Jag betalade 564,78 den 5 September !
Värt varenda krona !

Skrivet av andersgog:

Du får hjälpa mig med diffarna sen

Det är bara att läsa beskrivningarna på alla inställningarna !
Jag är långt ifrån expert !

Permalänk

En del som verkar ha strul med fps och att bilden hackar sig trots bra dator. Har ju själv ingen super dator så man blir lite fundersam. Har 980ti med i5-2500k 4,4ghz. Sen tycker jag att det verkar lite struligt med alla inställningar och rutor med en massa olika färger ( team,crew m.m m.m ) ja ja får köpa spelet först.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

En del som verkar ha strul med fps och att bilden hackar sig trots bra dator. Har ju själv ingen super dator så man blir lite fundersam. Har 980ti med i5-2500k 4,4ghz. Sen tycker jag att det verkar lite struligt med alla inställningar och rutor med en massa olika färger ( team,crew m.m m.m ) ja ja får köpa spelet först.

Det ska inte va några problem med de prylarna !
Du har förstås gott om RAM också ?

Min Gaming PC är fem år och har inga som helst problem med spel som:
ACC, PC 2, AC och WRC 8

I WRC 8 har jag maxat allt och endast inaktiverat motion blur !
Med V-sync får jag stadig 60 FPS och utan blir det runt 85-90 FPS !

Mina prylar:

MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB
ASUS Z97-DELUXE, Socket-1150
Intel Core i7-4790K Processor
Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB

Tyckte också det verkade struligt karriärläget eftersom jag knappt använt det i något racing spel/sim !
Men det klarnar allt eftersom man använder det !

Har läst trådar där folk har spelat igenom 6 säsonger och INTE fått ett WRC kontrakt.
Blev själv lätt snopen när Ford helt plötsligt erbjöd mig en plats i WRC teamet redan i säsong 1 !

Det beror tydligen på vilken strategi man har när man väljer vad man ska göra i kalendern samt vad man satsar sina poäng på !

Ska bli spännande att se om man kan hålla sig kvar hos Ford !

Permalänk
Skrivet av anon288685:

Det ska inte va några problem med de prylarna !
Du har förstås gott om RAM också ?

Min Gaming PC är fem år och har inga som helst problem med spel som:
ACC, PC 2, AC och WRC 8

I WRC 8 har jag maxat allt och endast inaktiverat motion blur !
Med V-sync får jag stadig 60 FPS och utan blir det runt 85-90 FPS !

Mina prylar:

MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB
ASUS Z97-DELUXE, Socket-1150
Intel Core i7-4790K Processor
Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB

Tyckte också det verkade struligt karriärläget eftersom jag knappt använt det i något racing spel/sim !
Men det klarnar allt eftersom man använder det !

Har läst trådar där folk har spelat igenom 6 säsonger och INTE fått ett WRC kontrakt.
Blev själv lätt snopen när Ford helt plötsligt erbjöd mig en plats i WRC teamet redan i säsong 1 !

Det beror tydligen på vilken strategi man har när man väljer vad man ska göra i kalendern samt vad man satsar sina poäng på !

Ska bli spännande att se om man kan hålla sig kvar hos Ford !

16GB ram har jag, så lite bättre GPU än dig men sämre CPU. Kollade in Hedlund spelar då han körde WRC 8, han hade lite strul med FPS så han satte allt på high. Kollade aldrig in hans dator men den var troligtvis betydligt vassare än min gamla häst.
Ja, det kanske ger sig med tiden men just nu när man ser tex karriär läget så blir man mörkrädd.
Jimmy B. hade väll också problem med att få WRC kontrakt ?

Permalänk
Avstängd

Har kört en del DR2.0 nu sista tiden med min G27 ratt och blev nu sugen på WRC 8 efter att ha läst här. Ska kolla lite mer så kanske det kan bli ett köp så man kan spela lite innan RDR2 kommer ut. Rally har fördelen att man aldrig blir riktigt klar med det heller så de brukar hålla väldigt länge.

DR2.0 har känts väldigt lätt så kanske behöver lite mer motstånd. Jag har dessutom en förkärlek för karriärlägen där man får bygga upp allt och hoppas få olika erbjudanden.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

16GB ram har jag, så lite bättre GPU än dig men sämre CPU. Kollade in Hedlund spelar då han körde WRC 8, han hade lite strul med FPS så han satte allt på high. Kollade aldrig in hans dator men den var troligtvis betydligt vassare än min gamla häst.
Ja, det kanske ger sig med tiden men just nu när man ser tex karriär läget så blir man mörkrädd.
Jimmy B. hade väll också problem med att få WRC kontrakt ?

Man måste inte spela karriärläget !

Permalänk
Avstängd

Nu har jag bara kollat på ett par videosnuttar om spelet men än så länge inte hittat någon där man ser instrumenten och ratten på skärmen utan det ser snarare ut som man sitter på instrumentbrädan. Har jag aldrig lyckats gjort på min riktiga bil kan sägas.

Finns läget där man faktiskt sitter i stolen och ser det man ska se?
Hittade en video på Steam där man faktiskt ser ratten också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Nu har jag bara kollat på ett par videosnuttar om spelet men än så länge inte hittat någon där man ser instrumenten och ratten på skärmen utan det ser snarare ut som man sitter på instrumentbrädan. Har jag aldrig lyckats gjort på min riktiga bil kan sägas.

Finns läget där man faktiskt sitter i stolen och ser det man ska se?
Hittade en video på Steam där man faktiskt ser ratten också.

Detta läge finns https://youtu.be/j81vqtxR1HA men rattrörelserna stämmer inte överens (Som i AC t.ex) med din egen av någon anledning !

Jag brukar alltid använda Bonnet/Hood view i racing spel men i WRC 8 har jag upptäckt Dash cam view ( Ingen ratt eller mätare och endast overlay mätare damage etc ) som jag börjat använda mer och mer för maximum immersion factor så att säga !!

Ibland växlar jag mellan Bonnet / Bumper / Dash men på senare tid har jag som sagt börjat använda mer av Dash Cam view !

Har aldrig förstått varför man vill se ratten när man spelar ett racing spel.
Enbart förvirrande schizofrent liksom !
Chase cams är än mer förvirrande !

Dash Cam - På min monitor ser man dock mer av inredningen ( sidstolparna t.ex ) än denna video:
https://youtu.be/8tY-VI0ZjjY

Hittar dock ingen video som ser ut som min dash cam ???

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

16GB ram har jag, så lite bättre GPU än dig men sämre CPU. Kollade in Hedlund spelar då han körde WRC 8, han hade lite strul med FPS så han satte allt på high. Kollade aldrig in hans dator men den var troligtvis betydligt vassare än min gamla häst.
Ja, det kanske ger sig med tiden men just nu när man ser tex karriär läget så blir man mörkrädd.
Jimmy B. hade väll också problem med att få WRC kontrakt ?

Hedlund !
Har väldigt svårt att ta någon som spelar racing spel med handkontroll på allvar !
Hedlund är som klippt och skuren för åsiktsdiktaturen Sverige då han bara "släpper igenom" kommentarer han själv gillar !
En riktig Fascist med andra ord !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon288685:

Detta läge finns https://youtu.be/j81vqtxR1HA men rattrörelserna stämmer inte överens (Som i AC t.ex) med din egen av någon anledning !

Jag brukar alltid använda Bonnet/Hood view i racing spel men i WRC 8 har jag upptäckt Dash cam view ( Ingen ratt eller mätare och endast overlay mätare damage etc ) som jag börjat använda mer och mer för maximum immersion factor så att säga !!

Ibland växlar jag mellan Bonnet / Bumper / Dash men på senare tid har jag som sagt börjat använda mer av Dash Cam view !

Har aldrig förstått varför man vill se ratten när man spelar ett racing spel.
Enbart förvirrande schizofrent liksom !
Chase cams är än mer förvirrande !

Dash Cam - På min monitor ser man dock mer av inredningen ( sidstolparna t.ex ) än denna video:
https://youtu.be/8tY-VI0ZjjY

Hittar dock ingen video som ser ut som min dash cam ???

Såg bra ut men samtidigt väldigt dålig sikt ut, ska se om man kan ställa in det bättre när jag börjar köra lite. Håller på att tankas hem iallafall men måste ändå ut en sväng med hunden så hon blir glad också.

Dashcam tycker inte jag ger samma känsla men de flesta tycks använda den på videos jag kollat på. Får testa mig fram helt enkelt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10