Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Inte världens bästa vecka - får parkeringsbot på Universitetsparkering, tydligen vill de vilseleda studenter och har EN rad som har en annan taxa mot övriga. Jag gick ju till där det står "Parkeringsautomat" och checkar in på den zonen. Tyvärr fanns det ju en liten skylt i bilhöjd när man svänger in på den raden - "Annan taxa -> zon *Blabla*. Kan säga som så att ALLA på den raden hade fått p-bot. Hade jag varit 2 minuter tidigare hade jag hunnit före parkeringsvakten som precis givit mig en bot.

Senare under veckan så går bilen sönder, extremt slö. Åker hem till syrrans man som ska kolla på bilen, vi testar att byta ut en massa delar som kan vara relevant - tyvärr hjälper inte detta. Sedan när jag ska åka iväg så ser han "Du har typ ingen luft i detta däcket" - Förmodligen fick jag punktering sekunden innan jag svängde in. Så nu har man fortfarande trasig bil och behöver nytt sommardäck.

Sedan pricken över i:et idag, köpt en ny lampa för 3300 kronor (den är väldigt stor med tunt glas som en kula) och ja, det var väldigt trångt att stoppa i lampan, så jag tappar glödlampan innuti den från cirka 0.5 cm höjd och ja, lampan går isönder. (Glödlampan håller däremot)

Att inte ha turen på sin sida och samtidigt vara lite klantig så kan mycket gå åt helvete. Blev en dyr vecka iaf.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Men ölen klarade sig väl? Det är ju huvudsaken...

Haha ja, ölen klarade sig! Jag klarade mig också så det är jag ju nöjd med, skönt att inte själv dyka huvudet först ner för trappan tillsammans med kartongen. Alltid finns det lite positivt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Bah, beställde en pryl från amazon.co.uk och givetvis så skickas den direkt från Kina till mig. Jag borde ha anat det men icke. Är ju bara att glatt pynta typ 150 spänn i lösen till tullverket och postmord på en grej som är värd 50 kr...

Det är dåligt att det inte framgår tydligt, jag har lurats av att det står "shipment: Amazon" och då inte tänkt att det skickas från Kina. Andra gången nu, ska härmed alltid klicka in på säljarens, men inte alltid de skriver ut land.
2/3 av orden kom på 4 dagar, den sista får jag väl vänta en vecka till på.

Jag ska klaga hos säljaren, fick tillbakabetalt motsvarande belopp som Postnord tog sist. Hade lite dåligt samvete då säljaren antagligen gick back på det, men denna gången är det större belopp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeJoke:

Haha ja, ölen klarade sig! Jag klarade mig också så det är jag ju nöjd med, skönt att inte själv dyka huvudet först ner för trappan tillsammans med kartongen. Alltid finns det lite positivt

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan ju alltid trösta dig med att du åtminstone inte är ensam, jag trodde för någon månad sedan att jag klarat allt, ställt ned lådan med hårddiskar, grafikkort, mm perfekt, allt verkade ha gått perfekt, lyfte den och började gå ned med den, sedan gick botten sönder i den f---b lådan!!
Blev så sne på allt att jag bara gick raka vägen till spisen, krossade lådan med bara händerna och eldade upp den. ha ha!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Du kan ju alltid trösta dig med att du åtminstone inte är ensam, jag trodde för någon månad sedan att jag klarat allt, ställt ned lådan med hårddiskar, grafikkort, mm perfekt, allt verkade ha gått perfekt, lyfte den och började gå ned med den, sedan gick botten sönder i den f---b lådan!!
Blev så sne på allt att jag bara gick raka vägen till spisen, krossade lådan med bara händerna och eldade upp den. ha ha!

Hahaha ja det låter ju inte som att jag är ensam! Skönt att man kan lida tillsammans Ska bli spännande att se dock vad som har klarat sig när fittingsen kommer och jag kan bygga ihop det äntligen Man kan ju ha tur! Grafikkortet gjorde dock ett riktigt jävla jack i trappan så jag känner mig nog mest osäker på den...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Inte världens bästa vecka - får parkeringsbot på Universitetsparkering, tydligen vill de vilseleda studenter och har EN rad som har en annan taxa mot övriga. Jag gick ju till där det står "Parkeringsautomat" och checkar in på den zonen. Tyvärr fanns det ju en liten skylt i bilhöjd när man svänger in på den raden - "Annan taxa -> zon *Blabla*. Kan säga som så att ALLA på den raden hade fått p-bot. Hade jag varit 2 minuter tidigare hade jag hunnit före parkeringsvakten som precis givit mig en bot.

Senare under veckan så går bilen sönder, extremt slö. Åker hem till syrrans man som ska kolla på bilen, vi testar att byta ut en massa delar som kan vara relevant - tyvärr hjälper inte detta. Sedan när jag ska åka iväg så ser han "Du har typ ingen luft i detta däcket" - Förmodligen fick jag punktering sekunden innan jag svängde in. Så nu har man fortfarande trasig bil och behöver nytt sommardäck.

Sedan pricken över i:et idag, köpt en ny lampa för 3300 kronor (den är väldigt stor med tunt glas som en kula) och ja, det var väldigt trångt att stoppa i lampan, så jag tappar glödlampan innuti den från cirka 0.5 cm höjd och ja, lampan går isönder. (Glödlampan håller däremot)

Att inte ha turen på sin sida och samtidigt vara lite klantig så kan mycket gå åt helvete. Blev en dyr vecka iaf.

Tur du slipper fler p-böter nu när bilen inte rullar iaf! Sen är det ju bra med hemförsäkring så dina 3300kr blev väl iaf nåt 1800kr Alltid finns det något litet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeJoke:

Hahaha ja det låter ju inte som att jag är ensam! Skönt att man kan lida tillsammans Ska bli spännande att se dock vad som har klarat sig när fittingsen kommer och jag kan bygga ihop det äntligen Man kan ju ha tur! Grafikkortet gjorde dock ett riktigt jävla jack i trappan så jag känner mig nog mest osäker på den...

Skickades från m.sweclockers.com

Har dammat mitt gamla Diamond sparkle oavsiktigt i golvet ett par gånger (bland annat föll det en gång ned från toppen på ett högt rackchassi...) det funkar fortfarande...

Sur för att jag brände äppelpajen nyss!! Grrr...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Lego Master

Sambon låter mig inte köpa en LG OLED. Det gör mig sur.
Om hon inte ändrar sig blir det kanske en "bättre att be om förlåtelse än tillåtelse" under Black Friday.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Idag var vi hos veterinär för en kontroll av vår adopterade katt som är 8 år vars husse tyvärr gått bort. Vi har haft katten i snart två månader.

Det visade sig att katten hade stora problem med tänderna som kan vara relaterat till en njursjukdom som kan betyda att han måste avlivas. Mycket tråkiga nyheter en regnig dag. Detta gör mig ledsen...

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Idag var vi hos veterinär för en kontroll av vår adopterade katt som är 8 år vars husse tyvärr gått bort. Vi har haft katten i snart två månader.

Det visade sig att katten hade stora problem med tänderna som kan vara relaterat till en njursjukdom som kan betyda att han måste avlivas. Mycket tråkiga nyheter en regnig dag. Detta gör mig ledsen...

Fy vad tråkigt, hoppas på det bästa dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Sambon låter mig inte köpa en LG OLED. Det gör mig sur.
Om hon inte ändrar sig blir det kanske en "bättre att be om förlåtelse än tillåtelse" under Black Friday.

Man prioriterar olika. Se till att ha egna konton. Bråk om pengar är bara onödigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Irre:

Man prioriterar olika. Se till att ha egna konton. Bråk om pengar är bara onödigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Well, det är väl inget egentligt bråk. Hon har rätt i sak; det finns bättre grejjor att lägga pengarna på (läs: huset).
TVn vi har fungerar utmärkt för det vi använder den till. Bara jag som tycker det börjar suga i nördtarmen.

Och det är gemensamt konto de senaste åren, sen vi köpte hus.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Well, det är väl inget egentligt bråk. Hon har rätt i sak; det finns bättre grejjor att lägga pengarna på (läs: huset).
TVn vi har fungerar utmärkt för det vi använder den till. Bara jag som tycker det börjar suga i nördtarmen.

Och det är gemensamt konto de senaste åren, sen vi köpte hus.

Jag och sambon kom överens om 6 "budgetfria" månader nu under hösten där vi endast lägger ut pengar på det vi behöver för att hushållet ska gå runt. J*vlar vad rik man känner sig när man slipper budgetera för sparande och allt annat vuxentrams.. Det har blivit ett och annat nördigt kan jag säga!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Avstängd

Litet vardags irritation...

Men just nu är jag sne på att postbilen aldrig någonsin, utom vid ETT enda tillfälle då det var en bekant som körde verkligen har försökt att lämna paket här, jag har varit hemma de flesta dagar vid den tid då man påstod sig ha varit här, men jag får ofta en lapp i brevlådan typ en eller två dagar efter att paketet är framme om att det ligger hos en butik dit jag måste gå över en mil enkelresa genom skogen med full stridspackning genom regnet bara för att höra att jag måste ha ett avinummer jag inte fått...
Hade det varit enstaka gånger är väl en sak, inte heller att jag behöver gå tre mil genom skogen T&R (brukar numera försöka att få fram avinummer direkt från postverket om det går), det är mest det att Detta upprepar sig gång på gång VARJE jädra tillfälle jag får paketavier och framför allt att det tar mig en halv dag som går bort när jag behöver planera in för att kunna hämta försändelsen innan butiken stänger, särsklit nu när man har typ tusen miljoner saker man behöver göra medan det är någorlunda ljust innan snön faller på allvar här.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Litet vardags irritation...

Men just nu är jag sne på att postbilen aldrig någonsin, utom vid ETT enda tillfälle då det var en bekant som körde verkligen har försökt att lämna paket här, jag har varit hemma de flesta dagar vid den tid då man påstod sig ha varit här, men jag får ofta en lapp i brevlådan typ en eller två dagar efter att paketet är framme om att det ligger hos en butik dit jag måste gå över en mil enkelresa genom skogen med full stridspackning genom regnet bara för att höra att jag måste ha ett avinummer jag inte fått...
Hade det varit enstaka gånger är väl en sak, inte heller att jag behöver gå tre mil genom skogen T&R (brukar numera försöka att få fram avinummer direkt från postverket om det går), det är mest det att Detta upprepar sig gång på gång VARJE jädra tillfälle jag får paketavier och framför allt att det tar mig en halv dag som går bort när jag behöver planera in för att kunna hämta försändelsen innan butiken stänger, särsklit nu när man har typ tusen miljoner saker man behöver göra medan det är någorlunda ljust innan snön faller på allvar här.

Går det inte längre att avtala att de ställer av paketet om det är så att ingen är hemma (även om du är hemma så kan de ju sedan inte skylla på att de inte fått tag på dig, borde bli ganska genomskinligt om de då inte kör förbi)? Jag har fyllt i en sådan blankett för länge sedan och det fungerar oftast faktiskt. Tror det är när det kommer ursprungligen via DHL eller annan icke-Postnord-tjänst som de vill att man skall välja separat. Tyvärr har det inte fungerat så bra då vare sig appen eller hemsidan har låtit mig välja hur jag vill ha leveransen... och kundtjänst "kan inte" välja alternativet "dumpa på trappen" tydligen.

Aja, en tanke bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Går det inte längre att avtala att de ställer av paketet om det är så att ingen är hemma (även om du är hemma så kan de ju sedan inte skylla på att de inte fått tag på dig, borde bli ganska genomskinligt om de då inte kör förbi)? Jag har fyllt i en sådan blankett för länge sedan och det fungerar oftast faktiskt. Tror det är när det kommer ursprungligen via DHL eller annan icke-Postnord-tjänst som de vill att man skall välja separat. Tyvärr har det inte fungerat så bra då vare sig appen eller hemsidan har låtit mig välja hur jag vill ha leveransen... och kundtjänst "kan inte" välja alternativet "dumpa på trappen" tydligen.

Aja, en tanke bara.

Skall höra med personen jag känner nästa gång jag träffar denne, det skulle ju vara perfekt.

Problemet nu är att mitt paket bara har försvunnit, det står när jag spårar det från landet det skickats från att det befinner sig i Sverige och att jag skall hämta ut det på utlämnings stället, men det står ingenting om vilket utlämnings ställe, inget telefonnummer eller mail till det svenska utlämnings stället och numret från det (EU) landets postservice fungerar inte med något fraktbolag jag provat i Sverige...
Paketet ligger inte heller i matbutiken som är närmsta utlämnings ställe här, jag har personligen varit dit och frågat idag, men där gick det inte heller att spåra...

*sukk*

Tyvärr var detta ett relativt viktigt paket.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mizzarrogh:

Skall höra med personen jag känner nästa gång jag träffar denne, det skulle ju vara perfekt.

Problemet nu är att mitt paket bara har försvunnit, det står när jag spårar det från landet det skickats från att det befinner sig i Sverige och att jag skall hämta ut det på utlämnings stället, men det står ingenting om vilket utlämnings ställe, inget telefonnummer eller mail till det svenska utlämnings stället och numret från det (EU) landets postservice fungerar inte med något fraktbolag jag provat i Sverige...
Paketet ligger inte heller i matbutiken som är närmsta utlämnings ställe här, jag har personligen varit dit och frågat idag, men där gick det inte heller att spåra...

*sukk*

Tyvärr var detta ett relativt viktigt paket.

Ofta när man söker på utländska siter (post-) på paket-ID så kan man hitta ett nummer till (finns inte från början men när paketet väl har sorterats i utlandet så brukar det dyka upp) som man kan använda i postens söktjänst. Kolla om det finns något sådant på den utländska sidan. Kan heta "Barcode network partner" eller liknande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Ofta när man söker på utländska siter (post-) på paket-ID så kan man hitta ett nummer till (finns inte från början men när paketet väl har sorterats i utlandet så brukar det dyka upp) som man kan använda i postens söktjänst. Kolla om det finns något sådant på den utländska sidan. Kan heta "Barcode network partner" eller liknande.

Problemet är att jag inte hittar det, det skall ha gått med franska postverket så det borde ha ett nummer hos post nord sedan några dagar tillbaka tycker man då det står, förra gången gjorde det det.

Skall ringa posten på måndag och se om de kan få fram det...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av videopac:

Ofta när man söker på utländska siter (post-) på paket-ID så kan man hitta ett nummer till (finns inte från början men när paketet väl har sorterats i utlandet så brukar det dyka upp) som man kan använda i postens söktjänst. Kolla om det finns något sådant på den utländska sidan. Kan heta "Barcode network partner" eller liknande.

Ah, Härligt!
Nu hittade jag det svenska numret efter att ha spårat det via Franska postverket, det måste ha kommit upp ganska nyligen.

Det står att det ändå ligger på det utlämnings ställe jag besökte tidigare... *sukk*
Nå, huvudsaken är ju att det har kommit till rätta, jag kan leva med att gå några mil extra.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Känns tröstlöst och hopplöst.
Har vart sambo några år och hon har haft mest Tim vik med rätt låg lön, jag har rätt låg lön... Vi har inte haft bra ställt om man säger men iår har det var illa... Hon Började med cellgifter i våras, ingen sjukskrivning men orkade inte jobba, blev 3 mån på låg a-kassa, orkade iof jobba en månad i somras och sen fick hon lång vik ned skaplig lön... Blev sjuk första arbetsdagen med magsjuka symptom som bara blev värre. Visade sig va aorta dissektion med anerysm. Akut helikopter till universitetssjukhus... Nu sjukskriven och tungt medicinerad... Försäkringskassan tar 30 dagar, p sig o ta beslut men iom att hon aldrig haft med dom att göra förut kan det ta ännu längre för att avgöra ersättning nivå. Så min ekonomi är ett svart hål och går inte ihop
Alla buffrar gick åt i våras... Och sålt datorn förra månade för att ha råd o leva. Nu har jag 100:- på fickan.

Orkar snart inte mer...
Har visserligen släkt men de har hjälpt mig mycke redan...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntecNisse:

Känns tröstlöst och hopplöst.
Har vart sambo några år och hon har haft mest Tim vik med rätt låg lön, jag har rätt låg lön... Vi har inte haft bra ställt om man säger men iår har det var illa... Hon Började med cellgifter i våras, ingen sjukskrivning men orkade inte jobba, blev 3 mån på låg a-kassa, orkade iof jobba en månad i somras och sen fick hon lång vik ned skaplig lön... Blev sjuk första arbetsdagen med magsjuka symptom som bara blev värre. Visade sig va aorta dissektion med anerysm. Akut helikopter till universitetssjukhus... Nu sjukskriven och tungt medicinerad... Försäkringskassan tar 30 dagar, p sig o ta beslut men iom att hon aldrig haft med dom att göra förut kan det ta ännu längre för att avgöra ersättning nivå. Så min ekonomi är ett svart hål och går inte ihop
Alla buffrar gick åt i våras... Och sålt datorn förra månade för att ha råd o leva. Nu har jag 100:- på fickan.

Orkar snart inte mer...
Har visserligen släkt men de har hjälpt mig mycke redan...

Skickades från m.sweclockers.com

Ni kan inte få bostadsbidrag och dylikt?
Om du är lågt avlönad - inte funderat på att skola om dig? Du kan ju få 14 500 i CSN med lån och bidrag.
Lyckas ni hitta en riktigt billig lägenhet så kan ju det räcka för att driva runt er båda, och sedan 3 år senare så är du inte lågt avlönad och med möjligheter till att bli högavlönad..

Dock kan det ju vara svårt att orka fokusera på plugg när din flickvän är sjuk..

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

@AntecNisse:

Beklagar, verkligen. Hoppas framförallt att din sambo är på bättringsvägen.

Permalänk
Medlem

Blir så frustrerad, nästan varje morgon möter jag en kvinna som cyklar PÅ vägen BREDVID cykelbanan UTAN lyse, och inte nog med det, hon är dessutom yrkeschaufför och kör buss...

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntecNisse:

Känns tröstlöst och hopplöst.
Har vart sambo några år och hon har haft mest Tim vik med rätt låg lön, jag har rätt låg lön... Vi har inte haft bra ställt om man säger men iår har det var illa... Hon Började med cellgifter i våras, ingen sjukskrivning men orkade inte jobba, blev 3 mån på låg a-kassa, orkade iof jobba en månad i somras och sen fick hon lång vik ned skaplig lön... Blev sjuk första arbetsdagen med magsjuka symptom som bara blev värre. Visade sig va aorta dissektion med anerysm. Akut helikopter till universitetssjukhus... Nu sjukskriven och tungt medicinerad... Försäkringskassan tar 30 dagar, p sig o ta beslut men iom att hon aldrig haft med dom att göra förut kan det ta ännu längre för att avgöra ersättning nivå. Så min ekonomi är ett svart hål och går inte ihop
Alla buffrar gick åt i våras... Och sålt datorn förra månade för att ha råd o leva. Nu har jag 100:- på fickan.

Orkar snart inte mer...
Har visserligen släkt men de har hjälpt mig mycke redan...

Skickades från m.sweclockers.com

Här satt jag och funderade på att skriva om att jag tyckte det var surt att pröjsa 7k för inspektion av bilen.
Så läser man detta.. Det skär verkligen i hjärtat.
Du har PM.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Avstängd

Ja, jag som just satt och slet mitt hår över att det under mer än två månader nu fullständigt har haglat in räkningar för allsköns jädra skit man egentligen vill slippa men måste betala ändå (Senast såsom elnät, slamtömning som man mer än fördubblat avgiften på (liknar ju Smålands starke man när kommunen gör upphandlingar här... Fast jag kan svårligen klandra killen som gör jobbet att han tar ut max som går, hade jag nog också gjort... försäkringar (fast fick tag på en vettig person där som kunde göra om det så att det blev korrekt nu även om pengasumman är ungefär densamma så är åtminstone det som skall vara försäkrat nu försäkrat igen så att man kan sova litet bättre om huset brinner ner...) och jag vet inte vad, räkningar för något skit i somras någon annan glömt att debitera (Har försökt att vara pådrivande men vänlig då jag inte tror att man löser någonting genom att gapa på folk i telefon även om det vore en spontan reaktion... Faktiskt litet stolt över mig själv att jag lyckats hålla rösten nere efter telefonkön... men försöker tänka på att det troligen bara står en vanlig anställd i andra änden. och om någon skrek åt mig så skulle jag nog jäklas med lit litet extra för den.), osv, osv... Hjälpte inte mycket att jag hade min månadslöns buffert som jag tänkt använda av till det då jag var tvungen att använda den och dubbelt mer därtill förra månaden till liknande saker, Tyvärr tjänar jag inte 35 000:- i månaden som man verkar förväntas göra... ).

Jo, jag vet hur det känns när närstående går bort i cancer, dock inte så nära som att vara min sambo.
Det är ju en sak när det håller sig till gamla gubbar, då är man ju ofta inställd på det och klar med det mesta man ville åstadkomma i livet (man vet ju var man själv snart hamnar också menar jag, det är väl så naturens gång är antar jag), en helt annan när det drabbar yngre personer tycker jag, de som hade allt och halva livet framför sig, känns som slöseri på något sätt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Sorry det kanske såg ut som litet väl dystra prognoser i mitt förra inlägg, styrde kanske över litet i eget terapiskrivande insåg jag.
(En nära släkting till mig gick bort för något år sedan så seglade nog in litet på det medan jag skrev tror jag)

Nå, men för personer som är yngre eller medelålder är prognoserna goda idag, det har ju kommit många nya behandlingsmetoder bara de senaste tio åren, jag känner flera personer (däribland en släkting till min kusin, han har inte haft några återfall heller sedan många år) som idag besegrat cancer och lever normala liv.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av RetarDeD:

Här satt jag och funderade på att skriva om att jag tyckte det var surt att pröjsa 7k för inspektion av bilen.
Så läser man detta.. Det skär verkligen i hjärtat.
Du har PM.

Alla problem är relativa, ditt problem är väl jobbigt för dig.
Tror alla skulle tyck det är surt att pröjsa 7k på nåt som inte känns nödvändigt..
Så jag tycker du gott kan gnälla 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntecNisse:

Känns tröstlöst och hopplöst.
Har vart sambo några år och hon har haft mest Tim vik med rätt låg lön, jag har rätt låg lön... Vi har inte haft bra ställt om man säger men iår har det var illa... Hon Började med cellgifter i våras, ingen sjukskrivning men orkade inte jobba, blev 3 mån på låg a-kassa, orkade iof jobba en månad i somras och sen fick hon lång vik ned skaplig lön... Blev sjuk första arbetsdagen med magsjuka symptom som bara blev värre. Visade sig va aorta dissektion med anerysm. Akut helikopter till universitetssjukhus... Nu sjukskriven och tungt medicinerad... Försäkringskassan tar 30 dagar, p sig o ta beslut men iom att hon aldrig haft med dom att göra förut kan det ta ännu längre för att avgöra ersättning nivå. Så min ekonomi är ett svart hål och går inte ihop
Alla buffrar gick åt i våras... Och sålt datorn förra månade för att ha råd o leva. Nu har jag 100:- på fickan.

Orkar snart inte mer...
Har visserligen släkt men de har hjälpt mig mycke redan...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har varit i samma sits då jag var sjukskriven och sambon arbetslös. Det är inget kul alls.

Mina erfarenheter och tips:
Leta burkar - Jag hade all tid i världen, så vi gick promenader och letade burkar. Låter nedvärderande, men vafan 50kr om dagen och motion. Och barnen tycker det är kul.

Kontakta lokala kyrkan - Spelar ingen roll om du är skriven i svenska kyrkan eller ej. De kanske kan hjälpa dig ekonomiskt eller med matkuponger, kläder och annat. Jag fick ett par tusen att handla mat för när det krisade som mest.

Låneskydd - många glömmer bort detta, och bolaget säger inte till själva. Jag hade 3 månaders karens, sedan går skyddet in och betalar lånet varje månad. Man slipper betala ett par tusen varje månad plus att lånet fortfarande betas av. Fuck yeah!

Olycksfallsförsäkring - den täcker åtminstone resekostnader till sjukhus och så. Kanske kan få nåt för sveda & värk med.
Kolla med hemförsäkringen också.

Försörjningsstöd - Hur lite har ni? Det är ett jävla meck att söka soc men just nu behöver du allt du kan få.

Facket - Du kanske har en inkomstförsäkring i samband med A-kassa? Den kan gå in och knuffa på lite till.

Bostadsbidrag - Jag gillar inte detta egentligen men det kan rädda din ekonomi. Får du bidrag nu kan du bli återbetalningskyldig senare om du tjänar mer än beräknat. Jag fick betala tillbaka 13k... skitkul.

Permalänk
Medlem

Fyfan för blocket säljare asså. Säger att jag är först i kön, ger mig en plats och en tid, sen helt och hållet ghostar mig >:(

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tBiorrith:

Jag har varit i samma sits då jag var sjukskriven och sambon arbetslös. Det är inget kul alls.

Mina erfarenheter och tips:
Leta burkar - Jag hade all tid i världen, så vi gick promenader och letade burkar. Låter nedvärderande, men vafan 50kr om dagen och motion. Och barnen tycker det är kul.

Kontakta lokala kyrkan - Spelar ingen roll om du är skriven i svenska kyrkan eller ej. De kanske kan hjälpa dig ekonomiskt eller med matkuponger, kläder och annat. Jag fick ett par tusen att handla mat för när det krisade som mest.

Låneskydd - många glömmer bort detta, och bolaget säger inte till själva. Jag hade 3 månaders karens, sedan går skyddet in och betalar lånet varje månad. Man slipper betala ett par tusen varje månad plus att lånet fortfarande betas av. Fuck yeah!

Olycksfallsförsäkring - den täcker åtminstone resekostnader till sjukhus och så. Kanske kan få nåt för sveda & värk med.
Kolla med hemförsäkringen också.

Försörjningsstöd - Hur lite har ni? Det är ett jävla meck att söka soc men just nu behöver du allt du kan få.

Facket - Du kanske har en inkomstförsäkring i samband med A-kassa? Den kan gå in och knuffa på lite till.

Bostadsbidrag - Jag gillar inte detta egentligen men det kan rädda din ekonomi. Får du bidrag nu kan du bli återbetalningskyldig senare om du tjänar mer än beräknat. Jag fick betala tillbaka 13k... skitkul.

Har för mig att man åtminstone förr kunde dela upp återbetalningen över flera år, men det kanske har ändrats.
Tjänar man under en viss summa (existensminimum) så behöver man inte göra det så länge man gör det.

Man kan dock bara söka bostadsbidrag för en person, men det är åas upp till har jag för mig ca 2 000:- vilket ju är ganska mycket pengar.

Tror man kan få uppåt 10K/månad inräknat bostadsbidraget med litet tur, inget man blir rik på men det räcker ju att dra runt lasset så länge.

Edit, jag lever ju själv på ungefär den summan just nu så visst går det väl, dock är det ju en jädra bitch att bo i hus då alla kostnader verkar öka mer än exponentiellt jämfört med en lägenhet, åtminstone här har det helt och hållet tappat alla proportioner när det kommer till kostnader för alla tjänster som krävs i samband med huset, är inte ensam om att tycka det, men jag lagar all mat själv, beställer inte hem mat, osv, behöver man av medicinska skäl beställa hem mat så kan man få hjälp hos kommunen med matlådor till reducerat pris i stället, man kan också få hjälp att ta sig till och från hälsocentralen och andra nödvändiga platser med kommunens gruppresor för billig penning om man behöver sådant.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number