Google Pixel 4 tittar fram i svenska butiken

Permalänk
Melding Plague

Google Pixel 4 tittar fram i svenska butiken

Inför lanseringen av speltjänsten Stadia råkar Google visa den kompatibla telefonen Pixel 4 i svenska Google Store.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Too little too late Google.
Tror många (inklusive mig) köpte andra telefoner när de kom fram till att Pixel inte ska säljas officiellt i Sverige under lanseringen.

Permalänk
Medlem

opps lite reklam så där som läckte, alla verkar gå på detta gång efter gång, var finns det riktiga journalister?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Pixel 4 var något av en mindre besvikelse. Kanske främst för den dåliga batteritiden och dyra priset. Håller tummarna för pixel 5! Eller kanske en 4a? ...den vanliga fyran är det pass på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Så mycket skit som kommit fram efter lanseringen av pixel 4 så är jag förvånad om den säljer alls här i Sverige.

Permalänk
Medlem

Vet någon skälet till varför telefonerna inte släpps officiellt på den svenska marknaden? Tror dom inte på sina egna produkter?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@M_X_E_Q: vad i detta ser du som reklam? Pixel 4 letar sig ut på svenska affären där den inte finns tillgänglig, dagen innan speltjänsten Stadia lanseras på svensk mark. Pixel 4-telefonerna är Stadia-kompatibla. Du ser inte fog för att se samband mellan dessa två händelser?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Skrivet av Def_Dog:

Vet någon skälet till varför telefonerna inte släpps officiellt på den svenska marknaden? Tror dom inte på sina egna produkter?

Jag vet inte varför men google verkar få rejäl ståfräs av att lansera produkter i olika takt beroende på land. Spelar inge roll om det är en liten maps uppdatering eller fysisk produkt. Bra frustrerande ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hittar inte telefonen i butiken riktigt.
Däremot hittar jag ett blommigt mobilskal till pixel4 ; i svenska butiken ;).

sonix clear coat case for google pixel 4
https://store.google.com/search?q=pixel%204

Står på engelska så gissningsvis är det här materialet inte till för svenska marknaden riktigt

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

Första google produkterna var ju riktigt billiga o bra. Men nu förstår jag inte alls grejen med google pixel. Verkar både dyr och medioker.

Permalänk
Medlem

Aaaaaannnddd it's gone... Va fan.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Def_Dog: en av förklaringarna till att de fortfarande inte lanserat lokalt här efter så många år är att lokaliseringen av deras Assistent-tjänster för svenska språket och marknaden inte är redo för skarp drift, och att de därför håller på just den tekniken. Den rent röstbaserade Google Assistent finns på plats, så det är i så fall de visuellt språkliga funktionerna som inte riktigt är redo då. Men eftersom den smarta skärmen Nest Home Hub finns tillgänglig för köp här borde lokalisering av Pixel 4 inte vara långt bort.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Söderbäck: Nej den var bara uppe en liten stund, som det visas i nyhetsbilden. Det var @emilakered som hade vaksamma korpgluggar, han hänger visst i Googles butik mest hela tiden, när han inte dealar telefoner i marknad

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Vet någon skälet till varför telefonerna inte släpps officiellt på den svenska marknaden? Tror dom inte på sina egna produkter?

Jag killgissar att man inte kan producera telefoner i tillräcklig mängd för att kunna lansera på fler marknader

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Rågren: det angav som en rimlig anledning med första och andra generationens Pixel-telefoner, men vid det här laget borde deras kapacitet ökat. Men det kan så klart vara så enkelt som att andra större marknader helt enkelt prioriteras före Sverige, trots att vi ligger i teknikens framkant och är köpvilliga är vi till syvende och sist en ganska liten marknad.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Def_Dog:

Vet någon skälet till varför telefonerna inte släpps officiellt på den svenska marknaden? Tror dom inte på sina egna produkter?

Snackade med en kille från Google om detta. Detta var ett tag sedan så det har kanske ändrat sig en del men hans svar var att Google i sitt hjärta är ett gäng glada tekniker i lös formation. Det här med organisation och marknadsstöd är bara inte prioriterat. Det är inte genom att jobba med sådant som du gör karriär internt på Google.

I England är ingenjörer lågt rankade socialt. I Tyskland är ingenjörer högt rankade. Sådana här skillnader i kultur slår igenom i hur en organisation beter sig och vad resultatet i slutändan blir.

Permalänk
Medlem

För dyr för det man får.
Skulle nästan ta en iPhone före årets pixel o då är det riktigt illa.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@M_X_E_Q: vad i detta ser du som reklam? Pixel 4 letar sig ut på svenska affären där den inte finns tillgänglig, dagen innan speltjänsten Stadia lanseras på svensk mark. Pixel 4-telefonerna är Stadia-kompatibla. Du ser inte fog för att se samband mellan dessa två händelser?

Det är Google som fixade reklamen med "misstaget" kanske....

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@M_X_E_Q: det blir vi i så fall varse de närmaste dagarna

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

Om det är något Google ska förbättra är att uttöka supporten på Pixel telefonerna till minst det Apple har det vill säga från 3 till 5 år. Finns ingen vettig människa som slänger ut 10 000 kr på en telefon som bara kommer supportas tre år.

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av MagnusT:

Det där är dock importerade telefoner som säljs hos svenska butiker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Det där är dock importerade telefoner som säljs hos svenska butiker

Skickades från m.sweclockers.com

Kom på det sen, ooops

Permalänk
Medlem

@Dizzö: Samma här, iPhone 11 pro ser enormt mycket mer intressant ut än en pixel. Nu har jag en S10 och är ändå nöjd men riktningen google har valt med android gillar jag inte alls, då kan jag lika gärna hoppa över googles långsamma och knackliga väg mot en iOS klon och gå direkt till iOS med garanterade uppdateringar längre.

@Dinkefing: Kul att notera är att samsung fortfarande uppdaterar S7an som släpptes runt 7-8 månader före första pixel när google nu har övergivit sin första pixel.

Permalänk
Medlem

google har ju dissat oss i flera år, så nu kan man ju dissa dom tillbaks

Permalänk
Medlem

Titta vad Aftonbladets Stadia recensent fick för litet kit utskickat... https://spela.aftonbladet.se/files/2019/11/GGL160-0309-26-19S...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Jag skulle gärna ha en Pixel telefon enbart för att slippa all bloatware som andra märken lägger till.
På min Samsung S7 Edge så tar alla förinstallerade och icke borttagbara appar upp nästan hälften av utrymmet.
Jag använder kanske en eller två av dessa appar.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Jag skulle gärna ha en Pixel telefon enbart för att slippa all bloatware som andra märken lägger till.
På min Samsung S7 Edge så tar alla förinstallerade och icke borttagbara appar upp nästan hälften av utrymmet.
Jag använder kanske en eller två av dessa appar.

OnePlus och Motorola One är dina nya vänner då.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Nu finns det bara ett skal kvar