Permalänk
Medlem

Överklockning av en Pentium 2 MMX hjälp!

denna dator e inte vad jag kallar bra men den har hållt sig i 5 år nu nästan ok jag ska berätta en ganska spännade sak GTA : Vice city funkar på den! jaja... nu till fakta

datorn är en Pentium 2 MMX 192 Mb sdram Gefroce 2 mx 440
vet inte redigt vad ljudkortet heter o så men.....

den var en 350 mhz sen ändrade jag lite för mycke i bios

så nu är det än 467 mhz som inte funkar som den ska den bootar men inte särskillt långt den kommer till skärmen där mhz och rammet visas där hänger den sig sen =/

vad jag skulle vilja d skulle va att återställa tidigare bios inställningar hur man nu gör det skulle nån kunna hjälpa mig ?

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

Det finns en bygel som heter "clear cmos" eller likn. Stäng av, flytta bygeln, vänta några sekunder, flytta tillbaka.

Läs manualen till moderkortet.

Permalänk
Medlem

hittar inte den så kallade bygeln clear cmos =/

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

skulle behöva lite mer hjälp här har ej manualen eller kanske ska försöka hitta den

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

tackar hittade d den där multiplecern e ju konstig man ska ju kunna dra upp den till 500 mhz men när jag tar d så blir datorn hel konstig.....
den startar itne skärmen är bara svart
hjälp!

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

För det första är det nog inte troligt att din processor klarar 500MHz bara sådär, för det andra är det troligt att du inte kan ändra multipliern utan bara kan klocka med FSB.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur varma P2 blir (troligtvis inte så varma), men har du höjt spänningen (om det går) till processorn?
Kanske bättre kylning eller bara kylpasta? som sagt vet jag inte ifall de blir så varma...

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem

IzzE, bygla tillbaka den till orginal FSB, på en 350a är det 3.5 Multipel och 100FSb som standard. det finns antagligen två lägen för fsbn; 66,100 du har byglat din till 66 och sedan ökat multipeln?

leta reda på din manual och titta hur de ska sitta.

Permalänk
Medlem

jag har satt tillbaka den till 350 mhz....
men jag vill nu trimma den
utan at t behöva sätta i nåt nödigt utan bara trimma liksom fast ändå inte för mycke så den får problem med kylningen

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

IzzE:
350mhz:aren är låst multipel..
du får fsb klocka..

Visa signatur

Gigabyte Ds4 Intel E8200 @ 4ghz ,500mhz FSB
Geforce 8800gts @720/1100mhz
2xRaptor @Raid 0

Permalänk
Medlem

HUR FSB KLOCKAR MAN!!!????

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

.....
hjälp

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IzzE
.....
hjälp

Bumping är inte tillåtet - http://forum.sweclockers.com/regler.html#4 - *tråd låst*