Nästa Xbox heter Xbox Series X

Permalänk
Melding Plague

Nästa Xbox heter Xbox Series X

Nästa generations spelkonsol från Microsoft heter Xbox Series X med en design som påminner om en PC-liknande tornmodell.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

återigen, kan vi bara snabbspola ett år? pretty pls!

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem

Knasigt namn men okej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

lite bökigt att utala. blir så långt namn haha

" Tja, köpte just ett xbox seeerrriiieees X "

Permalänk
Inaktiv

- Hej har ni en Xbox X Series X S Project Lockheart Day One Edition?
- Nej, vi har bara Xbox S Series X Project Daybreak Origin Edition.
- Men vi säljer PS5 också...

- Okej jag tar en sån.

Skämt åsido. Jag kommer skaffa en, men jag tror storleken kan ställa till det för många som har spelkonsolerna i vardagsrummet. Visst, den går lägga ner, men den blir väl avsevärt högre än exempelvis en Xbox One X eller PS4?

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Hälften av alla ungar som önskar sig den nya kommer få fel xbox i julklapp. Förvirringen kommer vara total bland föräldrar utan spelintresse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Ojoj, trodde inte så här mycket info skulle komma redan. Ser ju inte så dum ut. Den ska ju stå runt TVn ngn stans och de flesta vet nog ungefär vilken form en TV brukar ha så det borde ju bli rätt stilrent när de är nära varandra så att säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Hälften av alla ungar som önskar sig den nya kommer få fel xbox i julklapp. Förvirringen kommer vara total bland föräldrar utan spelintresse.

Skickades från m.sweclockers.com

"Det var något med X" och får en Xbox One X :> "Det var något med S" och får en Xbox One S

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Båda One-konsolerna måste bort från hyllorna annars blir det härdsmälta...

Permalänk
Lego Master

Xbox Series X..? Triple X alltså. XxX. #confirmed

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

lite bökigt att utala. blir så långt namn haha

" Tja, köpte just ett xbox seeerrriiieees X "

Är det jobbigare än med xbox serie x än PlayStation fyra PRO? Det lyckas ju folk säga utan problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Alltså tveksamt att ungen inte betonat att dom vill ha det NYA eller SENASTE Xboxet. Ingen förälder går väll in utan någon vetskap och ber om en specifik produkt med dess fullständiga namn? Tror det är lugnt boys.

Permalänk
Medlem

Lite tidigt men.. spola fram tiden och ge oss specifikationer

Permalänk
Medlem

Det må vara pisstråkigt, men måste säga att när det kommer till namnscheman har Sony fattat grejen. Playstation <iterationsnummer> räcker bra

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det jobbigare än med xbox serie x än PlayStation fyra PRO? Det lyckas ju folk säga utan problem.

Haha, jag vet inte. Jag svammlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det jobbigare än med xbox serie x än PlayStation fyra PRO? Det lyckas ju folk säga utan problem.

Skillnaden är att det inte fanns en Playstaytion Pro 4 innan Playstatyion 4 Pro släpptes.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Skillnaden är att det inte fanns en Playstaytion Pro 4 innan Playstatyion 4 Pro släpptes.

Namnet är lika svårt eller enkelt att säga oavsett om det fanns en PlayStation 4 eller ej innan PRO.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det må vara pisstråkigt, men måste säga att när det kommer till namnscheman har Sony fattat grejen. Playstation <iterationsnummer> räcker bra

Problemet Microsoft hade var att de började på 1 när Sony var på 2, så de fick hoppa till ett större tal nästa generation för att inte låta sämre. Tada! 360. Okänt vad som hände sen...

Tycker den är rätt snygg, ser svårplacerad ut i TV-bänken dock... konstigt val.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Alltså, serie X antyder flera modeller vilket också har läkt i media.

Konsolen kommer inte heta XBOX Series X, det är en antydan på att det är en serie med konsoler som kommer.

Kommer det en enda konsol som heter det så äter jag min skosula.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Xbox SX är ju typ Xbox SeX så dom har ju tänkt till riktigt hårt denna gången.
6 är ju högre än 5 så då har dom ju vunnit mot Playstation 5!

Sen att det finns språk som sex inte betyder 6 och att sex kanske har en annan betydelse också... men det pratar vi inte om

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Inaktiv

Lite samma som när WiiU släpptes efter Wii. Om den nu kommer heta såhär så tror jag inte att alla kommer fatta att det är en ny maskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Alltså, serie X antyder flera modeller vilket också har läkt i media.

Konsolen kommer inte heta XBOX Series X, det är en antydan på att det är en serie med konsoler som kommer.

Kommer det en enda konsol som heter det så äter jag min skosula.

Xbox series x ersätter one x
Xbox series s ersätter one s
Kanske?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

"Hej!

Min son önskar sig ett sånt där Xbox X. Har ni ett sånt?"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

äntligen ny tänk när det gäller design.. bygg på höjden inte på längden...
... PS5:ans utvecklar kit ser ju FruktaaaaaaaaaaaaNsvärd ut ju... lol

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Alltså, serie X antyder flera modeller vilket också har läkt i media.

Konsolen kommer inte heta XBOX Series X, det är en antydan på att det är en serie med konsoler som kommer.

Kommer det en enda konsol som heter det så äter jag min skosula.

Citerar det här i tråden så vi kan hitta igen det vid ett senare tillfälle

Permalänk
Medlem

Dags att Microsoft kickar praktikanten som namnsätter deras konsoler. T.o.m kodnamnet är ju 100 gånger bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Eehm... det var en intressant design. Tur att jag inte är så sugen på nya Xboxen för jag får bokstavligen inte plats med den i min nuvarande TV-möbel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

PC

Ser ut som en liten PC (inte mig emot)

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Alltså tveksamt att ungen inte betonat att dom vill ha det NYA eller SENASTE Xboxet. Ingen förälder går väll in utan någon vetskap och ber om en specifik produkt med dess fullständiga namn? Tror det är lugnt boys.

Säg inte det, har sett två mammor i en köp och sälj grupp den ena sökte supermario till playstation och den andra ville ha mindcraft och inte minecraft, hur ska den första mamman ens lyckas få rätt supermario när hon inte ens har koll på vilken konsol henne unge förmodligen har.
Bör även tilläggas att detta va den yngre generationens mammor dessutom, va hillarious

Permalänk
Medlem

"One Xbox Series X Box" Snälla låt uppföljaren heta "Xbox Series X One"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.