Permanent bannad från PUBG!?

Permalänk
Medlem

Och samtidigt ger man heller ingen upprättelse eller möjlighet för dem som blivit bannade men inte avsiktligt eller ens vet om att de fuskade bara för att det låg någon programpaket som anses 'cheating' som följde med när man installerade för sin nya Nvidia-kort... - kort sagt man får inte döma oskyldiga delen summariskt bara för att 90% av fallen är fullt motiverad för avstängning...

Sådant skall i så fall scannas av innan och helt enkelt inte släppa in dem förrän det är åtgärdat, och då måste dom också tala om vad som behöver åtgärdas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Hände en arbetskollega också , han har många timmar i detta spel.
Så nu har han lagt det på hyllan då utvecklarna tydligen inte kollar fall till fall utan bara kör med raka rör.
Trist när man är helt oskyldig men bra när det verkligen är någon som fuskat!

Det visar samtidigt hur lågt värderad man är av ett företag, när storleken på ett spel kliver upp i sådana mängder.

Permalänk
Medlem

En sak jag funderat på, kan det var så att spelet skanna datorn efter fusk program eller saker som VPN mm. och pga detta har ditt konto flaggats som “fuskare”?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem

Min polare blev bannad också för nån dag sedan och han hade nästan 3 000 timmar i PUBG och fuskar inte. Han är inte ens bra i spelet. Han väntar fortfarande på svar men det verkar varit betydligt fler som blivit bannade och som hävdar att något är fel.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: X2 CRAZYLIGHT Wireless PXR
Mousepad:
Artisan Type-99 Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Risken här är ju att steam anser att man är en problemkund och väljer att inte ha med en att göra. Att man får behålla de spel man köpt men att de inte låter en köpa fler spel.

Samtidigt lever de på kunder och att de köper spel hela tiden och har inte råd med för många missnöjda eller blockerade för köp och är det att anses som en prenumerations-tjänst kan det bli väldigt dyrt om man inte längre kan leverera det som förväntas och det kan rullas tillbaka hela vägen tills dagen kontot tecknades - det var därför som Microsoft betalade tillbaka rubbet till alla som köpt någonsin iom. DRM-låst så ansågs det som en prenumeration - och det gäller troligen också centraladministrerade spelnycklar såvida de inte kan flyttas till annan aktör....

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Jo jag håller med dig, ingen rök utan eld.

Men vad vinner han på att starta en forumtråd på ett Svenskt forum? ingenting, å de är ju inte oss som inte har en susning om vem TS är varken IRL eller www han behöver övertyga. Så jag har lite svårt att förstå / se vinningen i att skapa en tråd där man beklagar sig om man är skylldig.

Men de finns ju alltid aspekter som spelar in som jag inte känner till

Jag hade troligen tänkt i liknande banor tills jag själv blivit utsatt. Grundtanken med min tråd var att finna fler som blivit utsatta och kanske en möjlig orsak till varför detta inträffar någon som inte avsiktligt fuskar. @desert ser ut att ha fiskat upp problem med Logitech mjukvaran.

Vid detta laget inser jag att det är extremt liten chans att det hävs. Men det är ändå intressant att veta möjligheterna, kan man fastställa orsaken så hade man kunnat köpa en ny licens.

Det är också intressant att höra ekonomiska möjligheter som ex @xxargs och @LemonIllusion tar upp om att gå till kreditkorts ägaren. Problemet här är dock att det köpes när PUBG var i beta stadie för en massa år sen så det blir troligen svårt att driva igenom nu. Men det kan såklart vara en tanke om man man köper en ny licens(vilket vad jag förstår kräver ett nytt steam konto).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Om det nu verkligen är såhär de bedriver sin verksamhet så har jag väldigt svårt att tro att det kommer hålla i längden. Om det inte blir någon rimlig lösning på detta så kommer inte jag köpa spel från dem igen och jag tvivlar på att någon annan i samma sits gör det. Det är mycket möjligt att de tjänar pengar på att ignorera supporten för detta spelet men de kommer förlora desto mer i kommande titlar.

Sen får man ju säga att de är ju ganska speciella, de lyckades slå igenom trotts att deras mjukvara var riktigt dålig. 1 År efter de gått ur betan hade de fortfarande stora problem, det är egentligen inte förrns det sista halvåret-året som de faktiskt gjort riktigt bra uppdateringar av spelet. Min uppfattning är att de antingen har väldigt få resurser eller så jobbar de på något annat samtidigt, supportärendet förstärker min uppfattning.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Skall man strida och inte vill sätta hela sitt spelprograminnehav på ett steamkonto på spel - så gör man det på lämpligen en ny steamkonto och bara med det spelet - och händer det igen så... men det bästa är att få en dialog innan, men problemet är att få tag på någon av kött och blod att diskutera med innan man drar igång den tunga artilleriet.

sedan är ju inte sällan att den som spelar är inte samma sak som kreditkortinnehavare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Företagen som är beroende av kreditkortsföretagen för sin betalning är skiträdda för att få för många fraud-anmälan på sig, inte ens Microsoft vågar sig på något sådant

Ja, Microsoft tar detta på allvar.
Nej, de är inte rädda - det här är det säkraste sättet att bli av med alla licencer kopplade till sitt Microsoft konto...

Permalänk

Det kan inte varit så att många losers har rapporterat dig?
Så var det för mig när jag spelade xbox live, jag hade mängder av rapporteringar för dåligt språkbruk när jag aldrig någonsin har använt en mic i på konsolen eller skrivit något.

Sedan håller jag med om att om tillverkaren bannar folk och de går miste om en tjänst de har betalt för så kan detta strida emot diverse konsumentlagar etc. Problemet är att ytterst få fuskare erkänner, men de borde egentligen betala tillbaka en viss del av köpsumman baserat efter användning. Nu är de flesta spel billiga, men det är många som har lagt ner mycket pengar på vissa spel, t.o.m över 10 000kr.

Permalänk
Medlem

De har väl i alla fall en gång kommit på att de stängt av oskyldiga.

https://www.polygon.com/2018/6/22/17493082/pubg-false-bans-ba...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

Samtidigt lever de på kunder och att de köper spel hela tiden och har inte råd med för många missnöjda eller blockerade för köp och är det att anses som en prenumerations-tjänst kan det bli väldigt dyrt om man inte längre kan leverera det som förväntas och det kan rullas tillbaka hela vägen tills dagen kontot tecknades - det var därför som Microsoft betalade tillbaka rubbet till alla som köpt någonsin iom. DRM-låst så ansågs det som en prenumeration - och det gäller troligen också centraladministrerade spelnycklar såvida de inte kan flyttas till annan aktör....

Det gäller ett fåtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Om det nu verkligen är såhär de bedriver sin verksamhet så har jag väldigt svårt att tro att det kommer hålla i längden. Om det inte blir någon rimlig lösning på detta så kommer inte jag köpa spel från dem igen och jag tvivlar på att någon annan i samma sits gör det. Det är mycket möjligt att de tjänar pengar på att ignorera supporten för detta spelet men de kommer förlora desto mer i kommande titlar.

Sen får man ju säga att de är ju ganska speciella, de lyckades slå igenom trotts att deras mjukvara var riktigt dålig. 1 År efter de gått ur betan hade de fortfarande stora problem, det är egentligen inte förrns det sista halvåret-året som de faktiskt gjort riktigt bra uppdateringar av spelet. Min uppfattning är att de antingen har väldigt få resurser eller så jobbar de på något annat samtidigt, supportärendet förstärker min uppfattning.

Håller med dig!

Men:
https://www.forbes.com/sites/insertcoin/2018/06/20/despite-fo...

Femte bästa säljande spelet någonsin låter ju helt hårresande, 50 mille sålda kopior. Och det var i en artikel daterad över ett år sen.
Känns som dom har stålar så det räcker och blir över redan?

Edit: Hade för mig jag läst några galna siffror om ban's och det verkar stämma
https://www.gamasutra.com/view/news/327797/PUBG_has_banned_13...

Bannar man 13 mille så lär man inte bry sig om att några ärliga spelare klagar tyvärr...

Permalänk
Medlem

Hej @Neon & alla andra som blivit oskyldigt anklagade
Vill upplysa er om att ni har rätt och ta del av eran data som spelutvecklarna har ang er, dvs om dom nu har något
" riktigt bevis " mot er så måste dom dela med den data till er. Jag vet att dom flesta här har hört talas om GDPR,
men inte alla som kanske är insatta vad den gör för er, så jag rekommenderar er att läsa på ang GDPR.

Kortfattat så har ni rätt och ta del av den data som dom har om er, loggar, screenshots, video, vilken mjukvara ni nu skulle ha använt osv, även om deras HQ befinner sig i ett annat land än sverige. p.g.a. att dom bedriver tjänster här i EU så är det EU regler & lagar som gäller och som ni säkert känner till så hör sverige till EU. Bryter man mot GDPR så kan man se till att dom får extrema böter

Jag känner nämligen till detta då jag själv använt GDPR mot daybreakgames, då dom anklagade mig vid 2013 för att ha
" fuskat " i deras spel, vilket jag inte gjorde. När jag sedan använde GDPR mot dom så slutade det med att jag fick reda på vilken data dom hade om mig, mitt acc är nu även upplåst och jag är inte längre bannad, spelar dock inte deras skitspel längre! ^^

Det första jag fick från deras support var detta.

Men efter att ha förklarat för dom att det inte är dom som bestämmer utan jag SKA ha reda på varför dom bannad mig,
så fick jag det efter ett par mail. ( jag skrev detta ) (Såg nu att de ska vara detection system inte dedication system 😅 )

Efter att jag skickade det mailet till dom så fick jag detta till svar från deras support.

Och efter ett par mail till så gav dom upp och berättade för mig vad dom hade för info på mig.
Och som ni ser i bilden nedan så var jag anklagad för " aimbot " det intressanta är att jag enbart spelade på en pve server inte pvp. En pve spelare har inte nån nytta av " aimbot " verktyg.

Och hade dom haft " äkta bevis " mot mig så hade det varit kvar och dom hade kunnat skickat det till mig.
Så jag blev alltså bannad & straffad för ingenting...🙁 Trist när jag hade kul med mina polare på pve servern.

Så när man får sånna här svar, och ni vet att ni är oskyldig, stå på er, gör eran research, ge inte upp!

Kom ihåg att många nya spel som släpps är ofta i vad som kallas numera för " early access " Men detta är egentligen ett annat utryck för beta / alpha stage, och de innebär att utvecklares system, kod osv är buggig och inte alltid är korrekt,
så man ska inte lita 100% på loggar osv. Och PUBG är definitivt inte buggfritt ^^

För mig tog de 6 år innan jag fick mitt daybreakgames acc upplåst! Men jag Vann!
(Känner mig obekväm att visa upp allt detta, men de kanske kan hjälpa någon oskyldig gamer?)

Visa signatur

[ Custom Thermaltake Case ] [ ASUS Rog Strix Z790-E Gaming Wifi ] [ Intel Core i9 14900KS ]
[ G.Skill Trident Z5 7200Mhz 32GB DDR5 ] [ Lian Li Galahad II 360 Performance ]
[ Samsung 870 QVO MZ-77Q1T0BW 1TB ] [ Samsung 870 QVO 8TB MZ-77Q8T0BW ]
[ WD Black SN850X NVMe SSD 1TB ] [ ASUS TUF GeForce RTX 5090 32GB ] [ Dedikerad PhysX GPU Msi 3050 LP 6G OC ]
[ Seasonic Prime TX-1600 Nocua Edition 80 Plus Titanium ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidichy:

Hej @Jimmy & alla andra som blivit oskyldigt anklagade
Vill upplysa er om att ni har rätt och ta del av eran data som spelutvecklarna har ang er, dvs om dom nu har något
" riktigt bevis " mot er så måste dom dela med den data till er. Jag vet att dom flesta här har hört talas om GDPR,
men inte alla som kanske är insatta vad den gör för er, så jag rekommenderar er att läsa på ang GDPR.

Kortfattat så har ni rätt och ta del av den data som dom har om er, loggar, screenshots, video, vilken mjukvara ni nu skulle ha använt osv, även om deras HQ befinner sig i ett annat land än sverige. p.g.a. att dom bedriver tjänster här i EU så är det EU regler & lagar som gäller och som ni säkert känner till så hör sverige till EU. Bryter man mot GDPR så kan man se till att dom får extrema böter

Jag känner nämligen till detta då jag själv använt GDPR mot daybreakgames, då dom anklagade mig vid 2013 för att ha
" fuskat " i deras spel, vilket jag inte gjorde. När jag sedan använde GDPR mot dom så slutade det med att jag fick reda på vilken data dom hade om mig, mitt acc är nu även upplåst och jag är inte längre bannad, spelar dock inte deras skitspel längre! ^^

Det första jag fick från deras support var detta.
https://i.imgur.com/hHBsQdY.png

Men efter att ha förklarat för dom att det inte är dom som bestämmer utan jag SKA ha reda på varför dom bannad mig,
så fick jag det efter ett par mail. ( jag skrev detta ) (Såg nu att de ska vara detection system inte dedication system 😅 )
https://i.imgur.com/jtb5WHG.png

Efter att jag skickade det mailet till dom så fick jag detta till svar från deras support.
https://i.imgur.com/LCTwOBw.png

Och efter ett par mail till så gav dom upp och berättade för mig vad dom hade för info på mig.
Och som ni ser i bilden nedan så var jag anklagad för " aimbot " det intressanta är att jag enbart spelade på en pve server inte pvp. En pve spelare har inte nån nytta av " aimbot " verktyg.
https://i.imgur.com/7GFtvwy.png
Och hade dom haft " äkta bevis " mot mig så hade det varit kvar och dom hade kunnat skickat det till mig.
Så jag blev alltså bannad & straffad för ingenting...🙁 Trist när jag hade kul med mina polare på pve servern.

Så när man får sånna här svar, och ni vet att ni är oskyldig, stå på er, gör eran research, ge inte upp!
https://i.imgur.com/cCxvQAh.png

Kom ihåg att många nya spel som släpps är ofta i vad som kallas numera för " early access " Men detta är egentligen ett annat utryck för beta / alpha stage, och de innebär att utvecklares system, kod osv är buggig och inte alltid är korrekt,
så man ska inte lita 100% på loggar osv. Och PUBG är definitivt inte buggfritt ^^

För mig tog de 6 år innan jag fick mitt daybreakgames acc upplåst! Men jag Vann!
(Känner mig obekväm att visa upp allt detta, men de kanske kan hjälpa någon oskyldig gamer?)

Kul! Jag ska gå och irritera PUBG-supporten igen så får vi se vartåt det barkar. Finns inget att förlora.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Då verkar det som att man endast får spela PUBG med hårdvaran man hade när man startade spelet första gången, byter man hårdvara så blir man bannad för fusk?

Stämmer inte överhuvudtaget. Har inte samma burk nu som när jag började spela PUBG.

Folk blir bannade för fusk och/eller programvara som uppfattas som fusk. Inte pga hårdvara

Permalänk

Efter lite snabbt kontrollerande så verkar det som de bannar folk som använder no recoil macro. Det är tydligen något som blivit populärt att använda å folk tror att det är godkänt. Men räknas som fusk. = ban

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Harbls:

Stämmer inte överhuvudtaget. Har inte samma burk nu som när jag började spela PUBG.

Folk blir bannade för fusk och/eller programvara som uppfattas som fusk. Inte pga hårdvara

@Harbls

Men folk rapporterar att man har endast bytt grafikkortet och blir bannad efter detta.

Eller bytt mus och program och blir bannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Harbls

Men folk rapporterar att man har endast bytt grafikkortet och blir bannad efter detta.

Låter inte det minsta sannolikt. Lär ligga någon sorts mjukvara bakom helt enkelt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Harbls:

Låter inte det minsta sannolikt. Lär ligga någon sorts mjukvara bakom helt enkelt

@Harbls
Men extremt många har rapporterat detta att de blivit bannade efter grafikkorts byte eller mus byte så mjukvaran/drivisar ligger så klart bakom det

Permalänk
Medlem

Jag förutsätter att du spelade med egen hårdvara? Det vill säga egen dator framför allt? Att logga in sitt eget konto på en annans dator är alltid rikabelt, speciellt en "offentlig" dator.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Kul! Jag ska gå och irritera PUBG-supporten igen så får vi se vartåt det barkar. Finns inget att förlora.

Gör det, lycka till LemonIllusion!

Visa signatur

[ Custom Thermaltake Case ] [ ASUS Rog Strix Z790-E Gaming Wifi ] [ Intel Core i9 14900KS ]
[ G.Skill Trident Z5 7200Mhz 32GB DDR5 ] [ Lian Li Galahad II 360 Performance ]
[ Samsung 870 QVO MZ-77Q1T0BW 1TB ] [ Samsung 870 QVO 8TB MZ-77Q8T0BW ]
[ WD Black SN850X NVMe SSD 1TB ] [ ASUS TUF GeForce RTX 5090 32GB ] [ Dedikerad PhysX GPU Msi 3050 LP 6G OC ]
[ Seasonic Prime TX-1600 Nocua Edition 80 Plus Titanium ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

@Neon har du mappat om några knappar på musen ifrån Logitechmjukvaran?
Kan det möjligen vara så att det räcker för att det ska trigga en makro ban?

...

Det är ju riktigt dåligt när speltillverkarna kan sparka ut en utan tydliga bevis, och utan möjlighet att bevisa sin oskuld.
Jag fattar det alltid kommer finnas felaktiga bans, men då MÅSTE det banne mig finnas en chans att överklaga och få tillgång till spelet man köpt för sina surt förvärvade slantar

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

@Jimmy har du mappat om några knappar på musen ifrån Logitechmjukvaran?
Kan det möjligen vara så att det räcker för att det ska trigga en makro ban?

...

Det är ju riktigt dåligt när speltillverkarna kan sparka ut en utan tydliga bevis, och utan möjlighet att bevisa sin oskuld.
Jag fattar det alltid kommer finnas felaktiga bans, men då MÅSTE det banne mig finnas en chans att överklaga och få tillgång till spelet man köpt för sina surt förvärvade slantar

Tyckte spelen var bättre förr med sina community servrar även om vac,punkbuster etc fanns så hatar jag quickplay/lobbys.
Mjo köpte man t.e.x call of duty till world at war och fuskade sen blev bannad så kunde man fortfarande spela spelet på icke punkbuster servrar som ett exempel.
Spelandet lessnar jag på mer och mer när jag ser hur spelen och spelare blir ☹️

Permalänk
Medlem

VPN och auto hot key är bovar i dessa draman till 99% av fallen, även om man inte använder programmen till fusk (vilket är otroligt enkelt). Man kan aldrig bevisa det som förbrukare. Bara svälja och gå vidare.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

Har fått ett svar från dem där allt de säger är följande :

Citat:

There was an infraction detected in-game and the account has been restricted.

Violations of the terms and services do not just include cheating/hacking programs but also any programs that alter, bypass or modify the game or its services in any way (even if it is used for non-cheating reasons).

We understand that this is an unfortunate situation and we apologize for the frustration, but there is nothing more we can do to assist with this restriction.

Så, åter igen förklarade jag att jag omöjligt kan lösa problemet på egen hand. Att köpa en ny licens riskerar bara ge mig samma problem. Jag efterfrågade också den data de har på mig enligt GDPR men tvivlar på att de kommer ge mig något och även om de ger mig något så är det troligen inte hela sanningen.

Till 99% kan jag glömma PUBG men jag får iallafall göra ett försök med råden som jag fått i tråden här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter lite sökande så ser jag att allt jag fått är standardiserade svar så troligen har de någon robot som skickar ut. Högst troligt kan jag glömma att få något vettigt ut av dem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Eftersom jag inte förstår hur detta kunde ske så kontaktade jag utvecklaren men de valde att endast svara med ett standardiserat svar som kort sa att det är som det är och går inte att göra något åt.

Funderar lite på hur du kontaktade utvecklarna. Om du mailade så kanske dom har något standard svar som du fått. Dom kanske har bättre kontakt med kunderna via forum? Kan man kanske ringa dom?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Funderar lite på hur du kontaktade utvecklarna. Om du mailade så kanske dom har något standard svar som du fått. Dom kanske har bättre kontakt med kunderna via forum? Kan man kanske ringa dom?

Ja, de e ju troligen inte "utvecklarna" man får kontakt med. I bästa fall är det first line support men troligen handlar det om någon typ av robot som sköter det.

Man får inte skriva om något som har med BAN i deras forum.

Nej jag får nöja mig med att försöka lite med GDPR men det kommer troligen inte ge något. Blir till att leta annat spel att spela.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns många saker man absolut ska undvika om man spelar multiplayer spel. Har man MSI Afterburner med Rivatuner installerat måste man ställa "global" detection till None/Avstängd. Rivatuner hookar in i spel och beter sig som fusk rent tekniskt. Samma sak med Reshade, allt som hakar in i spelmotorn och triggar ban-detection och ger en permanent ban för fusk som aldrig någonsin kommer att ändras, i allt från Battlefield till CS och PUBG samt fortnite med mera. Även World of Tanks och World of Warships ger permanent ban för rivatuner och reshade. Du kan inte ens använda "bara" overlayen.

Streaming är också 99% ban-risk, tjänster om Geforce Now till exempel ger ban i nästan alla spel. Använder man en publik/gratis VPN är det i princip sett 99% garanterad permanent ban med. Samma sak med mus-mjukvara som tillåter intrusiva macron/auto-clickers som hakar in i spel, ban där med.

Vems fel är det? Användarens.