Permalänk
Medlem

BIOS graphic configuration

Hej!

Jag har precis skaffat mig ett ASUS PRIME B360M-A. Irrelevant om det är bra eller dåligt. Det som är relevant är att jag inte får någon bild på inbyggda grafikkortet, jag har kollat i bios efter graphic configuration under ”advanced -> system agent configuration” men inställningen ”graphic configuration finns inte” finns bara ”memory config.” Och PEG port config.”

Jag har försökt googlat men hittar inget speciellt... vad ska jag göra?? Är det någon som haft liknande problem?

Jag ska inte ha ett externt grafikkort, då det inte får plats och för att det är onödigt till mitt syfte.

Permalänk

har du köpt en CPU med ingyggd grafikdel till modermodemet?

moderkortet i sig har inget eget grafikchip utan måste finnas i cpu´n för att grafikportarna på moderkortet ska vara aktiva.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Japp, kolla så din CPU har grafik inbakad. Höll själv på att köpa en Intel CPU utan detta för min nya server som dock bara behövde grafik när jag konfigurerade upp den, Trodde alla I-processorer hade grafik men det var fel.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

har du köpt en CPU med ingyggd grafikdel till modermodemet?

moderkortet i sig har inget eget grafikchip utan måste finnas i cpu´n för att grafikportarna på moderkortet ska vara aktiva.

Amen vafan... okej.

Jag har Intel Core i3 9100F... vad jag kan se så har den inte någon igpu.... fan, såklart inget jag tänkt på då jag aldrig behövt använda moderkortets intregration! Tack för svaren! Nu är jag 1 kunskap rikare.

Tror ni man kan lämna tillbaka cpu trots att man använt den? Den är lika ny som moderkortet, allt köpt på Inet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

om du har köpt den innom 14 dagar från inets internetbutik har du fortfarande ångerrätten kvar så bara att kontakta inet och säga att du vill ångra ditt köp isf så borde de ge dig en retursedel om det inte kom en direkt i leveransen (har för mig att de brukar skicka med en i paketen).

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows