Datorn detekterar inte SSD?

Permalänk
Medlem

Datorn detekterar inte SSD?

Har köpt en SSD från netonnet https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/harddisk/ssdsata.... Jag har kopplat in 15 pins kontakten och SATA kabeln sitter i både disken och moderkortet jag har testat att byta uttag på moderkortet. Nu vill jag gärna ha hjälp av alla datanördar som vet mer än mig, vad kan det vara för fel? Som sagt har jag kopplat in den men den visas inte "Den här dator" i utforskaren. Den skulle komma på 1-3 dagar men det tog typ 5-7 har inte så bra koll. Så den kan ha kommit trasig.

Jag kommer underhålla tråden och ge er mer info om ni behöver.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Okej, jag har lite rolig info. Jag titta mer i beskrivningen på SSD och laddade ner programvara "Samsung Magician" och den program varan ser att SSD finns men får ingen info på den den kan inte ens se hur stor den är.

Permalänk
Inaktiv

Har du partitionerat disken?
Annars syns den inte.

Så här gör du, formatera inte fel disk bara 🙂
https://support.microsoft.com/sv-se/help/17418/windows-7-crea...

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Har du gett en partition till SSDn i diskhanteringen?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

@anon298854: Kan du skicka en handledning till Windows 10?

Permalänk
Medlem

I Windows 10. Gå in i Datorhantering > Lagring > Diskhantering och hitta disken i listan, sen kan du klicka höger musknapp och välja "Ny enkel volym", sen formatera den.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buspojk:

@Ister: Kan du skicka en handledning till Windows 10?

... och glöm inte att scrolla ner i listan om det behövs, som jag gjorde 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem

@saturday_sun: Inget dyker upp i listan och sen står det längst ner "Det gick inte att ansluta till Virtual Disk Service"

Permalänk
Medlem

@saturday_sun: LOL startade om Datorhanteringen och då funkade allt.

Permalänk
Medlem

Tack till alla som har svara jag lyckades få fason på disken. Ni på Sweclockers har hjälp mig i nöden (igen).