Sennheiser RS 165 köpt på CDON, returnerad till mig från Sennheisers reparationsverkstad utan åtgärd.

Permalänk
Medlem

Sennheiser RS 165 köpt på CDON, returnerad till mig från Sennheisers reparationsverkstad utan åtgärd.

Har köpt ett par Sennheiser RS 165 hörlurar. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2960673

Problemet med dom: Det är ett ljud som hörs vid ingen eller låg volym i höger hörlur där volymkontrollen sitter. Låter ungefär som en sorts spänning från ett batteri, eller något. Ljudet försvinner i några sekunder när man höjt eller sänkt volymen ett snäpp och som sen återkommer och håller i sig, mycket irriterande. Ljudet kommer inte från ljudkällan.

Så jag skickade in hörlurarna, fick vänta ungefär två månader tills jag fick dom åter och nu då ser jag att dom skickat till mig utan åtgärd. Att Sennheiser inte upptäckte felet, eller blundar för det är väl lite förvånande. Trodde dom höll hög kvalitet.

Vad kan jag göra?

Permalänk
Medlem

Du har verifierat att det går att återskapa med flera andra källor? Som är inkopplade/inte inkopplade till nät?

Låter spännande.. vad säger CDON? Fick du betala felsökningsavgift när de ej hittade något fel?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Låter bokstavligen konstigt. Hör du ljudet när du inte ansluter? Om nej, så ligger nog felet före hörlurarna!