Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bytte ram-minnen, nu bootar inte datorn med varken nya eller gamla RAM

Permalänk
Medlem

Bytte ram-minnen, nu bootar inte datorn med varken nya eller gamla RAM

Behöver er hjälp igen!

Jag köpte nya RAM-stickor här på forumet för att de jag köpt gjorde att min kylare inte fick plats. Bytte alltså från 16gb ddr3 ram till 16gb ddr3 low profile minnen. När jag ska starta datorn så snurrar allt igång, men dör ganska snabbt och sen upprepas detta bara. Jag får ingen display på skärmen. Vad kan jag ha råkat göra? Kan jag ha råkat paja mitt moderkort?

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Prova en sticka i taget i olika slots.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Var dom gamla minnena också 1600MHz?

Kan du komma in i BIOS så testa att slå på XMP om det inte är gjort.

Permalänk
Medlem

Har du testat att ta bort CMOS-batteriet en stund?

Permalänk
Medlem

Se också till att du tryckt ner stickorna ordentligt. Kanske låter uppenbart, men det är ett relativt vanligt problem eftersom man ofta måste ta i hårdare än vad som kan kännas bekvämt.

Permalänk
Medlem

Testade att ta ut CPU'n och sätta tillbaka den, då jag tänkte att jag kanske råkat komma åt kylaren för mycket när jag pillade med fläktarna och minnena, sen bootade datorn som vanligt, så nu verkar det vara all good

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.