Permalänk
Medlem

Höjd på TV / Vägg

Tjena,

Tänkte kolla vad folket kör på för höjd på sina väggmonterade tv:s i mitt fall en 65" Oled LG som ska upp. Under den kommer jag att ha en sonos beam som jag har väggfäste till också, och en mediabänk som är ca 50cm hög.

Permalänk
Medlem

Jag har min så att centerhögtalaren hamnar ungefär i öronhöjd från sittläget soffan, men detta innebär att teven sitter snäppet högre upp än vad man annars är van vid (har min runt 79 cm från golvet). Tycker det är förvisso bekvämare att ha teven lägre runt 70 men kollar inte mycket på teve och tycker ljudet är viktigast för upplevelsen. Sen är min soffa ganska låg också vilket, man får förstås ta med det i sin beräkning.

Permalänk
Medlem

Sitt eller ligg i favvi position, ställ petflaska på bordet, se till att TVn syns. Så gör jag iaf, ibland blir då TVn högre än många andra har den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nederkanten på min 65" OLED från just LG är 70cm ovanför golvet, tycker det funkar bra.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Sätt dig bekvämt i soffan och se vars blicken hamnar naturligt på väggen. Denna punkt ska vara 2/3 upp på TVn för det är oftast i ögonhöjd på skådespelarna. Samt att det är betydligt mycket lättare att titta ned än upp vilket gör att det blir mycket ansträngande för nacken att ha tvn för högt upp på väggen vilket tyvärr blivit mode

Permalänk
Medlem

Min 65" sitter oxå ca 70cm upp och en soundbar under. Det folk inte skriver är ju hur långt ifrån dom sitter oxå, det är ju oxå viktigt att tänka på när man tipsar om mått. Min tv är ca 4 meter ifrån soffryggen. Och jag har ingen tv-bänk, det är det snyggaste tycker jag 😀

Skickades från m.sweclockers.com