Kan jag stopa in amd och invida i samma dator?

Permalänk

Kan jag stopa in amd och invida i samma dator?

Så jag hadde tänk att modifera min dator litte med ett till grafik kort nämligen en amd XFX Radeon HD6870 1GB och det är ju bra och allt men jag har redan ett nvidia ASUS GeForce RTX 2070 Super Dual EVO 8GB i den där saken så jag undra ifall det går ändå det måste det väll göra eller? Är det nåt jag ska tänka på? Jag kommer köra arch ifall det spelar nån råll med drivers och sånt

Permalänk
Medlem

Du kommer inte att kunna nyttja kraften från båda för samma mål (typ "bättre prestanda i spel"), men att ha den ena för Linux och den andra för PCIe passthrough är absolut möjligt.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helpmeplzthxokby:

Så jag hadde tänk att modifera min dator litte med ett till grafik kort nämligen en amd XFX Radeon HD6870 1GB och det är ju bra och allt men jag har redan ett nvidia ASUS GeForce RTX 2070 Super Dual EVO 8GB i den där saken så jag undra ifall det går ändå det måste det väll göra eller? Är det nåt jag ska tänka på? Jag kommer köra arch ifall det spelar nån råll med drivers och sånt

Vad ska du med ett till grafikkort till?

Visa signatur

R7 3700X | Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | Corsair Vengeance LPX 4x8gb @ 3000mhz | EVGA Supernova 650w G3 | ASUS PRIME X370-PRO | WD Black NVMe SSD M.2 500GB OS | Corsair Hydro H115i PRO RGB | Fractal Design Define C | AOC AG352UCG6

Permalänk
Skrivet av nolfie:

Vad ska du med ett till grafikkort till?

Jag hadde tänk att använda 2070 till en windows vm och radeon kortet till min min host

Permalänk

Jag hörde att amd bara support crossfire och nvidia nara supports sli är drtta nåt problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helpmeplzthxokby:

Jag hadde tänk att använda 2070 till en windows vm och radeon kortet till min min host

Ja det borde funka bra, qemu eller liknande fixar passtrough, så du bör få snarlik prestanda som bare metal i ditt vm

Visa signatur

R7 3700X | Gigabyte GeForce RTX 2070 8GB GAMING OC | Corsair Vengeance LPX 4x8gb @ 3000mhz | EVGA Supernova 650w G3 | ASUS PRIME X370-PRO | WD Black NVMe SSD M.2 500GB OS | Corsair Hydro H115i PRO RGB | Fractal Design Define C | AOC AG352UCG6

Permalänk
Skrivet av nolfie:

Ja det borde funka bra, qemu eller liknande fixar passtrough, så du bör få snarlik prestanda som bare metal i ditt vm

Ok nice det var det som var tanken tack tack