Permalänk

Tappat moderkort i golvet!

Hej, När jag låg och sov hörde jag en "duns" och såg att mitt moderkort hade ramlat ner på golvet (antagligen på grund av en katt). Jag undrar om det kan ha blivit skadat under fallet på ca: 0,5 meter? Värt att tillägga är att moderkortet låg i moderkorts kartongen när det ramlade ner.

Tacksam för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dark Widget264:

Hej, När jag låg och sov hörde jag en "duns" och såg att mitt moderkort hade ramlat ner på golvet (antagligen på grund av en katt). Jag undrar om det kan ha blivit skadat under fallet på ca: 0,5 meter? Värt att tillägga är att moderkortet låg i moderkorts kartongen när det ramlade ner.

Tacksam för svar!

Ja det är klart att det kan, det kan även vara helt oskatt. Såvida det inte syns något uppenbart fel på kortet är det helt omöjligt att veta utan att prova det.

Permalänk
Medlem

Om det låg i kartongen med allt på rätt plats så tror jag det klarat sig helt utan skada.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Det är mycket större risk för moderkortet att komma i kontakt med en katt om det inte ligger i antistatpåsen.

Om det tagit skada går inte att veta utan att prova.

Testa?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Dark Widget264:

Tacksam för svar!

Hej, om moderkortet låg i kartongen med originalemballage på "rätt sätt" så skulle jag inte vara orolig. Om det nu inte flög ur lådan och ut på golvet där katten sen började leka med det?!

Permalänk
Medlem

Förpackningarna brukar vara Postmord-säkra så en halvmeter borde inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Om moderkortet är gammalt finns viss risk att kylflänsarna (med torr gammal pasta under) kan ha ’klickat’-loss, men det beror ju på hur torr eventuell sådan pasta är