Bethesda släpper DRM-fritt Doom Eternal – av misstag

Permalänk
Melding Plague

Bethesda släpper DRM-fritt Doom Eternal – av misstag

Av misstag distribuerade Bethesda nya Doom Eternal med en DRM-fri .exe-fil. Spelet är därmed "crackat" redan på lanseringsdagen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kanske ni på Sweclockers kan göra en samhällstjänst och leta reda på filen och köra ett enkelt prestandatest? Vore väldigt skoj att se siffror på hur mycket man egentligen förlorar på att de trilskas med Denuvo

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Starric:

Kanske ni på Sweclockers kan göra en samhällstjänst och leta reda på filen och köra ett enkelt prestandatest? Vore väldigt skoj att se siffror på hur mycket man egentligen förlorar på att de trilskas med Denuvo

Fan det tänkte jag inte ens på!
Bra test göra.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tänker självklart inte pirata spelet, men bra om dom kan släppa utan DRM som potentiellt kan krångla. Vore också som ni andra skrivit intressant att se om det påverkar prestandan!

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Avstängd

Låter som någon har haft en dålig dag på jobbet.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Kanske ni på Sweclockers kan göra en samhällstjänst och leta reda på filen och köra ett enkelt prestandatest? Vore väldigt skoj att se siffror på hur mycket man egentligen förlorar på att de trilskas med Denuvo

Typ bästa idén nånsin!

Permalänk
Avstängd

DRM-fri Doom Eternal.exe-fil ute på vift? Det återstår att se inom någon vecka eller så...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

@AplAy:
Den är redan på vift

Permalänk
Medlem

Orsaken till att de överhuvudtaget har den Denuvo-fria versionen så nära till hands är väl för att utvecklarna själva inte står ut med det viruset.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Nej men så hemskt. Fruktansvärt synd om dem. De går säker snart i konkurs.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Detta tog lång tid... Bara släpp det DRM-fritt då, ingen förlorad prestanda för personer med äldre specs

Permalänk

Vänta... måste kolla vad det är för dag, det är inte första april än?

Permalänk
Medlem

Någon som inte mår så bra just nu efter den utskällning han lär fått
Blev inte så lite dyrt misstag!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Bra, då kan de ju släppa det på GOG nu direkt, så kan jag köpa där.

Död åt DRM.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Undrar om det är ett "PR-trick"? Är spelets multiplayer bra nog lär väl folk köpa det ändå? Jag är ju gammal quake veteran och är inte jätteroad av single player kampanjer. Funderar på att testa det här. Vad tyckte ni andra om multiplayer i Doom 2016?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej men så hemskt. Fruktansvärt synd om dem. De går säker snart i konkurs.

med tanke på crunchandet de har gjort (och som ändå inte hindrade dem från att skjuta upp), och att ekonomin drar åt helvete nu, gör faktiskt att de är någorlunda synd om dem. Många vill spela doom, många vill köpa, men tyvärr kommer** många pirata. Många blir av med jobb, och pengar, och behöver underhållas.

Tror ändå de går runt, men de förtjänar verkligen inte det här.

EDIT: Menar såklart att det är synd om Id.

Visa signatur

MainRig: RTX 3080 | Ryzen 7 7800x3d | 32GB DDR5 | Samsung 990 Pro | Fractal Design North
Konotorsskärmar: Acer predator XB271H + 2 nonames
TV (Och 4e pc-skärm): LG 77" Cs6 OLED
Ps5, Switch.

Permalänk
Medlem

Inte intresserad av att köpa spelet om de inte tar bort Denuvo officiellt. Bethesda launcher är nästa på listan.

Permalänk
Medlem

Om det är av misstag så lovar jag att påskharen är verklig

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Men nu fungerar det väl inte att spela hela spelet utan det orsakar problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Kanske ni på Sweclockers kan göra en samhällstjänst och leta reda på filen och köra ett enkelt prestandatest? Vore väldigt skoj att se siffror på hur mycket man egentligen förlorar på att de trilskas med Denuvo

Joker productions brukar vara en av de får som går tillbaka till spel som har denuvo borttaget och gör tester.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

DRM-fri Doom Eternal.exe-fil ute på vift? Det återstår att se inom någon vecka eller så...

Borde väl redan finns på väl valda sidor kan jag tänka mig.
Då jag inte är intresserad av DOOM så har jag inte letat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Känner igen det här misstaget. Vilket spel var det som samma sak hände med? Inte Doom 2016 hoppas jag? haha

Men synd tycker jag faktiskt (tänker på Id). Kunde väl fått gå nån månad först åtminstone.

Permalänk
Medlem

Tyckte denna "nfo" va lite kul.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Känner igen det här misstaget. Vilket spel var det som samma sak hände med? Inte Doom 2016 hoppas jag? haha

Men synd tycker jag faktiskt (tänker på Id). Kunde väl fått gå nån månad först åtminstone.

Dom glömde lägga till Denuvo i Bethesda-launcher versionen av Rage 2.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, herregud. Jag har laddat hem 10 GB hittills; om det visar sig att jag fortfarande får båda .exe-filerna så kör jag nog ett par snabba benchmarks. Återkommer om 10 minuter när jag tankat klart.

Edit: Nope. DoomEternalx64vk.exe och idTechLauncher.exe är de jag fick.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Musikälskare

Trevligt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Undrar om det är ett "PR-trick"? Är spelets multiplayer bra nog lär väl folk köpa det ändå? Jag är ju gammal quake veteran och är inte jätteroad av single player kampanjer. Funderar på att testa det här. Vad tyckte ni andra om multiplayer i Doom 2016?

Funderar också på det. Alltså spelet kommer ju att crackas ändå givet tillräckligt med tid. På detta sätt kan man hävda att ingen har crackat spelet överhuvudtaget.

Eller så var det ett ärligt misstag eller någon som var förbannad i gänget som pysslar med speldistributionen.

Man kan ju också tänka sig att kommande uppdateringar till spelet kommer ha Denuvo. Så om man vill uppdatera sin vanilla version behövs ett Crack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

DRM-fri Doom Eternal.exe-fil ute på vift? Det återstår att se inom någon vecka eller så...

Du menar utan Bethesda.net-"drm":et?

Permalänk
Medlem

Det här är uppenbart varför man skall förhandsbeställa och ladda hem så fort som möjligt...

Permalänk
Medlem

Lite 2010 att cracka spel.