veckans mest udda fråga, har du importerat din kärlek?

Permalänk
Medlem

veckans mest udda fråga, har du importerat din kärlek?

När jag blev lämnad förra året för grönare gräs på andra ängar efter hela 19 år, var det flera som skojade och tyckte jag skulle leta upp en ny kärlek i Thailand eller Östeuropa. jag skrattade och sa: aldrig i livet, det är för svårt med kulturella skillnader och dessutom är det få som lägger någon större vikt på kärlek, utan söker snarast ekonomisk trygghet. Jag förstår de till fullo men det är inget jag är intresserad i. jag letar inte efter en ung städerska och älskarinna, som dessvärre många medelålders introverta män gör. Jag vill ha riktig kärlek med jämställdhet, hon skall vara min bästa vän och partner genom livet.
Vid detta laget har ni säkert redan räknat ut att mina planer åkte rakt ut genom avloppet som vanligt. Aldrig blir något som jag tänker mig.
Jag gav efter i stundens korta ingivelse och reggade mig på en sida för östeuropeiska,Ryska singlar. Jag betalade inte eftersom jag inte var intresserad. Detta var enbart för en egoboost :). Tänkte jag borde vara hyfsat populär, blott 44 år gammal och i god form. Jag var populär, väldigt populär... :D. Det sprutade in meddelanden, några raderades direkt av admin ( falska singlar). Jag kunde inte läsa meddelanden eftersom jag inte var betalande. Det var inget jag brydde mig om, jag var ändå inte intresserad. Plötsligt dyker det upp ett meddelande från en tjej i Ryssland som jag kan läsa, hon var betalande medlem. Väldigt fint skrivet, lite osäkert, försiktigt men nyfiket. Hon undrar bl.a om jag är jag på bilderna, hon tycker jag ser väldigt bra ut. Och ger mig sin mejl för vidare konversation. Jag blir förvånad och lite tveksam, texten skvallrade om att hon var äkta vara och ville väl, bilderna visade en ALLDELES för snygg tjej som dessutom var i yngsta laget, 12 år yngre än mig. Mina varningsklockor ringde. Hursomhelst skickade jag ett hej på mejlen. Hon svarade ganska snabbt med ett mycket långt, personligt och fint skrivet mejl. Jag svarade, sedan var vi fast. Snart har det gått en månad och vi vet båda att det nog blir hon och jag, vi har fått en väldigt speciell kontakt och alla mejlen skulle nog fylla en hel bok redan. Självklart har hon påbörjat processen med visum etc för kunna besöka mig snart. Snacka om taskig tajming med corona

För att återgå till min överskrift. Jag har givetvis börjat undersöka vilka processer som man skall igenom för att hon skall få bo med mig i Sverige. Det står rätt tydligt på migrationsverkets hemsida. Men jag är också intresserad i verkligheten, hur är processen egentligen? Och då tänker jag mer på de mjuka värdena? Jag vet ju till exempel att vi skall intervjuas på var sitt håll. Vad är det för frågor?

Någon här som varit igenom processen? Som kan beskriva alla känslomässiga bergochdalbanor? Efter lite googling verkar det kunna ta alltifrån 5 mån till 15 månader? Hon måste till exempel göra ansökan från sitt Hemland, i detta fallet Svenska ambassaden i Moskva. Hon får inte vistas i Sverige under tiden men hon kan ansöka om visum för att besöka mig, men det är tydligen svårare att få när man har en ansökan pågående. Men det står inget om hur svårt eller vad som hindrar ett visum under tiden?

Det vore spännande om någon här inne har erfarenhet från denna processen. Detta är okänd mark för mig.

Mvh Emil

Permalänk
Föredetting

Jag är inte helt främmande till frågeställningarna du har, men främst ytligt då jag funderat i de banorna tidigare utan att ha gjort slag i saken. Det kändes inte riktigt värt när ansökningstiden var 14-17 månader för ett par år sedan.

Däremot, jag skulle nog varna dig för att göra allt för mycket av arbetet innan du ens träffat damen i fråga. Jag vet hur det är när den där känslan som intalar en att man kommer vara ensam för alltid vid uppbrott infinner sig, men i all välmening, backa ett steg och tänk lite rationellt. Börja med ett turistvisum och ta det därifrån. Funkar det verkligen, ta extrastegen då, inte innan du ens träffat henne.

Processen är den migrationsverket beskriver, jag utgår (utan att veta säkert) ifrån att frågorna är om hur ni känner varandra och hur länge. Tröskeln verkar någorlunda låg, men det är basic frågor för att undvika ratifikation av skenäktenskap.

Sitter för övrigt i samma båt snart där jag till slut får ta det hela till migrationsverket, kanske kan vi jämföra erfarenheter eller något.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Grattis till din nyfunna kärlek och hoppas den är äkta och uppriktig från båda parter. När det gäller processen med MV så tar det från 6-18månader. Jag anser att ni befinner er i ett alltför tidigt stadie i ert förhållande för att du ens ska börja fundera på en sådan ansökan. Det första du ska göra är att åka och besöka henne så fort omständigheterna tillåter det. Det är dessutom mkt troligare att MV godkänner hennes uppehållstillstånd om ni kan visa foton tillsammans och med gemensamma vänner/släktingar. Även passtämplar och flygbiljetter som bevis på att ni har träffat varandra och varit tillsammans en betydande tid är meriterande. Innan uppehållstillstånd är utfärdat så har hon möjlighet att ansöka om turistvisum3-6mån här för att hälsa på dig. Observera att hon inte kan få ett beslut i sitt uppehållstillståndscase medan hon befinner sig i Sverige, utan då måste hon lämna landet medan det beslutet tas.

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70

Permalänk
Sötast

Var försiktig 🧡

Permalänk
Medlem

Hej

Självklart är det turistvisum som gäller först, så desperat är jag inte ;). Det är turistvisum hon ansöker om just nu, Jag var kanske lite otydlig i texten, så att hon kan besöka mig. Sedan tar vi det där ifrån. Visar sig känslorna vara lika äkta i verkligheten som i mejlen kommer vi förr eller senare att hamna i sitsen att ansöka om uppehållstillstånd. Jag tycker bara om att ligga steget före :). Jag har två barn, så jag tar det piano. Men jag är ändå nyfiken på hela processen.
I övrigt kan det vara väldigt spännande att hålla kontakten, om det nu blir så att du hamnar i samma sits som jag. Du kommer förmodligen att ligga steget före mig.

Permalänk
Inaktiv

Då min morbror (rip) importerade två thailändskor och vart totalt blåst båda gångerna, så säger jag att importerad kärlek är en väldigt dum idé! Dessa människor vill bort till en bättre levnadsstandard till varje pris. Du som man är bara något att utnyttja tills de fått vad de vill ha. Medborgarskap och en attraktivare/rikare man.

Så nej, spar dig plågan och fiska istället i Sverige!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Var försiktig 🧡

Tackar, lovar

Permalänk
Medlem

Kommer själv från Ryssland och det finns gott om goa tjejer som letar efter kärlek, precis som det finns minst lika många som är sugna på ett bättre liv. Permanent uppehållstillstånd kan innebära ett adjökens.

Även under granskningstiden kan hon besöka dig. Det räcker med ett turistvisum till tex Polen och sedan vidare till Sverige. Finns ju inga gränskontroller inom EU.
Granskningen tar allt från 2 månader till 2 år.
Frågorna som ställs beror på sannolikheten av hur pass riktigt er relation är.
Det finns nämligen en svart marknad där tjejer betalar ca 100-150tkr för ett permanent uppehållstillstånd och killar ca 150-200tkr för detsamma via fiktiva äktenskap/samboförhållanden.
De kan tex ställa en fråga om ni har manuella eller elektroniska tandborsten. Om ni svarar olika så är det uppenbart att inte inte bor ihop.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Då min morbror (rip) importerade två thailändskor och vart totalt blåst båda gångerna, så säger jag att importerad kärlek är en väldigt dum idé! Dessa människor vill bort till en bättre levnadsstandard till varje pris. Du som man är bara något att utnyttja tills de fått vad de vill ha. Medborgarskap och en attraktivare/rikare man.

Så nej, spar dig plågan och fiska istället i Sverige!

Jag uppskattar din ärlighet, och är fullt medveten om riskerna, som jag skrev i texten också. Men att generalisera alla människor från utlandet tycker jag är lite synd.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av anon246659:

Då min morbror (rip) importerade två thailändskor och vart totalt blåst båda gångerna, så säger jag att importerad kärlek är en väldigt dum idé! Dessa människor vill bort till en bättre levnadsstandard till varje pris. Du som man är bara något att utnyttja tills de fått vad de vill ha. Medborgarskap och en attraktivare/rikare man.

Så nej, spar dig plågan och fiska istället i Sverige!

Jag blir sällan anklagad för att vara ocynisk, men det finns trots allt grader av helvetet. Självklart handlar det i många fall om att någon söker ett bättre liv (fast inte i just mitt fall, känner jag ett visst behov av att tydliggöra), medan pappa Svensson tröttnat på att vara ensam. Sedan finns det faktiskt saker som funkar också, speciellt om man vet hur förhållanden i vuxen ålder bör fungera och har klarat av sådana tidigare... Och inte hämtar hem random desperat thaitant som man sedan sätter i slavarbete i sin massagesalong eller food truck.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Kommer själv från Ryssland och det finns gott om goa tjejer som letar efter kärlek, precis som det finns minst lika många som är sugna på ett bättre liv. Permanent uppehållstillstånd kan innebära ett adjökens.

Även under granskningstiden kan hon besöka dig. Det räcker med ett turistvisum till tex Polen och sedan vidare till Sverige. Finns ju inga gränskontroller inom EU.
Granskningen tar allt från 2 månader till 2 år.
Frågorna som ställs beror på sannolikheten av hur pass riktigt er relation är.
Det finns nämligen en svart marknad där tjejer betalar ca 100-150tkr för ett permanent uppehållstillstånd och killar ca 150-200tkr för detsamma via fiktiva äktenskap/samboförhållanden.
De kan tex ställa en fråga om ni har manuella eller elektroniska tandborsten. Om ni svarar olika så är det uppenbart att inte inte bor ihop.

Bra tips med Polen

Sedan att förhållandet kan ta slut är ju en sak. Men jag skulle vilja träffa den här på Sweclockers som kan garantera livslång lycka bara för att tjejen är Svensk. Skilsmässorna antyder annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag blir sällan anklagad för att vara ocynisk, men det finns trots allt grader av helvetet. Självklart handlar det i många fall om att någon söker ett bättre liv (fast inte i just mitt fall, känner jag ett visst behov av att tydliggöra), medan pappa Svensson tröttnat på att vara ensam. Sedan finns det faktiskt saker som funkar också, speciellt om man vet hur förhållanden i vuxen ålder bör fungera och har klarat av sådana tidigare... Och inte hämtar hem random desperat thaitant som man sedan sätter i slavarbete i sin massagesalong eller food truck.

Haha, jag skrattade så jag nästan grät :D. random thaitant!! Jag känner till och med en fet otrevlig kvinnomisshandlare vars tant från Thailand masserar. Han är inne på sin tredje thai-dam.

Min nyfunna vän är inte fattig, bara ensam. Hon uppskattar motion, naturen och dricker mycket lite enligt eget utsago. Därav har hon berättat att hon har svårt för ryska män som gärna tittar djupt i vodkaflaskan och inte sällan blir våldsamma. När det nu dessutom finns en rykande färsk lag i Ryssland att lite hederlig kvinno-misshandel gör underverk för att få kvällsmaten på bordet i tid, är det kanske inte helt konstigt att del söker sig bort.

Permalänk
Medlem

En flickvän för många år flyttade ner till Malmö från Sundsvallstrakten, räknas det?
(Grattis, hoppas att det går bra men chilla några månader )

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Inaktiv

Jag jobbade med bedrägerier på ett penningsöverföringsbolag.

Tyvärr, men jag har sett det här tusen gånger förr, det här var daglig standard. Samma historia varje gång. Förr eller senare kommer en fråga som innebär pengar, t ex _flygbiljetter_, resa, hjälp.

Vad du än gör. Skicka ABSOLUT INGA PENGAR.

Permalänk
Medlem

Vet att folk blivit blåsta när dom testat på detta. börjar hon be om pengar för resa eller liknande så är det tyvärr fejk.
var inte alls längesedan jag läste om en polis som jagade bedragare som blev lite ledsen när han såg 5-6 män stå med blommor i hand och väntade på samma tjej som aldrig kom, dessutom var det en erfaren liga i ett annat land som var mycket skickliga på det dom gjorde.
dom hade haft mail och telefon kontakt i månader men precis innan dom skulle åka så saknades det givetvis lite pengar för flygbiljetten...
är bekant med en kille som är inne på sin fjärde import brud med tanken att den här gången är det äkta kärlek. de andra drog illa kvickt så fort det blev PUT.

som redan sagts så var försiktig och på din vakt och keep us posted såklart.

EDIT: glömde nästan det värsta. en annan bekant fick tag i en fin rysk kvinna och dom lyckades få ett barn tillsammans och allt var frid och fröjd tills hon fick put. inte nog med att hon drog hon sket dessutom i barnet som han nu har ensam vårdnad om. JA han är bitter.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Det finns många problem med kärlek oavsett var. Lite logisk tänkande kan man dock inse vad de flesta är ute efter. Träffar man någon utomlands som man har roligt med då kan det vara att umgås. Jag har bekana som har träffas så.

Jag ser så många män blir lurade av både svenska och utländska kvinnor, men de får chansa. Kvinnor blir också ibland lurade, men inte lika ofta ekonomisk även om det också finns.

För min egen del så hade jag nog föredragit en kvinna från ryssland, polen eller liknande. Detta av flera orsaker, ej något med att se ner på dem. Men risken är otroligt hög, speciellt när man pratar genom dajtingsida som är bäddat för att enkelt lura folk..En helt annan sak att åka till Ryssland träffa någon där som man gillar, även om detta inte är säkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Jag jobbade med bedrägerier på ett penningsöverföringsbolag.

Tyvärr, men jag har sett det här tusen gånger förr, det här var daglig standard. Samma historia varje gång. Förr eller senare kommer en fråga som innebär pengar, t ex _flygbiljetter_, resa, hjälp.

Vad du än gör. Skicka ABSOLUT INGA PENGAR.

Brukar det inte bli fel också? Pengarna som skulle komma fram blev de rånade på eller den korrupta polisen häktade hennes lillebror så hon fick betala en advokat ect ect?

Jag vill höra mer helt enkelt!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Panzerfister:

Brukar det inte bli fel också? Pengarna som skulle komma fram blev de rånade på eller den korrupta polisen häktade hennes lillebror så hon fick betala en advokat ect ect?

Jag vill höra mer helt enkelt!

Jo, det var ofta då de upptäcktes. Det absolut vanligaste metoden var flygbiljetter. Därefter kunde det ta flera vägar.

1. De hörde aldrig av personen igen, vi såg att pengarna hämtades ut och vi kunde inte spåra till vem. Oftast var det här till de som varit lite osäkra på att skicka pengar från början.
2. De hörde av sig igen, för att säga att de blivit av med pengarna, som du säger rån, tappat dom eller vad som helst egentligen.
3. De hörde av sig igen, flyget har blivit avbokat, pengarna kan inte återbetalas. Jag vill gärna träffa dig, snälla skicka mer pengar.

Öststater var vanligast, Ryssland och Ukraina - men även asien. Var det afrikabedrägerier var det ofta så kallade nigeriabrev, inte samma sak.

Det vet exakt vad de håller på med. Människorna de ger sig på är ofta godtrogna, vill väl. Absolut inga dåliga människor och jag skulle inte kalla de dumma heller. Är det dumt att försöka vara lycklig?

De skriver ofta personligt, och snällt. De skickar bilder och pratar regelbundet. Målet är att bygga upp känslor och tillit. De kan utan tvekan prata i flera veckor och månader innan de lägger in sina stötar.

Till trådstartaren: Hela den här situationen ringer så många varningsklockor hos mig. Egentligen skulle jag rekommendera att du bryter all kontakt direkt. Men du är en egen människa, och jag ser att du börjar känna hopp så förmodligen kan det var så att du ser förbi det jag säger och tänker "det verkar inte stämma in på mig".

Men den sekunden hon ber om pengar, spelar inte någon roll till vad, eller under vilka omständigheter. Då vet du hur det egentligen ligger till. Kom ihåg det.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag önskar dig all lycka och jag hoppas att du hittar en lång ömsesidig och respektfull kärlek. Men som tidigare påpekats, var lite extra på din vakt och tänk till både en, två och tre gånger gällande beslut av betydelse. Fråga om hon kan göra en god traditionell Borsjtj. Är svaret ja så ger du henne en guldstjärna i kanten

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Nätdejting på långdistans har jag nog gjort sedan jag var 11. Ser inget problem med det, det som väcker varningsklockor för mig är dock att det är någon online-site just gjord för dating. Jag har mött alla mina online-ibörjan-partners via vänners vänner som jag ofta träffat via spel. Efter det så har det blivit att man snackat i discord/skype/fb med folk man ej känner, helt spel-orelaterat.

Önskar lycka till, tänk även på hur långt vissa går för att luras. Dubbel-liv mm.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Jag jobbade med bedrägerier på ett penningsöverföringsbolag.

Tyvärr, men jag har sett det här tusen gånger förr, det här var daglig standard. Samma historia varje gång. Förr eller senare kommer en fråga som innebär pengar, t ex _flygbiljetter_, resa, hjälp.

Vad du än gör. Skicka ABSOLUT INGA PENGAR.

Fullt medveten om riskerna, därför har jag redan berättat för henne om situationen för svenska män, och att jag aldrig! Någonsin kommer skicka pengar. Detta var för många och långa brev sedan. Hon har inte en enda gång antytt om pengar.

Jag har blivit kontaktad av "äkta lurendrejare". De breven går inte att jämföra. De är fulla med nonsens och floskler. Enligt min mening mycket dåligt skrivna.

Jag är glad över att ni bryr er om mig🙂, men jag har redan stött och blött och vridit och vänt på varenda ord, varenda mening för förstå om detta är äkta eller inte. Detta är äkta och hon är inte ute efter att lura mig. Det är jag så säker man bara kan vara, tagit situationen i betraktning. Jag kommer aldrig skicka pengar och går därför inte in med egen "insats" förutom känslomässigt.
Några här hävdar att "alla" utländska kvinnor lurar männen för egen vinning. Detta är givetvis inte sant. Och lite synd att man har den inställningen till andra människor.

Så min egentliga fråga när jag när jag skapade tråden har kommit av sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Jag önskar dig all lycka och jag hoppas att du hittar en lång ömsesidig och respektfull kärlek. Men som tidigare påpekats, var lite extra på din vakt och tänk till både en, två och tre gånger gällande beslut av betydelse. Fråga om hon kan göra en god traditionell Borsjtj. Är svaret ja så ger du henne en guldstjärna i kanten

Haha, tackar, när tiden är inne skall jag fråga henne 😁

Permalänk
Medlem

Tjena. Jag har en flickvän från Thailand. Vi träffades November 2014 på en internetsida och delade Skype och Facebook för att fortsätta hålla kontakten. Efter ett halvår åkte jag ner till Thailand för att träffa tjejen. Efter det blev det ungefär 2 resor om året ner dit i ca 2 år. Efter det så ansökte vi om besöksvisum och hon stannade då i Sverige 6 månader. (Vi ansökte om 3 månader extra när hon befann sig inne i Sverige för att fira jul och nyår).
Nu har hon snart haft uppehållstillstånd I 2 år och vi ska ansöka om förlängning här om en vecka, för att förhoppningsvis få PUT.

Besöksvisum brukar gå rätt fort att få.
Uppehållstillstånd tog 13 månader för oss.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Inte för att jag blir speciellt lätt kär, men importera en tjej från utlandet skulle jag aldrig göra, inte ens skaffa en tjej från en annan stad i Sverige. Om det inte finns en enda person som passar i en stad med 20000+ så måste det vara nåt fel på mig eller vem det nu gäller

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Tjena. Jag har en flickvän från Thailand. Vi träffades November 2014 på en internetsida och delade Skype och Facebook för att fortsätta hålla kontakten. Efter ett halvår åkte jag ner till Thailand för att träffa tjejen. Efter det blev det ungefär 2 resor om året ner dit i ca 2 år. Efter det så ansökte vi om besöksvisum och hon stannade då i Sverige 6 månader. (Vi ansökte om 3 månader extra när hon befann sig inne i Sverige för att fira jul och nyår).
Nu har hon snart haft uppehållstillstånd I 2 år och vi ska ansöka om förlängning här om en vecka, för att förhoppningsvis få PUT.

Besöksvisum brukar gå rätt fort att få.
Uppehållstillstånd tog 13 månader för oss.

Tack Snorlena. Äntligen någon som ser lite positivt på situationen. Enligt vissa här inne är ALLA andra kvinnor utom svenska, oärliga lurendrejare. Ledsamt med en sådan inställning. Jag önskar dig all lycka och skulle bli glad om du håller kontakten med mig och berättar fortsättningen. Ps. Bad står put för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Tack Snorlena. Äntligen någon som ser lite positivt på situationen. Enligt vissa här inne är ALLA andra kvinnor utom svenska, oärliga lurendrejare. Ledsamt med en sådan inställning. Jag önskar dig all lycka och skulle bli glad om du håller kontakten med mig och berättar fortsättningen. Ps. Bad står put för?

PUT = Permanent Uppehållstillstånd?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Tack Snorlena. Äntligen någon som ser lite positivt på situationen. Enligt vissa här inne är ALLA andra kvinnor utom svenska, oärliga lurendrejare. Ledsamt med en sådan inställning. Jag önskar dig all lycka och skulle bli glad om du håller kontakten med mig och berättar fortsättningen. Ps. Bad står put för?

PUT - Permanent uppehållstillstånd gissar jag på.

Jag har en god vän som gift sig med en thailändska han aldrig träffar då hon flyttade tillbakatill thailand efter han slutat skicka pengar till hennes familj.

Jag kan förstå att man är hoppfull men det är ett faktum att svenska män är utsatta för systematiska bedrägerier av kvinnor från länder med förmodad lägre levnadsstandard eller med utbredd maffia-problematik. Jag skulle personligen aldrig lita en sekund på vad någon berättar i ett mail om det inte är en tidigare känd person eller organisaiton efter själv fallit offer för bedrägeri (på blocket).

Med det sagt hoppas jag att allt går väl och all lycka till dig och eventuella partner Vore kul att se någon uppföljning på detta om typ 3 år

Permalänk
Skrivet av EmilH:

Tack Snorlena. Äntligen någon som ser lite positivt på situationen. Enligt vissa här inne är ALLA andra kvinnor utom svenska, oärliga lurendrejare. Ledsamt med en sådan inställning. Jag önskar dig all lycka och skulle bli glad om du håller kontakten med mig och berättar fortsättningen. Ps. Bad står put för?

Halmgubbe Delux, då jag inte har sett en enda person här vars åsikt är i närheten.
Det folk säger är att det finns risker med precis allt, det man kan göra för att minska riskerna är att på varningssignaler.
Ta bara en sådan sak som att sälja ett grafikkort på internet. Nej alla på internet är inte bedragare en pytteliten andel är detta. Men börjar köparen prata om att grafikkortet ska skickas andra sidan jordklotet etc så väcker det varningssignaler. Det betyder inte att de på andra sidan jordklotet är bedragare, snarare att det hela beter sig märkligt. Varför köpa grafikkortet i sverige med alla risker som tillkommer?

Exakt samma sak gäller det med kvinnor. De flesta schyssta, men det är fruktansvärt omständligt och kostsamt för dem att åka till sverige för att träffa en svensk man. Ytterst få kvinnor i vissa länder har ens möjlighet att ekonomisk och tidsmässigt att ens göra detta.

Jag själv funderar själv på att kolla på kvinnor polen, ryssland etc. Att få någon åka hit på egen betalning, krångla med tillstånd etc. Ja så attraktiv är jag inte, ingen kvinna i dessa länder som har möjlighet skulle göra detta för mig. Däremot skulle jag själv kunna resa dit ner med risker.. Och det är något jag funderar på vilka försiktighetsåtgärder man bör ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Tack Snorlena. Äntligen någon som ser lite positivt på situationen. Enligt vissa här inne är ALLA andra kvinnor utom svenska, oärliga lurendrejare. Ledsamt med en sådan inställning. Jag önskar dig all lycka och skulle bli glad om du håller kontakten med mig och berättar fortsättningen. Ps. Bad står put för?

problemet är att många är det, den inställningen kommer inte från ingenting. känner som sagt flera som blivit lurade. de bra paren som hållit länge har träffats på semestern eller liknande i landet. kan inte komma på en enda där det varit lyckat med "postorder wife" så att säga.

sen finns det givetvis seriösa också men väldigt många oärliga och det är sällan personer som gör detta finns många kriminella nätverk som lätt tjänar en slant för de som går på det.

hoppas du hittat en bra MEN var på din vakt. pratar ni mycket i telefon? anledningen till att jag undrar är att många manliga lurare alltid slingar sig eller väntar på tillfälle när den kvinnlige kumpanen kan ta samtalet, har dom ingen sådan så kommer ni aldrig prata i telefon.

Jag tycker helt klart att du ska testa, vad har du att förlora på det, skulle hon komma över och det känns konstigt är det bara att blåsa av det.
MEN var på din vakt.

jag hade testat men varit väldigt på min vakt in i det sista.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag importerade min partner från Storbritannien. Det funkade väldigt bra! Blir väl dock en hel del struligheter nästa år kan jag tänka mig. Det verkar stört omöjligt att få personnummer om man inte har ett fast jobb. Och man tänker oftast inte på hur utelåst från samhället man är utan ett personnummer.