Håller RX 5700XT korten på att fasas ut?

Permalänk
Medlem

Håller RX 5700XT korten på att fasas ut?

Tjena har AMD nya kort på G eller? kollar på Komplett.se hemsida och dem har 6 olika RX 5700 XT kort bara!

Vad falls? nån som sitter inne med nån info om detta?

Permalänk
Medlem

@120hz: Det är bara komplett som har dåligt utbud av rx 5700 xt kort. AMD kommer troligen lansera nya kort till sommaren. Mnn dom kommer inte ersätta nuvarande kort.

Permalänk
Medlem

@Axel95: ser att dustin har dåligt utbud med.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.6 och §5*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

skulle föredra att inte köpa ett sånt kort nu..

Permalänk
Medlem

Jag är övertygad om att Navi kort inte håller på att fasas ut. Jag tror inte heller att det kommer komma nya varianter av Navi eller Navi 2 till sommaren. Navi 2 kort som kommer att ha produktnamn som 5900 eller 6xxxx är bara löst beskrivits och är mer rykte än något annat. Med rådande världsläget så kommer vi i bästa fall få någon information till hösten och lansering Q1 2021 som tidigast.

Om det finns brist på Navi kort just nu (något som jag inte har undersökt) så tror jag att detta är baserats på världsläget där populariteten för Navi är större än vad som kan producerats eller/och levereras. Det finns en risk att vi får samma läge vi hade under mining vågen då efterfrågan var större än tillgångarna... Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Tror de flesta tillverkarna börjar släppa nya varianter. Gigabytes Gaming OC åker ut och in kommer Aorus korten osv.