Permalänk
Medlem

Rx 480 crossfire?

Hej jag har ett rx 480 referns modell och är i behov att uppgradera mig lite.
Är det värt att köra crosfire? Jag har en väldigt liten budget lite oklart vad den är men helst kring 1000kr vill jag spendera och crossfire känns som enda lösningen.
Jag har för mig att det går bra att använda tex ett NITRO kort med referens modellen i crossfire?

Har funderat på att köpa nytt också men är så dyrt med tex ett 2060 eller 5700.
Kan lägga några tusen på ett begagnat kort vi får väl se om de kommer ut nåt fint här på sidan snart.

Datordelar är så dyra nu för tiden.. vill uppgradera datorn för ca 6-7k men bara grafikkortet går på 4-5 tusen sen cpu och moderkort på det..

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det absolut inte är värt om du inte har enormt mycket fritid att leka runt med olika inställningar tills det fungerar korrekt i spel.

I många spel fungerar det inte alls.

Nylanserade spel är bara att glömma i min erfarenhet.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeedarn:

Jag skulle säga att det absolut inte är värt om du inte har enormt mycket fritid att leka runt med olika inställningar tills det fungerar korrekt i spel.

I många spel fungerar det inte alls.

Nylanserade spel är bara att glömma i min erfarenhet.

Okej tack för svar får hålla koll på köp/sälj efter något annat kort då:)

Permalänk
Medlem

@Sovenn: Det är tråkigt att det är så, men det är nästan helt dött med CF/SLI och multi gpu.
Nästan.. det finns ju kvar men det är inte värt att lägga ned tiden och pengarna på det för en casual gamer.
Det ska vara väldigt specifikt då.

Så kolla i marknaden efter vad du behöver eller sätt ut en annons. 30Kr och stödjer sweclockers

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.