Google bjuder på två månader Stadia Pro

Permalänk
Skrivet av konsum:

Jahapp. Avslutade Stadia abonnemanget, men kan inte ta bort kortet eller adressen eftersom det "används" av Stadia.

Måste jag alltså vänta 2 månader innan jag kan ta bort betalkortet och adressen från Google???

Nej. Jag har avslutat abonnemang och efter det gick det bra att ta bort betalmedel. Ska gå. Är du säker på att det är helt avslutat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1976:

Nej. Jag har avslutat abonnemang och efter det gick det bra att ta bort betalmedel. Ska gå. Är du säker på att det är helt avslutat?

Jepp. Jag avslutade på webben. Det finns nu bara en Återställ knapp ifall jag vill ta upp prenumerationen av Stadia igen.

Sedan när jag går till Google kontot för att ta bort kort och adress så står det dock att det fortfarande används av Stadia och jag kan enbart ersätta kortet med ett annat kort.

Men går jag under "Hantera Google-kontot" -> "Betalningar och prenumerationer" -> "Betalningsmetoder" -> "Inställningar" så finns det något som heter "Betalningsprofilens status". Där kan jag välja "Stäng betalningsprofilen". Är det den jag ska välja?

Eller är det helt fel och jag enbart ska ta bort betalkortet?

EDIT: har de kanske att göra med att de tagit 10kr från kortet som ett test för att se att det fungerar? Måste jag kanske vänta tills de ger tillbaka dessa 10kr?

Permalänk
Avstängd

När man inte är intresserad trots att det är gratis så vet man att Google har klantat till det rejält med Stadia.

Visa signatur

NUC 10 16GB Core i5 10210U UHD Graphics 620 970 EVO 1TB

Swift 1 8GB Pentium N5000 UHD Graphics 605 SN520 512GB

55" CX OLED Addon T14 + Addon Sub Switch Series S

Permalänk
Medlem

@Autodidact: Jag tänker likadant om sport; eftersom jag är totalt ointresserad av all sport så är det ett misslyckade från sportens sida.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Jag tryckte bara på invite kod på sidan, kom till en länk till appen, laddade ner den och sen valde jag bara Google konto och sen funkade det.

Jag hade ett kontokort redan hos Google iofs.

Ska passa på och regga barnens Google-konton också ifall Google får för sig att begränsa antal konton framöver.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Fick info från Google. Man kan INTE ta bort kontokortet under provperioden eftersom det räknas som ett aktivt abonnemang.

Permalänk
Medlem

Är det obligatoriskt att få en bunt random tecken efter ID eller klantade jag bara till det på nått sätt?

Fast nu går det ju inte att byta ivf, så skit samma. Skön lösning.. >_<

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autodidact:

När man inte är intresserad trots att det är gratis så vet man att Google har klantat till det rejält med Stadia.

Håller med. Kan inte riktigt sätta fingret på det men är allmänt ointresserad av stadia, trots att jag gillar att lira spel. Funderar på om det är för att jag på något sätt gillar friheten med min egen dator. (och samtidigt är intresserad av teknik/datorer/hårdvara och att ha bra prestanda osv)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Är det obligatoriskt att få en bunt random tecken efter ID eller klantade jag bara till det på nått sätt?

Fast nu går det ju inte att byta ivf, så skit samma. Skön lösning.. >_<

Om du inte varit så het på gröten hade du kunnat läsa när du angav ditt namn att om du väljer samma namn som någon annan så får du just en bunt random tecken efter.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Om du inte varit så het på gröten hade du kunnat läsa när du angav ditt namn att om du väljer samma namn som någon annan så får du just en bunt random tecken efter.

/hulle.

Fast nu varnades det ju inte för det, inte med minsta indikation. Oerhört korkat om man manuellt skulle behövt kolla upp om det finns en sån användare innan.

Går det ens att göra utan att redan ha just ett konto fö?

Moment 22..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag upplevde samma, men klickade man på ”use invite code” så kunde man gå igenom flödet och bara klicka förbi steget där man skulle fylla i en kod.

Känns som sagt inte som att flödet är 100% tillfixat för detta ännu...

Skrivet av AndreaX:

Fast nu varnades det ju inte för det, inte med minsta indikation. Oerhört korkat om man manuellt skulle behövt kolla upp om det finns en sån användare innan.

Går det ens att göra utan att redan ha just ett konto fö?

Moment 22..

Nu tillslut lyckades jag genom att helt enkelt skita i att fylla i invitekoden som @BasseBaba här sa

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Fast nu varnades det ju inte för det, inte med minsta indikation. Oerhört korkat om man manuellt skulle behövt kolla upp om det finns en sån användare innan.

Går det ens att göra utan att redan ha just ett konto fö?

Moment 22..

Hmm... Alltså jag är säker på att det faktiskt varnades för det i appen, när man skulle fylla i ett namn.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Innan Google släppte Stadia så gick snacket så här:

- Ge mig en lista på 10 mest sämsta spelen!
- Här kommer det hittat den! Som bonus så är de spelen de tråkigaste man kan tänka sig också.
- Perfekt! Då släpper vi det som gratis Stadia.

Way to go Google! 🙂🤘

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Vad är systemkraven,
Chromecast? Stadias egna kontroller?

Jag kör bara med chrome webläsare, mus o tgb på min htpc (intel nuc)

Permalänk
Medlem

@Boss302:

Fick det att fungera så, men finns inga spel typ, provade grid, tog en bild hur det ser ut för mig i browsern, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

@Boss302:

Fick det att fungera så, men finns inga spel typ, provade grid, tog en bild hur det ser ut för mig i browsern, stämmer det?

https://i.postimg.cc/XY2nLZwd/stadia-print.jpg

Nej, så här ser det ut för mig:

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

@Hulle:

Ok, såg nu att det gick att söka manuellt.
Grid flöt på rätt bra, tror du RDR2 värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

@Hulle:

Ok, såg nu att det gick att söka manuellt.
Grid flöt på rätt bra, tror du RDR2 värt det?

Jag är faktiskt sugen på RDR2, men tror inte det blir på Stadia. Inväntar en rea.

Funkar Stadia på Chromebooks? Tänker på barnens skol-chromebooks.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

@Hulle:

Ok, såg nu att det gick att söka manuellt.
Grid flöt på rätt bra, tror du RDR2 värt det?

Jag har spelat ut RDR2 på Stadia. Det fungerar riktigt bra och flyter fint. Jag spelade på Chromecast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag är faktiskt sugen på RDR2, men tror inte det blir på Stadia. Inväntar en rea.

Funkar Stadia på Chromebooks? Tänker på barnens skol-chromebooks.

/hulle.

Ja, det fungerar på Chromebook. Med det sagt vet jag inte om det fungerar perfekt på alla modeller. Tyvärr verkar de ofta vara lågupplösta, vilket är lite tråkigt.

Permalänk
Medlem

Måste vara rejält hjärntvättad av Google för att ens skaffa skiten. lol Snacka om att betala för undermålig kvalitet.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Måste vara rejält hjärntvättad av Google för att ens skaffa skiten. lol Snacka om att betala för undermålig kvalitet.

Det är ju gratis att testa. Hur menar du med undermålig kvalité?
Min jättebilliga nuc skulle knappast få destiny 2 att se bättre ut på något annat vis. 🙄