oneshop vs. datorbutiken

Permalänk

oneshop vs. datorbutiken

Ska inhandla en digitalkamera och ett minne nu, annars blir det aldrig av. Vad tycker ni av valet av minne, svensk manual, handlare? Vilken av handlarna ska jag välja? Svara snabbt

------------------------------------------------------------------------------------

[u]Från OneShop.nu [vet ej om de är inkl. svensk manual men garanterat engelsk följer med][/u]

Canon Digitalcam Ixus 400 > 5099kr
Original APACER Compact Flash Card 256MB Photo Steno > 624kr
Frakt >109kr
Totalt inkl moms och frakt > 5832kr

------------------------------------------------------------------------------------

[u]Från datorbutiken.se [vet ej om de är inkl. svensk manual eller engelsk manual][/u]

Canon Digitalcam Ixus 400 > 4994kr
Sandisk 256Mb Compact Flash > 779kr
Frakt >149kr
Totalt inkl moms och frakt > 5922kr

------------------------------------------------------------------------------------

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]

Permalänk
Medlem

manual... seriöst, du lär inte behöva manual, om du behöver så lär du ju klara dej med en engelsk

Permalänk
Medlem

Är du teknisk? Kan du engelska? Har du svarat ja på en av frågorna sparar du 90 spänn och köper från oneshop...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Kan man engelska så skall man ta den. Oftast är engelskan mkt bättre än den översatta svenskan som brukar låta små löjlig

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Re: oneshop vs. datorbutiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_swe
Ska inhandla en digitalkamera och ett minne nu, annars blir det aldrig av. Vad tycker ni av valet av minne, svensk manual, handlare? Vilken av handlarna ska jag välja? Svara snabbt

------------------------------------------------------------------------------------

[u]Från OneShop.nu [vet ej om de är inkl. svensk manual men garanterat engelsk följer med][/u]

Canon Digitalcam Ixus 400 > 5099kr
Original APACER Compact Flash Card 256MB Photo Steno > 624kr
Frakt >109kr
Totalt inkl moms och frakt > 5832kr

------------------------------------------------------------------------------------

[u]Från datorbutiken.se [vet ej om de är inkl. svensk manual eller engelsk manual][/u]

Canon Digitalcam Ixus 400 > 4994kr
Sandisk 256Mb Compact Flash > 779kr
Frakt >149kr
Totalt inkl moms och frakt > 5922kr

------------------------------------------------------------------------------------

Inte bara priset som skall avgöra, speciellt inte om man köper en kamera. Se helheten med leverans, vid fel på produkten etc. etc.
Men, oneshop verkar klara alla delar bäst så jag hade nog beställt kameran därifrån.

Permalänk
Medlem

Ang manualen, jag beställde min Ixus 400 från ett företag i Frankrike och fick då med en fransk manual. Slängde skiten och började pilla på egen hand. Inga problem alls att lära sig funktionerna på kameran! Sen finns det svenska språkinställningar i alla Ixus 400 så tycker man att de engelska menyerna är svåra så blir det kanske lite lättare med svenska.

Sen tycker jag nog att du ska beställa från Oneshop, billigt är bra

Ooops, nu höll jag på att glömma en sak! Du måste köpa ett extra batteri! Visserligen tar det bara 120minuter att ladda ett tomt batteri men det är bara dumt att inte beställa ett extra!

Lycka till med köpet.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaWeN
Ang manualen, jag beställde min Ixus 400 från ett företag i Frankrike och fick då med en fransk manual. Slängde skiten och började pilla på egen hand. Inga problem alls att lära sig funktionerna på kameran! Sen finns det svenska språkinställningar i alla Ixus 400 så tycker man att de engelska menyerna är svåra så blir det kanske lite lättare med svenska.

Sen tycker jag nog att du ska beställa från Oneshop, billigt är bra

Ooops, nu höll jag på att glömma en sak! Du måste köpa ett extra batteri! Visserligen tar det bara 120minuter att ladda ett tomt batteri men det är bara dumt att inte beställa ett extra!

Lycka till med köpet.

Ok, satt och funderade på om man skulle beställa ett till batteri eller inte. Vissa säger att det behövs och andra inte. Vissa säger att de snabbare minnena behövs andra inte.

Får nog gå in och ändra min order nu lite kanske

Visa signatur

[ Corsair Obsidian 650D ][ Corsair AX850 ][ Intel Core i7 2600k ][ Noctua NH-U12P-SE2 ][ Asus P8Z68V-Pro ]
[
16Gb G-Skill RipJaws Gaming ][ Crucial M4 128gb SSD ][ Seagate Barracuda Green 2TB HDD ]
[
KFA2 Geforce GTX570 1280MB ][ Samsung S24A350 Monitor ][ Win7 SP1 Enterprise 64-bit ]