Permalänk
Medlem

Har du blivit lurad ??

Jag har idag varit kontakt med polisen i Uppsala där dom bekräftade att jag blivit blåst av en kille/Man i Uppsala.

Jag hade en annons på annonsdirekt att jag ville köpa hårddiskar
han svarade på min annons och sade att han hade 4 st 40gb
till salu för 350:- st men om jag köpte alla 4 fick jag dom för 1200:-

Jag förde över pengar från FSB till hans konto i FSB
och bad att han skulle bekräfta att pengarna kommit in.

Jag hörde aldrig något mer från honom...

Polisen sa att dom har haft innne han på förhör tidigare och att han erkänt att han blåst folk på pengar.

Men tydligen har han forsatt, just nu har polisen 30 anmälningar
liggande och kommer att lämna det till åklagare om ca 3 veckor.

Det konstiga är att mannen uppger sitt riktiga namn adress och telefonnummer.

Så är det någon mer som blivit blåst av honom lämna in en anmälan till polisen i Östhammar Tel. 0173-42520 be att få prata
med ekoroteln ni kan maila mig om ni vill

Permalänk
Medlem

Jag kan tillägga att jag betalade in hälften + frakt 50:- totalt 650:-

Permalänk
Medlem

Jag har varit i kontakt med flera stycken idag som blivit lurade av han från Uppsala.
Jag funderar på att ta kontakt med någon tidning med tanke på att polisen i Uppsala vet om att han håller på att blåsa folk , ändå gör dom inget..
förän om ca 3 veckor..

Ni som blivit lurade av honom maila till mig,

Permalänk
Medlem

Jag hade tydligen stängt av funktionen maila mig...

Nu fungerar det att maila till mig.

Permalänk
Medlem

Lurad på pengar

Många vet vad den här typen heter. Jag har kopierat hans senaste annons på Datafynd, tillsatt lite egen text, sett till att Datafynd plockat bort hans annons (tre annonser utslängda, IBM-Seagate och Maxtordiskar).

Fortsätter att leta efter honom.

Min senaste "kontraannons" hittar ni på www.datafynd.se , sök på hårddiskar, "nästa" till andra sidan, object:Maxtor 6Y200P0.

Där står hans initialer i vart fall.

Han har kört med minst fyra olika e-postadresser, inte hemliga på något sätt. Allt för att inge förtroende.

Han anser säkert att han inte har något att förlora, desperat med andra ord.

Visa signatur

rolfag

Permalänk
Medlem

Det du gjorde längst upp kallar bumping...Not good!

Verkar f.ö. att många blir blåsta just nu, bäst att passa sig...

Permalänk
Medlem

Det är väll inte dumpning om man skriver nya grejer.. fast man kan ju använda Redigera.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Förlåt en okunnig men lurad amatör, vad betyder "bumping" ? Om det nu var mitt inlägg du menade.

Visa signatur

rolfag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rolfag
Förlåt en okunnig men lurad amatör, vad betyder "bumping" ? Om det nu var mitt inlägg du menade.

Det var inte du som bumpade, men innebörden av bumpning står i reglerna.

"§4 Bumping
Meningslösa inlägg för att flytta en tråd längre upp på forumets indexsida är inte tillåtna (s.k. bumping)."

Permalänk
Medlem

Jo, jag tror att jag fattat det nu. Det var inte meningen, bara helt enkelt så, att jag inte gjort något inlägg på Sweclockers tidigare. Det var naturligtvis klantigt. Jag såg själv senare att andra inlägg försvunnit.

Jag är för övrigt så djäkla trött på allt jobb med skurken i Uppsala, att jag tror att jag lägger av med jagandet.
Ser att många andra är "på hugget".

Lycka till!

Visa signatur

rolfag

Permalänk
Medlem

Öhh jag tänkte mest på stams 3 inlägg på raken, dig har jag inte "klagat" på...Hehe

Permalänk
Hedersmedlem

Det var ingen bump, sluta tjöta

Bra stam och rolfag, på han bara.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tycker att alla som blivit lurad av honom ska ta kontakt med Leif Eriksson Ekopolisen i Uppsala Tel 0173-42520 eller skriv till
Ekopolisen i Uppsala
Box 3007
750 03 Uppsala
Han har semester fram till den 14/7 och när han kommer tillbaka från semestern ska han läna det till åklagare.
Det ligger 30 anmälningar mot honom nu..

Permalänk
Medlem

Här hittade jag en annan annons från honom

http://www.wighsnews.se/annons/datakop.htm

Permalänk
Medlem

Om du har lirarens namn och adress så é det ju bara att gå och köra en "hej på dej"

Permalänk
Medlem

Jag har mer än så !! Men nu är det så att jag bor i Göteborg och han i Uppsala