Deepminds AI navigerar otränad genom simulerade städer

Permalänk
Melding Plague

Deepminds AI navigerar otränad genom simulerade städer

Deepminds AI lyckas med konsten navigera på en för systemet okänd plats och visar återigen prov på sin vassa kapacitet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I for one welcome our new Skynet overlords.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Fortsätt gärna träna den i simulerade städer några årtionden till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

I for one welcome our new Skynet overlords.

Förhoppningsvis så ser dom fördelar med mänskligheten, vårt enda hopp!

Permalänk
Avstängd

Låter lite som trial and error, funkar inte en väg så testa en annan fast är säkert lite mer avancerat

Permalänk
Medlem

Man märker vilka logotyper som är trendiga just nu iaf

Permalänk
Medlem

Coolt!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amazinghorse:

Låter lite som trial and error, funkar inte en väg så testa en annan fast är säkert lite mer avancerat

Det är mer avancerat men visst sker det mycket som kan klassas som trial and error. Alltså, algoritmerna lär ha matats med träningsdata för att lära sig navigera. Det häftiga är att den därifrån har blivit bra på att navigera generellt.

Permalänk
Medlem

Tack för intressant läsning! Själv har jag aldrig gett mig på något mer avancerat än att få programmera path finding för en simulerad robotdammsugare - det här känns som lite högre nivåer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Fortsätt gärna träna den i simulerade städer några årtionden till!

Är du rädd?

Permalänk
Medlem

Vill ha DeepMind till alla datorspel, speciellt '4X' spel. Fan vad jag skulle sitta inklistrad framför datorn ;=)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scara:

Vill ha DeepMind till alla datorspel, speciellt '4X' spel. Fan vad jag skulle sitta inklistrad framför datorn ;=)

Vad är "4X"-spel?

Edit: Google var min vän; "Exploring, Expanding, Exploiting, and Exterminating"