Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Sett till tidsförbrukning på enskilt spel bortsett simulatorer då så Skyrim VR var fruktansvärt trevligt i VR. Med gamepad då! Det är ospelbart med rörelsekontroller.

Fallout gick inte att spela pga samma anledning.

Vad hade du för issues med rörelsekontrollerna?
Körde en hel del fallout 4 med rörelsekontroller och fungerade utmärkt för mig, men enda undantaget att scopes inte funkade första veckan typ, de patchade det dock.

Tyckte till och med att det gjorde spelet mycket mycket bättre, möjligheten att kunna hugga vilt omkring sig med vapen, ducka bakom en vägg och rulla ut en granat runt hörnet och framförallt det som VR låter en göra som aldrig går i vanliga fall- hålla ett vapen runt ett hörn eller över en kant, eller sikta bakom sig och skjuta / skjuta och kunna titta åt ett annat håll samtidigt utan att vapnet följer med.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shiprat:

Vad hade du för issues med rörelsekontrollerna?
Körde en hel del fallout 4 med rörelsekontroller och fungerade utmärkt för mig, men enda undantaget att scopes inte funkade första veckan typ, de patchade det dock.

Tyckte till och med att det gjorde spelet mycket mycket bättre, möjligheten att kunna hugga vilt omkring sig med vapen, ducka bakom en vägg och rulla ut en granat runt hörnet och framförallt det som VR låter en göra som aldrig går i vanliga fall- hålla ett vapen runt ett hörn eller över en kant, eller sikta bakom sig och skjuta / skjuta och kunna titta åt ett annat håll samtidigt utan att vapnet följer med.

Håller med dig Fallout 4 VR var på många vis bättre än den vanliga versionen för mig, smyga mig runt ett hörn eller bara sticka ut hagelgevär eller granatgevär och trycka av var riktigt härligt.

Inte helt olikt exempelvis Pavlov VR och hur mysigt det är att faktiskt ha två vapen samtidigt, titta åt ett håll och skjuta varje vapen helt fritt från detta.

Svårslaget IMHO.

Permalänk
Medlem

Var så otroligt bängligt att bara vrida sig runt. Det kändes aldrig naturligt jätteavigt. Man blev toklångsam och var tvungen sänka svårighetsgraden och kände sig allmänt klumpig. Kört med så mycket bättre rörelsekontroller innan så nej det var inget skoj. Sen krascha de stup i kvarten dessutom så kändes inte som någon större loss inte kunna köra Fallout 4 i VR. Men jag är överlycklig över att jag fick spela Skyrim utan dessa rörelsekontroller

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Håller med dig Fallout 4 VR var på många vis bättre än den vanliga versionen för mig, smyga mig runt ett hörn eller bara sticka ut hagelgevär eller granatgevär och trycka av var riktigt härligt.

Inte helt olikt exempelvis Pavlov VR och hur mysigt det är att faktiskt ha två vapen samtidigt, titta åt ett håll och skjuta varje vapen helt fritt från detta.

Svårslaget IMHO.

Yes, var en av första sakerna som verkligen "blew my mind" när jag spelade holopoint- att när jag väl började dra en pil så visste jag vart den skulle ta vägen och lillhjärnan skötte allt därefter medan jag kunde titta runt och leta efter nästa kub, släppa pilen som jag inte längre kunde se och lita på att den träffade.

En scen i Half Life alyx fick jag samma känsla- när man skulle slänga flaskor för att distrahera Jeff så var det ett tillfälle då han var farligt nära och jag bara blint fumlade runt i någon hylla bakom ryggen och fick tag i en flaska. Gjorde samma med en headcrab någon gång när jag inte hann ladda om pistolen; bara ryckte åt mig lådor och prylar från rummet och kasta mot den tills jag kunde komma bort och ladda om i säkerhet.

I Zero Caliber har jag testat på dualwielding en hel del- fastnat för att ha en p90 i ena handen och en shotgun i andra, visst måste man lägga ifrån sig ena för att ladda men när man har slut på ammo i ena och någon kommer för nära är det sjukt immersive att kunna slänga upp sawed-off, vila den på armen och dra av två skott, slänga iväg den och ladda om main hand.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Kapar denna tråden - har först nu fått tummen ur och testat moddar till Half-Life: Alyx.

Loco-motive (https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=221294...) kändes nästan som en officiell mod med röstskådespel och allt.

Bioshock-modden Return to Rapture verkar också omtyckt men har inte hunnit testa:

Kommande Levitation verkar kunna hålla hög klass:

Någon mer som testat någon spelvärd mod?

Permalänk
Medlem

Nu har jag själv inget VR-headset, men jag har spelat igenom Outer Wilds utan VR o älskade det, o det ska tydligen finnas att spela med VR, lär vara najs som faaan ju! Fast kan också tänka mig att man kan må lätt illa av att köra rymdskepp i VR. Ett tips iaf för er med hårdvaran o inte spelat igenom det än, o så är tips att kolla upp så lite som möjligt om det innan ni spelar för bästa upplevelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Kapar denna tråden - har först nu fått tummen ur och testat moddar till Half-Life: Alyx.

Loco-motive (https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=221294...) kändes nästan som en officiell mod med röstskådespel och allt.

Bioshock-modden Return to Rapture verkar också omtyckt men har inte hunnit testa:

https://www.youtube.com/watch?v=2nNx-zVYg34

Kommande Levitation verkar kunna hålla hög klass:

https://www.youtube.com/watch?v=KO2Hu3NynN8

Någon mer som testat någon spelvärd mod?

Gunman Contracts 1 och 2.
"John Wick" i VR
Ganska svåra men inte så långa men kul att köra flera ggr om och lära sig så man till slut kan gå genom banorna som en äkta John Wick

Goldeneye är också bra.

Var ett tag sen jag också körde minns inte alla, man borde kolla genom workshoppen igen 👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Nu har jag själv inget VR-headset, men jag har spelat igenom Outer Wilds utan VR o älskade det, o det ska tydligen finnas att spela med VR, lär vara najs som faaan ju! Fast kan också tänka mig att man kan må lätt illa av att köra rymdskepp i VR. Ett tips iaf för er med hårdvaran o inte spelat igenom det än, o så är tips att kolla upp så lite som möjligt om det innan ni spelar för bästa upplevelse

Kan bara tillstyrka detta. Körde igenom det för snart ett år sedan och det står sig nog som det bästa spelet jag någonsin har kört (DLC:t Echoes of the Eye var även det fantastiskt). Har bara hört gott om NomaiVR också (VR-modden till Outer Wilds).

Måste nästan testköra det igen nu när jag har VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EssesD:

Kan bara tillstyrka detta. Körde igenom det för snart ett år sedan och det står sig nog som det bästa spelet jag någonsin har kört (DLC:t Echoes of the Eye var även det fantastiskt). Har bara hört gott om NomaiVR också (VR-modden till Outer Wilds).

Måste nästan testköra det igen nu när jag har VR.

Tyckte outer wilds var ok men inte mycket mer. Testa kotor och kotor 2

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x