Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Sett till tidsförbrukning på enskilt spel bortsett simulatorer då så Skyrim VR var fruktansvärt trevligt i VR. Med gamepad då! Det är ospelbart med rörelsekontroller.

Fallout gick inte att spela pga samma anledning.

Vad hade du för issues med rörelsekontrollerna?
Körde en hel del fallout 4 med rörelsekontroller och fungerade utmärkt för mig, men enda undantaget att scopes inte funkade första veckan typ, de patchade det dock.

Tyckte till och med att det gjorde spelet mycket mycket bättre, möjligheten att kunna hugga vilt omkring sig med vapen, ducka bakom en vägg och rulla ut en granat runt hörnet och framförallt det som VR låter en göra som aldrig går i vanliga fall- hålla ett vapen runt ett hörn eller över en kant, eller sikta bakom sig och skjuta / skjuta och kunna titta åt ett annat håll samtidigt utan att vapnet följer med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shiprat:

Vad hade du för issues med rörelsekontrollerna?
Körde en hel del fallout 4 med rörelsekontroller och fungerade utmärkt för mig, men enda undantaget att scopes inte funkade första veckan typ, de patchade det dock.

Tyckte till och med att det gjorde spelet mycket mycket bättre, möjligheten att kunna hugga vilt omkring sig med vapen, ducka bakom en vägg och rulla ut en granat runt hörnet och framförallt det som VR låter en göra som aldrig går i vanliga fall- hålla ett vapen runt ett hörn eller över en kant, eller sikta bakom sig och skjuta / skjuta och kunna titta åt ett annat håll samtidigt utan att vapnet följer med.

Håller med dig Fallout 4 VR var på många vis bättre än den vanliga versionen för mig, smyga mig runt ett hörn eller bara sticka ut hagelgevär eller granatgevär och trycka av var riktigt härligt.

Inte helt olikt exempelvis Pavlov VR och hur mysigt det är att faktiskt ha två vapen samtidigt, titta åt ett håll och skjuta varje vapen helt fritt från detta.

Svårslaget IMHO.

Permalänk
Medlem

Var så otroligt bängligt att bara vrida sig runt. Det kändes aldrig naturligt jätteavigt. Man blev toklångsam och var tvungen sänka svårighetsgraden och kände sig allmänt klumpig. Kört med så mycket bättre rörelsekontroller innan så nej det var inget skoj. Sen krascha de stup i kvarten dessutom så kändes inte som någon större loss inte kunna köra Fallout 4 i VR. Men jag är överlycklig över att jag fick spela Skyrim utan dessa rörelsekontroller

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Håller med dig Fallout 4 VR var på många vis bättre än den vanliga versionen för mig, smyga mig runt ett hörn eller bara sticka ut hagelgevär eller granatgevär och trycka av var riktigt härligt.

Inte helt olikt exempelvis Pavlov VR och hur mysigt det är att faktiskt ha två vapen samtidigt, titta åt ett håll och skjuta varje vapen helt fritt från detta.

Svårslaget IMHO.

Yes, var en av första sakerna som verkligen "blew my mind" när jag spelade holopoint- att när jag väl började dra en pil så visste jag vart den skulle ta vägen och lillhjärnan skötte allt därefter medan jag kunde titta runt och leta efter nästa kub, släppa pilen som jag inte längre kunde se och lita på att den träffade.

En scen i Half Life alyx fick jag samma känsla- när man skulle slänga flaskor för att distrahera Jeff så var det ett tillfälle då han var farligt nära och jag bara blint fumlade runt i någon hylla bakom ryggen och fick tag i en flaska. Gjorde samma med en headcrab någon gång när jag inte hann ladda om pistolen; bara ryckte åt mig lådor och prylar från rummet och kasta mot den tills jag kunde komma bort och ladda om i säkerhet.

I Zero Caliber har jag testat på dualwielding en hel del- fastnat för att ha en p90 i ena handen och en shotgun i andra, visst måste man lägga ifrån sig ena för att ladda men när man har slut på ammo i ena och någon kommer för nära är det sjukt immersive att kunna slänga upp sawed-off, vila den på armen och dra av två skott, slänga iväg den och ladda om main hand.