Permalänk

YH Saknade Uppgift från 2016

Hej!

Jag har studerat YH Java Systemutvecklare i 2016 men har inte fått diplom eftersom har jag fortfarande en uppgift som saknas i systemet (JDBC 45 poäng vilket motsvarar till 9 veckor). Jag ringde skolan och frågade om jag kunde komplettera denna uppgiften.

Nyligen blev jag antagen till en YH utbildning och planerar att ansöka CSN stöd. För att få CSN, måste den saknade uppgift från 2016 kompletteras sa CSN. Skolan säger att denna utbildning finns inte längre och vi kan inte lösa problemet. Jag jobbade som frontendutvecklare, även skickade min arbetsgivareinytg till skolan om mitt arbetsliverfarenhet kunde räknas som kompetens.

Vad tycker ni bäst jag ska göra? Nyutbildning startar inom 10 dagar. Hur kan jag fixa detta.

Alla hjälp skulle uppskattas, tack.
Mvh

Permalänk
Medlem

Mja du kanske kan prata med CSN. Spontant känns det som att om du börjar utbildningen och läser 9v så kan du få studiemedel efter det. Om utbildningen inte finns kvar, eller om själva kursen inte finns i något annat program så finns det nog inte så mycket skolan kan göra. Du kanske kan tenta av en annan kurs om 45 poäng och CSN är nöjda med det. Men vem vet när det gäller CSN
Lycka till

Permalänk
Skrivet av Hothep:

Mja du kanske kan prata med CSN. Spontant känns det som att om du börjar utbildningen och läser 9v så kan du få studiemedel efter det. Om utbildningen inte finns kvar, eller om själva kursen inte finns i något annat program så finns det nog inte så mycket skolan kan göra. Du kanske kan tenta av en annan kurs om 45 poäng och CSN är nöjda med det. Men vem vet när det gäller CSN
Lycka till

Tack för snabbsvar @Hothep. Jaa, det handlar om CSN så vet man aldrig. Men jag ringer till dom imorgon och fråga.

Permalänk
Medlem

Ja det är nog bäst att diskutera det med CSN.

Själv hade jag hoppat av en utbildning 2015 på högskolenivå, och hade kurser som jag inte hade betyg i.

Detta innebar för mig att när jag kom in på YH 2017 så fick jag inte CSN de första månaderna eftersom jag var tvungen att läsa in X antal poäng på utbildningen samt skicka in kursbetygen + utbildningsintyg till CSN.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|