PC hörlurar, trådlöst? Sladd? 2000kr budget. Vad rekommenderas

Permalänk
Medlem

PC hörlurar, trådlöst? Sladd? 2000kr budget. Vad rekommenderas

Tjena. Som rubrik lyder. Mest spelade, csgo, warzone etc. En del musik men inte så mycket. Har g430 idag som gett upp! Trött på sladd då den fastnar i stolen osv. Trådlöst är ju trevligt men är funktionen värd dom extra hundringarna man får betala kontra sladd lurar. Vad rekommenderas?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Steelseries Arctis pro wireless. Sätt en bevakning på prisjakt och köp dem nästa gång de dippar ner på 1690kr.

Bra ljudkvalitet, bra mikrofon och framför allt, dubbla batterier, ett ack ligger alltid på laddning i DACen så när du har låg batterinivå så tar det 10 sekunder att byta till ett nyladdat.

Det faktum att det har dubbla batterier är helt oslagbart, alla tillverkare borde göra det.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Steelseries Arctis pro wireless. Sätt en bevakning på prisjakt och köp dem nästa gång de dippar ner på 1690kr.

Bra ljudkvalitet, bra mikrofon och framför allt, dubbla batterier, ett ack ligger alltid på laddning i DACen så när du har låg batterinivå så tar det 10 sekunder att byta till ett nyladdat.

Det faktum att det har dubbla batterier är helt oslagbart, alla tillverkare borde göra det.

Tack för ditt tips. Kollade upp dom idag faktiskt på netonnet och dom verkar bra men hade fått några negativa recensioner men så är det väl med alla produkter, svårt att vara till lags inför alla dock verkar dom ligga på 3 tusen ish

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av volv_460:

Tack för ditt tips. Kollade upp dom idag faktiskt på netonnet och dom verkar bra men hade fått några negativa recensioner men så är det väl med alla produkter, svårt att vara till lags inför alla dock verkar dom ligga på 3 tusen ish

Jag köpte dem för fullpris och är nöjd, så jag tänkte att för halva priset kan ju ingen klaga

Kollade snabbt på recensionerna på netonnet, det var ju mest "Jag förstår inte hur man ställer inte ljudbilden" och "Dom passar inte mitt enorma huvud" och "Jag förstår inte hur man byter batteri utan att ta av dem från huvudet" som var negativt.

Vad heter det, "nöjda kunder hörs inte"? Hehe.

https://www.ljudochbild.se/test/horlurar/hyperx-cloud-mix-vs-...

https://www.techradar.com/reviews/steelseries-arctis-pro-wire...

https://www.rtings.com/headphones/reviews/steelseries/arctis-...

https://www.tomshardware.com/reviews/steelseries-arctis-pro-w...

https://www.tomsguide.com/us/steelseries-arctis-pro-wireless,...

Första fem jag hittade på google för "Arctis pro wireless review". Enda gemensamma klagomålet är att dom kostar en del, så sätt en bevakning på prisjakt om du har is i magen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av volv_460:

Tack för ditt tips. Kollade upp dom idag faktiskt på netonnet och dom verkar bra men hade fått några negativa recensioner men så är det väl med alla produkter, svårt att vara till lags inför alla dock verkar dom ligga på 3 tusen ish

Jag köpte själv ett par Steelseries Arctis pro wireless billigt på BF. Personligen tyckte jag att ljudet var platt och tråkigt, basen var klen och diskanten var övertydlig. Säkert skitbra för att höra fotsteg för en e-sport spelare, men tråkiga när man lyssnade på musik.
Jag gick tillbaka till mina Hyper X Cloud 2. Fortfarande bästa ljudet för pengarna i min mening. Går ibland att fynda för 500kr.

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få tag i dom för 1690kr och är toknöjd.
Batteriet håller lite kortare än mina tidigare Logitech G933 men då det finns 2 batterier så går det på 10 sekunder så har man dom trådlösa igen.

Så jag skulle lätt lägga min röst på dom också.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Kan vara värt att veta, alla trådlösa har tydligen ett svagt brus i högtalarna.
Det var iaf vad jag fick förklarat för mig när jag skulle köpa nya lurar.
Visste inte detta innan jag köpte två olika i rad.
Spelar du eller lyssnar på något, så störs du inte av det, alternativt sänker volymen när inget ljud spelas.
Men det var för mycket för mig för att kunna acceptera det.
Kommer det några som inte har det problemet, så kommer jag köpa nya själv.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Casper_83:

Kan vara värt att veta, alla trådlösa har tydligen ett svagt brus i högtalarna.
Det var iaf vad jag fick förklarat för mig när jag skulle köpa nya lurar.

Det har jag aldrig hört. Varken på Mina G933, Arctis pro, Beats X (gånger 2) eller mina Airpods. Luktar skitsnack från säljaren.
Eller var han 100 år gammal och tänkte på gamla RF-lurar?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Använder också Arctis Pro skippa Steelseries Engine ladda ner Peace och använd deras program så sjukt mycket bättre ljud.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem

Kör också Arctis Pro Wireless, gillar dom mycket.

Bra ljud för att vara trådlösa, se till att ställa in dom rätt bara i equalizern.

Smidigt att kunna ha de kopplade till telefonen samtidigt och ta emot samtal osv när man spelar. Gillar även de dubbla batterierna. Väldigt sköna på huvudet.

Ljudkvalitén kan ju inte jämföras med ett par trådade hifi lurar med förstärkare givetvis, men för gaming och allround bruk tycker jag det var svårt att hitta några trådlösa lurar som var bättre/hade fler funktioner.

Betalade fullpris för mina förra året, och tycker det var värt varenda krona.

Glöm inte att gå in i kontrollpanelen för ljud i Windows och aktivera "Arctis Pro Wireless Game" istället för "Chat", för bästa ljud.
Kör 44.1Khz då jag tycker det låter bäst.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Det har jag aldrig hört. Varken på Mina G933, Arctis pro, Beats X (gånger 2) eller mina Airpods. Luktar skitsnack från säljaren.
Eller var han 100 år gammal och tänkte på gamla RF-lurar?

Får testa att köpa nya nu i höst då, tänkte ändå uppgradera datorn om nya Nvidia känns värt att investera i.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Nightwing:

Använder också Arctis Pro skippa Steelseries Engine ladda ner Peace och använd deras program så sjukt mycket bättre ljud.

Din skurk, du kan ju inte teasa en sån guldklimp och sen inte länka!

Jag följde den här guiden på reddit och den blev en rejäl skillnad! Jag fick avinstallera SSE (Steel Series Engine) så att den inbyggda APOn för DTX inte "tog över" den nya man laddar hem.

Nu blev dom ännu mer värda sitt fullpris

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

tycker det är värt med trådlösa lurar, men man offrar så klart lite kvalité, både på ljud och röst

provade först ett par Steelseries Arctis men det fick jag ett konstant brus i högtalarna så jag bytte ut till ett par Corsair HS70 som jag är helnöjd med.

Dubbla batterier hade varit trevligt, men har aldrig riktigt lidit av laddningen i HS70

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Cirap:

tycker det är värt med trådlösa lurar, men man offrar så klart lite kvalité, både på ljud och röst

provade först ett par Steelseries Arctis men det fick jag ett konstant brus i högtalarna så jag bytte ut till ett par Corsair HS70 som jag är helnöjd med.

Dubbla batterier hade varit trevligt, men har aldrig riktigt lidit av laddningen i HS70

Det är ingen uppoffring i kvalitet längre. Arctis pro är lossless om du kör på deras egna sändare/mottagare. Bara bluetooth har lossy, men ingen kör det till gamingriggen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara Arctis Pro Wireless ni rekommenderar eller finns det någon annan bra? Tycker dom är lite för dyra. Är sladd mer att satsa på än trådlöst? Har tittat lite på g935 logitech men har svårigheter att bestämma mig då det finns en hel uppsjö av headset.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av volv_460:

Är det bara Arctis Pro Wireless ni rekommenderar eller finns det någon annan bra? Tycker dom är lite för dyra. Är sladd mer att satsa på än trådlöst? Har tittat lite på g935 logitech men har svårigheter att bestämma mig då det finns en hel uppsjö av headset.

Bokstavligen första svaret i tråden säger ju att du ska sätta en bevakning i prisjakt på dem, dom dippar ner till 1690 lite då och då

Sladd är ju helt onödigt idag, den är bara i vägen.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Bokstavligen första svaret i tråden säger ju att du ska sätta en bevakning i prisjakt på dem, dom dippar ner till 1690 lite då och då

Sladd är ju helt onödigt idag, den är bara i vägen.

Jo men jag behöver lurar till helgen :/ har inte tid att ha på bevakning tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Bokstavligen första svaret i tråden säger ju att du ska sätta en bevakning i prisjakt på dem, dom dippar ner till 1690 lite då och då

Sladd är ju helt onödigt idag, den är bara i vägen.

Skulle verkligen inte säga att sladd är onödigt, väsentligt mycket högre ljudkvalité med sladd än trådlöst fast då måste man välja "riktiga" hörlurar istället för något märke som satsar på en grupp som inte bryr sig så mycket om ljud. Och dom är lika mycket "PC" hörlurar för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av volv_460:

Jo men jag behöver lurar till helgen :/ har inte tid att ha på bevakning tyvärr

Nja vet inte. Jag själv väntar på ett par dugliga trådlösa lurar.
Corsair Virtuoso tyckte jag var OK. Men dom gjorde förjävla ont att ha på huvudet så det blev retur.
Tjejen använder ett par Arctis Pro. Dom är grymt sköna men ljudet främst för musik var inget att hurra över. De låter dock bättre via bluetooth från en iPhone...

Nu har jag pushat lite väl mycket för Asus ROG Delta. Men jag tycker fortfarande det är bland det bästa headset (med sladd) du kan köpa till en PC. Inet har bra rea nu på 1490:-
Haft mina i 2 år och varit helnöjd. Det satt dock inte sådär jätte bra på mitt huvud men ett huvudband från sennheiser för 129kr gjorde susen och ser bra ut.

Logitech har ju PRO X Wireless Lightspeed som verkar ha bra ljud för trådlöst. Micen är dock inte så bra.

Logitech har också ett gäng nya lurar på G, G733 som ser schyssta ut. Men där är nog komforten bra och ljudet sämre.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Swedman18:

Skulle verkligen inte säga att sladd är onödigt, väsentligt mycket högre ljudkvalité med sladd än trådlöst

Det är inte överföringsmediet som gör ljudet. Som jag nämnde tidigare så är det helt lossless överföring av ljud i t.ex. Acrtis pro wireless. Det är i såna fall att man har fått lägga mer pengar på själva trådlösheten och snålar då in på drivers och liknande.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com