3.5" skärm för RPi i Sverige?

Permalänk
Medlem

3.5" skärm för RPi i Sverige?

Med tanke på att jag fått vänta över 4 månader på beställningar från Kina, är jag på jakt efter en RPi kompatibel antingen komposit eller hdmi skärm från en pålitlig försäljare.
Touch är ointressant och jag betalar helst inte extra för detta (Kjell & CO har en touchdisplay för 500 spänn).

Finns det? Eller har ni tips på sidor där man kan få prylarna inom en vecka eller två? Ville helst bli klar med projektet innan semestern är över...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slangfil:

Med tanke på att jag fått vänta över 4 månader på beställningar från Kina, är jag på jakt efter en RPi kompatibel antingen komposit eller hdmi skärm från en pålitlig försäljare.
Touch är ointressant och jag betalar helst inte extra för detta (Kjell & CO har en touchdisplay för 500 spänn).

Finns det? Eller har ni tips på sidor där man kan få prylarna inom en vecka eller två? Ville helst bli klar med projektet innan semestern är över...

Amazon har.
https://www.amazon.de/OSOYOO-Touchscreen-LCD-Monitor-TFT-Audi...

Permalänk
Medlem

@Slangfil: PchButik har en del små skärmar, om dom passar? Ingen aning...

Sen så finns den du nämner för 500 kr hos CDON för 369 kr, oavsett en aning dyrt, kanske.
Övriga verkar överlag ta runt 800 kr för samma

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Amazon har ett flertal (tyskland) och tar du expressfrakt har du det garanterat innan nästa vecka är slut, antagligen med vanliga frakten med, men det är lite gambling från vilket lager det skickas ifrån.

Permalänk
Medlem

Jag har en 3,5" Kina touch som jag pröjsade typ 400kr för med frakt och tillhörande chassi.
Kan tänka mig att göra mig av med den, bara skicka PM isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

@Slangfil: PchButik har en del små skärmar, om dom passar? Ingen aning...

Sen så finns den du nämner för 500 kr hos CDON för 369 kr, oavsett en aning dyrt, kanske.
Övriga verkar överlag ta runt 800 kr för samma

Jag är ytterst tveksam till att beställa något alls från cdon pga senaste incidenten (väntade 3v på en cpu som underleverantören antagligen aldrig skulle skicka).

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag är ytterst tveksam till att beställa något alls från cdon pga senaste incidenten (väntade 3v på en cpu som underleverantören antagligen aldrig skulle skicka).

Det förstår jag!

Då CDON mer är som en marknadsplats för olika handlare så brukar jag kolla handlaren före köp, har fungerat hitintills. Peppar peppar...

Eller beställa produkten direkt från handlaren...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!