Tradera köpare skickade tillbaka fel CPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Och låta bedragaren komma undan?
Alltid bäst att polisanmäla.

Ja det är sant, men själva ekonomiska biten kan man ju lägga ner. Bra om andra som googlar hans namn får upp lexbase i resultatlistan så de kan akta sig för onlineaffärer.

Permalänk
Skrivet av tazk3n:

Har nu pratat med tradera flera gånger och de har dragit av 1064 kr på fakturan men jag ska fortfarande betala 1125kr. De tänkte inte ta bort hela beloppet och kunde inte göra mer. Enda anledningen till att de tog bort halva summan var för att Paypal inte ville svara mig. Jag skulle vilja ta detta vidare till Konsumentverket men vet inte vilka jag ska anmäla mot? Tradera eller Paypal? Eller polisanmäla köparen och ta med det i anmälan?

Såhär ser CPU ut som jag fick tillbaka https://i.imgur.com/G2SRx4E.jpg

vilken CPU sålde du och vilken fick du tillbaka?
det där som syns på bilden är väl bara att tvätta bort med exempelvis isopropanol?

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0