Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineker:

Ngn som hört ngt från Netonnet?

Nepp! Har visserligen beställt ett Strix som är lite speciellt då det släpptes senare än allt annat, men informationen är rätt obefintlig och det verkar inte gå att se nån info alls på sidan. Fick dock ett mail för en vecka sen:

"Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller Geforce RTX 3080 ROG STRIX GAMING 10G art nr 1014394. Produkten som du har beställt är en förhandsbokningsvara och finns för tillfället inte på vårt lager. Vi har beställt produkten från vår leverantör men vi har inte fått något bekräftat leveransdatum än.

Din beställning är fortfarande aktiv hos oss och när din order lämnar vårt lager kommer du även att få en leveransbekräftelse.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order."

... 5 arbetsdagar har gått idag, så får se om det kommer nåt mer. Förmodligen bara ännu ett copypaste-mail.

EDIT: Nevermind, det låg i skräppostmappen (troligen då Netonnet har failat med sina certifikat på utgående mail, hade själv samma problem på min webbserver förut.

"Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din order där en eller flera av produkterna för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.
Vi arbetar på att få fram mer information ang leveransen och återkommer till dig med ytterligare besked inom 5 arbetsdagar."

Så... yeah.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Men va i ???
Har du ringt dem angående detta?
hahahahah

EDIT: Kan ju vara så att Zotac bett dem hålla korten ifall det är fel på dem. kan ha fel självklart.

Pratade med chatten och dom hade inte fått något annat datum ,så korten kan komma när som helst och då skulle han skicka ett direkt sa han😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werner:

Nepp! Har visserligen beställt ett Strix som är lite speciellt då det släpptes senare än allt annat, men informationen är rätt obefintlig och det verkar inte gå att se nån info alls på sidan. Fick dock ett mail för en vecka sen:

"Vi kontaktar dig gällande din order som innehåller Geforce RTX 3080 ROG STRIX GAMING 10G art nr 1014394. Produkten som du har beställt är en förhandsbokningsvara och finns för tillfället inte på vårt lager. Vi har beställt produkten från vår leverantör men vi har inte fått något bekräftat leveransdatum än.

Din beställning är fortfarande aktiv hos oss och när din order lämnar vårt lager kommer du även att få en leveransbekräftelse.

Vi återkommer till dig inom 5 arbetsdagar per mejl med fortsatt uppdatering angående din order."

... 5 arbetsdagar har gått idag, så får se om det kommer nåt mer. Förmodligen bara ännu ett copypaste-mail.

EDIT: Nevermind, det låg i skräppostmappen (troligen då Netonnet har failat med sina certifikat på utgående mail, hade själv samma problem på min webbserver förut.

"Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din order där en eller flera av produkterna för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi arbetar på att få fram mer information ang leveransen och återkommer till dig med ytterligare besked inom 5 arbetsdagar."

Så... yeah.

Ja som sagt Strix korten har ju inte officielt släppts på marknaden än. Tror vi som köpt strix ligger bra till i att få kort inom en ganska snar framtid. Många gick på billigare modelle TUF 😃 väntar ivrigt på att Asus ska gå ut med att Strix släpps på marknaden för då kan man börja vänta på ÅF och kanske få ett svar på preliminär leverans. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Ja som sagt Strix korten har ju inte officielt släppts på marknaden än. Tror vi som köpt strix ligger bra till i att få kort inom en ganska snar framtid. Många gick på billigare modelle TUF 😃 väntar ivrigt på att Asus ska gå ut med att Strix släpps på marknaden för då kan man börja vänta på ÅF och kanske få ett svar på preliminär leverans. 🙂

Problemet är att jag köpte 3080 Strix två dagar sent (19:e). Har hanterat den här releasen så dåligt som bara möjligt. Först ville jag ha ett 3090, så jag struntade helt i 3080-släppet. Sen visade sig att 3090 inte var så bra som hypen sagt. Så då beställde jag ett 3080 Strix istället (två dagar sent). Var ändå lite osäker så jag hängde på låset och fick ett 3090 Strix några minuter efter 15 på releasedagen. Sen ångrade jag mig och avbeställde det. Sen visade det sig att 3080 är helt jäkla omöjligt att få tag på, och att 3090 - även om det är färre kort - hade troligen gett mig ett (om än dyrare) kort mycket snabbare. Så nu ångrar jag att jag avbeställde det också. Total jävla fail.

Så jag är nog körd. Hej november i bästa fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werner:

Problemet är att jag köpte 3080 Strix två dagar sent (19:e). Har hanterat den här releasen så dåligt som bara möjligt. Först ville jag ha ett 3090, så jag struntade helt i 3080-släppet. Sen visade sig att 3090 inte var så bra som hypen sagt. Så då beställde jag ett 3080 Strix istället (två dagar sent). Var ändå lite osäker så jag hängde på låset och fick ett 3090 Strix några minuter efter 15 på releasedagen. Sen ångrade jag mig och avbeställde det. Sen visade det sig att 3080 är helt jäkla omöjligt att få tag på, och att 3090 - även om det är färre kort - hade troligen gett mig ett (om än dyrare) kort mycket snabbare. Så nu ångrar jag att jag avbeställde det också. Total jävla fail.

Så jag är nog körd. Hej november i bästa fall.

Äsh det är bara ett grafikkort inget att hänga upp sig på. Det kommer när det kommer mer kan man inte göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Äsh det är bara ett grafikkort inget att hänga upp sig på. Det kommer när det kommer mer kan man inte göra.

Nä det är sant; överdriver min deppighet litegrann. Inte direkt som att jag sitter i sjön med ett 1080 ti. Det är bara att jag tänkte bygga ihop min första dator i höst, och ALLA andra delar är inköpta. I'm itching att få igång grejerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werner:

"Bäste kund,

Så... yeah.

fick samma mejl, ser om man hovar in ett FE o avbokar eller så blir de kortet snart kan man hoppas

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werner:

Nä det är sant; överdriver min deppighet litegrann. Inte direkt som att jag sitter i sjön med ett 1080 ti. Det är bara att jag tänkte bygga ihop min första dator i höst, och ALLA andra delar är inköpta. I'm itching att få igång grejerna!

Dra igång allt med 1080 ti i, då kan du iaf börja clocka lite 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineker:

Ngn som hört ngt från Netonnet?

Jag har ett ärende med kundtjänst, hon stackarn kunde ju inte svara på något men skulle återkomma efter snack med inköp. Jag förmedlade iaf att jag fått ett mail (2a i ordningen nu) där de inte kunnat ge något som helst besked om leverans. Jag beställde den 22e ska tilläggas och jag tycker mig se folk här på forumet med senare beställning som ändå fått besked.

sjukt oklart...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

För övrigt har jag haft en dialog med Komplett som vägrar ange min köplats men att 1 november är full möjligt datum för leverans av ett TUF 3090 kort... jag har ingen avsikt att köpa det längre då jag lyckades få ett 3080. Men för er som har lagt en order så kan ni ju se vart jag befinner mig iaf vad gäller levdatum...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Är det någon som har erfarenhet av AORUS korten?
Funderar på att lägga en beställning på ett AORUS GeForce Master RTX 3080 från Proshop.
Istället för STRIX. men hur är dem gentemot varandra?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Är det någon som har erfarenhet av AORUS korten?
Funderar på att lägga en beställning på ett AORUS GeForce Master RTX 3080 från Proshop.
Istället för STRIX. men hur är dem gentemot varandra?

Finns ju inga benchmarks osv för Aorus heller men generellt brukar det vara bra kort. Kollegan har ett 2080 Ti Aorus Xtreme och är helnöjd. Jag la en beställning på AORUS Gefore Master RTX 3080 den 28e på Proshop. De har tyvärr ingen info om när de kommer in i lager heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Finns ju inga benchmarks osv för Aorus heller men generellt brukar det vara bra kort. Kollegan har ett 2080 Ti Aorus Xtreme och är helnöjd. Jag la en beställning på AORUS Gefore Master RTX 3080 den 28e på Proshop. De har tyvärr ingen info om när de kommer in i lager heller

La en beställning på båda korten. master + extreme
Såg bara att i tråden ovan att det kommit in massa kort från gigabyte samt några aorus gigabyte.
Kanske har tur och kapar ett men skulle inte tro på det.
GIGABYTE verkar ha levererat massvis med kort så kanske

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem

Finns en tråd på reddit som säge att Aorus korten släpps den 2:a oktober, men oklart om det är för oss eller bara US. Tawain verkar redan ha dom?
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/j23ldu/aorus_rtx_308...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

La en beställning på båda korten. master + extreme
Såg bara att i tråden ovan att det kommit in massa kort från gigabyte samt några aorus gigabyte.
Kanske har tur och kapar ett men skulle inte tro på det.
GIGABYTE verkar ha levererat massvis med kort så kanske

Läste lite på reddit och någon i Australien verkar tydligen redan ha fått ett Aorus Master:
https://www.reddit.com/r/bapcsalesaustralia/comments/j1u2pv/s...
Så man får hålla tummarna. Saftig prislapp bara, nästan en tusing mer än STRIX.

Extreme ska tydligen inte vara klart än enligt Gigabyte utan släpps om drygt 2 veckor.

Permalänk
Medlem

Proshops inköpare säger detta angående Strixx versionerna:
"ASUS has still announced this status on our first order of 40 pieces of RTX 3080 STRIX OC from 09.09 as follows: "material shortage - await delivery"" Källa: https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=986632

Sen säger han detta som är rätt deppigt också..
"Especially since China has a small holiday which they call Golden Week which starts on 01.10 and ends on 07.10 - where nothing is produced or produced significantly less than usual" Så oktober lär ju inte bli skit hett heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Proshops inköpare säger detta angående Strixx versionerna:
"ASUS has still announced this status on our first order of 40 pieces of RTX 3080 STRIX OC from 09.09 as follows: "material shortage - await delivery"" Källa: https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=986632

Sen säger han detta som är rätt deppigt också..
"Especially since China has a small holiday which they call Golden Week which starts on 01.10 and ends on 07.10 - where nothing is produced or produced significantly less than usual" Så oktober lär ju inte bli skit hett heller

GGGGGGG
Läste också det, han skriver ju även att "Förväntad leverans 12/10 från Hong Kong"
men att den förmodligen blir delay'd pga av det du nämner om Golden Week.
*SUCK* XD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha asså varför Nvidia och alla dess undersåtar.. varför gör man såhär? Det är spännande och roligt att sitta i väntans tider precis vid lanseringen men ju mer tiden går här desto mer rationell blir man och inser att va fan ska jag med ett 3090 kort till

Ruskigt dålig förberedelse här iaf, det kan man ju konstatera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

haha asså varför Nvidia och alla dess undersåtar.. varför gör man såhär? Det är spännande och roligt att sitta i väntans tider precis vid lanseringen men ju mer tiden går här desto mer rationell blir man och inser att va fan ska jag med ett 3090 kort till

Ruskigt dålig förberedelse här iaf, det kan man ju konstatera.

Hahahaha jag satt med ett ZOTAC 3090 från komplett av deras 5 kort.
När jag lagt order på TUF 3090/ även och kollade om ja skulle ha båda korten eller ett så avbokade jag båda två efter en extra genomtanke så blev de 3080 STRIX

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Hahahaha jag satt med ett ZOTAC 3090 från komplett av deras 5 kort.
När jag lagt order på TUF 3090/ även och kollade om ja skulle ha båda korten eller ett så avbokade jag båda två efter en extra genomtanke så blev de 3080 STRIX

My point exactly! Dom tappar kunder och impulsköp 😂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

My point exactly! Dom tappar kunder och impulsköp 😂

😂😂😂 impulsköp var det rätta ordet stod på IKEA och klickade hem det via luren

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag ser bara 3090 FE för det priset. Sen finns en avslutad auktion på ett 3080 FE för 17K, men det var också innan 3090 lanserades.

Ser nya som har dykt upp där.

Själv sitter man och nöter sönder refresh knappen hos PostNord...

Känns inte som att man kommer lyckas kamma hem ett kort till frugan den här sidan om året...

Permalänk
Medlem

Ska hämta ut 3080 FE från Ica om nån timme. Koncentrationssvårigheter nu. Knäppaste launch jag varit med om!

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

Min order på 3080 strix OC hos inet ändrades till "delvis bokad" för nån timme sen. Ser även att musen bundlen som följer med nu har status "i lager på tisdag". Verkar som att inet får in leverans av korten då o.o

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Min order på 3080 strix OC hos inet ändrades till "delvis bokad" för nån timme sen. Ser även att musen bundlen som följer med nu har status "i lager på tisdag". Verkar som att inet får in leverans av korten då o.o

Kan det inte vara så att Delvis bokad har med Geforce now och Watch dogs som folk nämnde tidigare?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Såg nu i eftermiddag att min 3080 TUF OC fick de bundlade grejerna tillagda i ordern, Watch Dogs och GeForce Now. Är det ett tecken på att det börjar röra på sig? Står fortfarande 3 november och gul status.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Kan det inte vara så att Delvis bokad har med Geforce now och Watch dogs som folk nämnde tidigare?

Jo det är de artiklarna som är satta som gröna. Dock fanns de inte i min order alls innan och som sagt hade inte musen något leveransdatum innan. Hoppas får man ju göra i varje fall hehe

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Såg nu i eftermiddag att min 3080 TUF OC fick de bundlade grejerna tillagda i ordern, Watch Dogs och GeForce Now. Är det ett tecken på att det börjar röra på sig? Står fortfarande 3 november och gul status.

Vart beställde du ifrån och när?

Permalänk
Medlem

Beställde tuf oc från proshop den 22:nd. Dom svarade att den modellen har över 800 beställningar, och min är ungefär i mitten. rip.

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Elgiganten omsätter klart mer än alla andra ÅF inom samma branch men verkar inte tilldelats en enda leverans...
Något stämmer ju inte här. Antingen så finns det osanning i Asus hävdan om löpande leveranser vecka efter vecka, eller så säljer Elgiganten av sina kort i butik.

De skrattade åt mig i butik när jag frågade dem.. Var där och lämnade in en förstärkare igår och tänkte man kunde fråga i butik också.

Skrivet av Laiq:

Vart beställde du ifrån och när?

Inet kanske? Såg att min order har blivit uppdaterat till "Delvis bokad" och att spel har lags till på ordern.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt