headset för oss med känslig skalp?

Permalänk
Medlem

headset för oss med känslig skalp?

så jag söker efter ett headset som helst inte skulle kännas alls runt öronen. har problem med musklerna runt öronen så ett headset som klämmer får jag fruktansvärd huvudvärk av.

just nu kör jag med urbanista in ears men ljudet är allt annat än bra och jag måste ha en bordsmic.

Permalänk
Medlem

Koss Porta Pro är ju en klassiker i sammanhanget, om de är bra är väl en helt annan sak...

Brorsan hade problem med smärta nära örat och köpte ett par Aftershokz som löste problemet men baserat på vad du säger är det troligen fel produkt för dig?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Daz:

Koss Porta Pro är ju en klassiker i sammanhanget, om de är bra är väl en helt annan sak...

Brorsan hade problem med smärta nära örat och köpte ett par Aftershokz som löste problemet men baserat på vad du säger är det troligen fel produkt för dig?

Porta pro klämmer ju desto mer på öronen...
Jag tror att det är bekvämast att skippa headset och leta bland hörlurarna i stället för där finns det mer att välja på och kvaliten är generellt oerhört mycket högre på både ljud och komfort än hos headset och det finns lurar som hänger utanför örat även om de är ovanliga typ mina ehna AKG K 1000 och Jecklin men en lut med stora kåpor och öronkuddar typ Beyer eller Sennheiser är ju värt att prova.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Gillar inte när headsets klämmer för hårt, så jag skaffade ett https://www.komplett.se/product/904861/gaming/spelutrustning/... riktigt sköna (glömmer ibland att jag har det på mig) och hyfsat ljud, men det kostar ju en slant.

Permalänk
Medlem

har du borsmic hade jag köpt antingen ett par DT770 eller ett par DT990 riktigt sköna

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Porta pro klämmer ju desto mer på öronen...

Oh, jag tänkte att det distinkt var precis vid örat medan Porta Pro förflytta trycket en bit uppåt.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Ja tyvärr går nog aftershokz bort. Jag har inget problem med smärta vid örat. Alltså bråsket. Men klämmer jag musklerna runt om så har jag förlamande smärta dagen efter.

Skrivet av Adnerhill:

har du borsmic hade jag köpt antingen ett par DT770 eller ett par DT990 riktigt sköna

Imponerad av priset för ett par märkeshörlurar. Vikten var också bättre än dom jag har nu (250g vs 370g)

Skrivet av Daz:

Oh, jag tänkte att det distinkt var precis vid örat medan Porta Pro förflytta trycket en bit uppåt.

Jag skulle hellre ta on ears och få ont i brosket på örat än att få så som det är nu.

Permalänk
Hedersmedlem

De hörlurar som jag upplevt suttit mjukast på huvudet är helt klart AKG, jag hade ett par K242 i många år som jag absolut älskade. K240 MkII ser snarlika ut iallafall: https://www.dustinhome.se/product/5011097136/k240-mkii

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Plantronics RIG HD800 är det skönaste lurar jag haft på mitt huvud, lätt och känns knappt alls.

https://www.inet.se/produkt/6302204/plantronics-rig-800hd-pc-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cervatoz:

Ja tyvärr går nog aftershokz bort. Jag har inget problem med smärta vid örat. Alltså bråsket. Men klämmer jag musklerna runt om så har jag förlamande smärta dagen efter.
Imponerad av priset för ett par märkeshörlurar. Vikten var också bättre än dom jag har nu (250g vs 370g)
Jag skulle hellre ta on ears och få ont i brosket på örat än att få så som det är nu.

Kan helt klart rekommendera dom Jag hade ett par DT990 tidigare men ville testa andra, har saknat dom ända sedan jag sålde dom. Skall hämta ut ett par DT770 på posten idag. Fördelen med DT990 är att dom är "öppna" så har du relativ tyst miljö hade jag valt sådana.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Philips Fidelio X2 som jag absolut kan rekommendera att testa, visserligen lite tyngre men stora och mjuka kuddar samt subjektivt lågt tryck över öronen gör dem väldigt bekväma.