3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande den 14:e Oktober som beräknat datum (Dustin)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Usch det låter inte så hoppfullt då. Aja får vänta och se. Om de som du säger bara skjuter fram datumet hela tiden kommer jag också avboka.

Jag har fått bekräftat av Dustin att jag är nummer 2 i kön (bokade 18:51 den 12) och min orderstatus är leverans 2020-10-14. Dock har jag varken fått mail eller sms om att kortet har skickats.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

Hehe ok, jag sökte efter "propshop" i tråden men fick inga träffar.

Skulle ha sökt på "proshop" istället kanske?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Någon som fått leverans av Komplett i veckan? Mitt datum flyttas bara framåt. Beställde den 17e, men eftersom alla sidor var nere så fick jag inte in en beställning förrän 15:37. På min orderbekräftelse står det dock att jag lade den 16:37.

Har bokat en 3080 ROG Strix OC men får bara mitt datum framflyttat hela tiden utan att jag får mejl eller dylikt. Först den 2:a Oktober, sedan framflyttat till den 12:e. Därefter den 17:e, sedan den 22:e och nu för en vecka sedan blev det flyttat till den 27:e.

När man hör av sig till dem så hänvisar dem bara till "mina sidor" för att se vart jag ligger i kön. Men hur ska jag kunna uppskatta vart jag ligger någonstans när datum bara ändras hela tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Jag har fått bekräftat av Dustin att jag är nummer 2 i kön (bokade 18:51 den 12) och min orderstatus är leverans 2020-10-14. Dock har jag varken fått mail eller sms om att kortet har skickats.

Jag fick bekräftelse 19:27 så frågade supporten vilken plats jag hade. Tydligen så hade jag plats 4 men oklart när det kommer in kort. Men det stog 2020-10-15 på bokningen

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

Jag tror du missade min poäng. Det har aldrig handlat om volymer när det kommer till "högst prestanda". Att NVidia i flera år nu kunnat stoltsera med att de har bäst prestanda i toppen med 1080ti, 2080ti och nu 3090 har alltid varit ett fungerande mål för att få upp volymerna längre ner på prestandastegen. Det kortet har aldrig varit tänkt att vara det som säljer mest volym, och därav har priset alltid varit premium. För att Nvidia faktiskt ska tänka om med hur man sköter sina affärer måste de få en knäpp på näsan i toppen av prestandaklassen. Annars bryr de sig inte nämnvärt om dålig publicitet eftersom pengarna ändå rullar in. Ungefär som Intel agerade i flera år innan de nu blivit slagna (med största sannolikhet).

Jag förstår inte alls ditt resonemang, men du har säkert nån poäng=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Jag fick bekräftelse 19:27 så frågade supporten vilken plats jag hade. Tydligen så hade jag plats 4 men oklart när det kommer in kort. Men det stog 2020-10-15 på bokningen

Enligt annan medlem på forumet som varit i kontakt med Dustin beräknas korten i lager senare idag eller imorgon.

Som plats 4 i kön bör du ligga bra till att få ett kort till helgen

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av barden82:

Jag förstår inte alls ditt resonemang, men du har säkert nån poäng=)

Haha jag försöker iaf.

NVidia har prestandatronen och genom det kan de få fler kort sålda i lägre prestandasegment. Det handlar om psykologi. En kund kan tänka så här: "NVidia är bäst därför att de har snabbaste kortet, så då får jag lite av den prestandan genom att t ex köpa ett 2060.". Det är därför Nvidia kan göra väldigt dåliga aktiviteter mot kunder därför att de har prestandatronen och kan rida på det. Kunderna kommer ändå att köpa kort från Nvidia.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Sådärja nu kom mitt Asus Strix 3090 OC till lager på Webhallen!

24/10 15.01 beställning

Helgen är räddad!

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 114TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstrom:

Jag väntar på ett MSI Gaming X Trio från Webhallen beställt 16.39 och med en köplats mellan 200-340... Någon som fått ett sådant och med ungefärlig beställningstid?

Jag kan hjälpa dig lite här med att min beställning är gjord 15:11 på detta kort och det har inte blivit skickat ännu. Hoppas på att ta del av batchen som beräknas komma in idag eller imorgon.

Verkar dessvärre inte bättre än att det är väldigt få kort som kommer in med varje leverans :/

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rismik:

Sådärja nu kom mitt Asus Strix 3090 OC till lager på Webhallen!

24/10 15.01 beställning

Helgen är räddad!

Roligt!

Får jag fråga vilka ram du har som klarar 3600Mhz med CL14?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Enligt annan medlem på forumet som varit i kontakt med Dustin beräknas korten i lager senare idag eller imorgon.

Som plats 4 i kön bör du ligga bra till att få ett kort till helgen

Ja man kan ju hoppas ! Har försökt fått tag i ett kort sen släpp av 3080, så förhoppningsvis

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

Jag fick bekräftelse 19:27 så frågade supporten vilken plats jag hade. Tydligen så hade jag plats 4 men oklart när det kommer in kort. Men det stog 2020-10-15 på bokningen

Fick bekräftelse 10 minuter efter dig, och de satte 15/10 på min order i morse. Hoppas jag inte är för långt bak i kön då. 10 minuter är rätt lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maffis:

Fick bekräftelse 10 minuter efter dig, och de satte 15/10 på min order i morse. Hoppas jag inte är för långt bak i kön då. 10 minuter är rätt lång tid.

Jag har 20:10 på min order och fick email om 15/10 i morse också, vet inte om jag törs hoppas på att jakten på kort som hållit på i 4 veckor snart är över eller ej

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Jahapp...Det går tydligen inte att lita på inets lagersaldo pga av att det fanns inte i lager enligt dom? Fast på mailet står det 15 oktober att jag ska få det, men pratade nyss med inets kundtjänst som sa att alla kort är uppbokade och vänder i dörren direkt till kunder som beställt.
Men enligt honom så var det väldig få bokningar på det kortet så man får väl hoppas att man får ett snart,men tycker det är lite snopet....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Jahapp...Det går tydligen inte att lita på inets lagersaldo pga av att det fanns inte i lager enligt dom? Fast på mailet står det 15 oktober att jag ska få det, men pratade nyss med inets kundtjänst som sa att alla kort är uppbokade och vänder i dörren direkt till kunder som beställt.
Men enligt honom så var det väldig få bokningar på det kortet så man får väl hoppas att man får ett snart,men tycker det är lite snopet....

Det lät jättemärkligt, fanns ju grön 1 st, varför är den i Lager om den är uppbokad sedan innan? Det är tyvärr lite som TUF 3080 korten höjdes pga Dollar, men när Dollar gick ner så sänktes inte priset. har ställt frågan 2 gånger dock verkar den inte komma med under Frågor på produkter.

Tråkigt att du inte fick den

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Börjar verkligen tappa sugen för 3080, känns som att ingen av beställningarna man har rör sig frammåt och FE korten är ju helt rökta nu. Usel lansering av Nvidia....

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Roligt!

Får jag fråga vilka ram du har som klarar 3600Mhz med CL14?

Jag kör 4400 mhz trident z cl 18 rgb i 3600 mhz cl 14. Cl 13 bootade inte. De fungerar med cl 17 i 4000 med.

(F4-4400C18D-16GTZR)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Det lät jättemärkligt, fanns ju grön 1 st, varför är den i Lager om den är uppbokad sedan innan? Det är tyvärr lite som TUF 3080 korten höjdes pga Dollar, men när Dollar gick ner så sänktes inte priset. har ställt frågan 2 gånger dock verkar den inte komma med under Frågor på produkter.

Tråkigt att du inte fick den

Jo fast jag misstänker att dom kanske har klantat till det och missat nån bokning eller nått hehe,jaja man får väl nått kort snart med lite tur;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Börjar verkligen tappa sugen för 3080, känns som att ingen av beställningarna man har rör sig frammåt och FE korten är ju helt rökta nu. Usel lansering av Nvidia....

Har ju varit en kinesisk högtid o lite grejer senaste veckorna så produktionen har ju inte varit 100%.. Har förstått det som så att fr.o.m denna veckan så kommer det börja produceras ganska så många mer kort, och i början av november kommer det ta fart och köerna kommer betas av i snabbare takt än innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Roligt!

Får jag fråga vilka ram du har som klarar 3600Mhz med CL14?

G.Skill F4-3200C14D-16GTZR (Samsung B-die)

Kör dom i 14-15-15-35-1T @ 1.45v

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 114TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |

Permalänk
Medlem

Fan va glad jag blev när jag fick mail från Webhallen idag! 😀

Visade sig sen att det endast va info om ny achievement och uppdaterade medlemsvillkor 😕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Börjar verkligen tappa sugen för 3080, känns som att ingen av beställningarna man har rör sig framåt och FE korten är ju helt rökta nu. Usel lansering av Nvidia....

Jag håller med. Nu när man nyktrat till efter hypen och inser att man kanske får ett kort i januari om man har tur så känns det som man kan lägga pengarna på något annat i jul. Kommer Ryzen 5k att bli lika stökigt blir den nog ingen sådan heller.

Får se hur det går för röda laget..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

En som har avbokat 3080 Strix OC på Webhallen, nu jävlar rör sig kön!

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZecretW:

Jag håller med. Nu när man nyktrat till efter hypen och inser att man kanske får ett kort i januari om man har tur så känns det som man kan lägga pengarna på något annat i jul. Kommer Ryzen 5k att bli lika stökigt blir den nog ingen sådan heller.

Får se hur det går för röda laget..

Just 3900X var lite svår att få tag första dagarna, mitt ex fick jag precis vid säljstart då. Borde inte vara något bekymmer denna gång men vi får se. TSMC brukar leverera.

Stor miss av AMD att inte prata grafikkort och spänna muskler dock. Ger mig känslan av att de inte har något att visa upp, även om teasern de gav förra veckan såg rätt lovande ut. Typ 95% sannorlikhet att jag efter nästa CPU och GPU-byte kör AMD + Nvidia med. Gillar faktiskt kombinationen skarpt. 5900X och 3080 + en ny fet skärm var tanken men får se hur det nu slutar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Jag håller med. Nu när man nyktrat till efter hypen och inser att man kanske får ett kort i januari om man har tur så känns det som man kan lägga pengarna på något annat i jul. Kommer Ryzen 5k att bli lika stökigt blir den nog ingen sådan heller.

Får se hur det går för röda laget..

Kolla in Moore's Law Is Dead på youtube. Majoriteten kommer få sina kort senast i november.

Är endast taktik av Nvidia att försöka blåsa kunderna och få oss att tro att tillgängligheten är slut. säkert en del som kommer skriva konsperationsteori men den killen har haft koll på allt gällande denna release. sa redan innan release att det skulle va en paper launch och att priserna skulle höjas i oktober osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrE1:

Kolla in Moore's Law Is Dead på youtube. Majoriteten kommer få sina kort senast i november.

Är endast taktik av Nvidia att försöka blåsa kunderna och få oss att tro att tillgängligheten är slut. säkert en del som kommer skriva konsperationsteori men den killen har haft koll på allt gällande denna release. sa redan innan release att det skulle va en paper launch och att priserna skulle höjas i oktober osv.

Varför skulle det vara smartare att låta folk stå i kö och inte få sina kort och låta AMD presentera vad de har, och sedan fylla lagren? Låter ju lika smart som att AMD har ett bättre grafikkort än Nvidia men vill inte visa upp det, och på så sätt låta Nvidia härja fritt på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Varför skulle det vara smartare att låta folk stå i kö och inte få sina kort och låta AMD presentera vad de har, och sedan fylla lagren? Låter ju lika smart som att AMD har ett bättre grafikkort än Nvidia men vill inte visa upp det, och på så sätt låta Nvidia härja fritt på marknaden.

Varför flyttar man releasen av 3070? jo för att se vart man ska lägga sig prismässigt mot AMD precis av samma anledning så kommer man pressa ut tokmånga kort i slutet oktober/början november för att utbudet ska finnas mot AMD. Kolla bara hypen som är nu för att det inte finns kort, finns säkert 10 trådar om det på sweclockers.

Hur många har inte köpt 3090 eller dyrare 3080 kort för att det inte finns att få tag i?
Riktigt bra marknadsföring av Nvidia om du frågar mig. Sämre för konsumenten dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

Har inte sett att någon postat denna https://www.proshop.se/RTX-30series-overview vilket är väldigt transparent av proshop. RTX 3080 TUF lär ju dröja innan alla kort är levererade...

Sjukt att de inte fått in fler kort ändå. Är ju verkligen skandal vilka små leveranser det kommer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rismik:

Sådärja nu kom mitt Asus Strix 3090 OC till lager på Webhallen!

24/10 15.01 beställning

Helgen är räddad!

Jag beställde ett 3090 strix OC från inet 6/10, vore intressant om någon där i närheten har fått kortet från Inet vid det här laget?

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz