Kan inte hitta BFA som zon hos Chromie

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta BFA som zon hos Chromie

Någon här som kan vara lite pedagogisk för en återkommande spelare till retail wow och är helt lost....

Jag har en bunt gubbar som jag tänkte köra och har precis kört en från 45-50 hur enkelt som helst, MEN..

Nu tänkte jag låsa upp Allied races men jag fattar inte ett jota

OM jag förstår det skall man göra någon for av achivements för att låsa upp dom och förslaget på nätet var "gör det medans du levlar upp alts"
Så då tar jag min 30 lock och går till Chromie för att köra questen/achivemnets "Ready for war" och den skall väll göras i BFA expansionen? men Chromie har ingen som heter så? är det möjligen "The Legion Invasion" ?

Funkar det att beta av alla upplåsningar av raser på detta sätt men olika zoner?

Permalänk
Medlem

BFA är nuvarande timeline, så du behöver inte byta hos Chromie så vidare du inte aktiverat en annan expansion. Då väljer du bara ”return to my normal timeline” eller vad det nu står

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

@50Spaenn
Åfan, trodde pre-patch var allt i SL men inte level 50-60 i och med level squish osv, där ser man får se om jag kan få tillbaka gubben till BFA, tack för hjälpen!

(skall också försöka hitta till BFA delen hur det nu går)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

@50Spaenn
Åfan, trodde pre-patch var allt i SL men inte level 50-60 i och med level squish osv, där ser man får se om jag kan få tillbaka gubben till BFA, tack för hjälpen!

(skall också försöka hitta till BFA delen hur det nu går)

Vet inte ifall det är något som kört ihop sig för folk i och med pre-patchen. Första questen är väl "Battle for Lorderon" tror jag, vilket ska dyka upp automagiskt i din questlog, eller gjorde det förr iaf. Ett annat tips är ju att när du tagit dig ur chormie time (return to normal timeline) som någon sa. Logga ut och in från Stormwind och se ifall det triggar något för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

@50Spaenn
Åfan, trodde pre-patch var allt i SL men inte level 50-60 i och med level squish osv, där ser man får se om jag kan få tillbaka gubben till BFA, tack för hjälpen!

(skall också försöka hitta till BFA delen hur det nu går)

50-60 är Shadowlands-levlingen. 60 är alltså max level i Shadowlands, nuvarande max är 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

50-60 är Shadowlands-levlingen. 60 är alltså max level i Shadowlands, nuvarande max är 50.

Jo jag är med på det utryckte mig lite dåligt, menade bara att jag trodde at det nu var nästan allt i Shadowlands utom lvl 50-60
Sorry är bara förvirrad just nu med så mycket nyss sedan jag spelade retail för en massa år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Vet inte ifall det är något som kört ihop sig för folk i och med pre-patchen. Första questen är väl "Battle for Lorderon" tror jag, vilket ska dyka upp automagiskt i din questlog, eller gjorde det förr iaf. Ett annat tips är ju att när du tagit dig ur chormie time (return to normal timeline) som någon sa. Logga ut och in från Stormwind och se ifall det triggar något för dig.

Jo jag tror jag har något strul, har loggat ut som du föreslog men kan inte riktigt "ta mig till Kul tiras" eler vad jag nu skall göra, letar vidare för en lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Jo jag tror jag har något strul, har loggat ut som du föreslog men kan inte riktigt "ta mig till Kul tiras" eler vad jag nu skall göra, letar vidare för en lösning.

du har ingen quest som vill att du ska gå och prata med Anduin eller nåt? I Stormwind Keep?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

du har ingen quest som vill att du ska gå och prata med Anduin eller nåt? I Stormwind Keep?

Innan ni berättade att jag ÄR i BFA och jag väntade på ett svar så chansade jag på att köra legion expansionen en bit till jag kom tillbaka till SW Keep, där avslutade jag questen och tog inte den följande utan gick till Chromie och gick tillbaka till "normal BFA tid"
Startade också om datorn.

När jag igen loggar in och dubbelkollar med chromie så har jag ingen äldre expansion igång, sedan pkte jag till SW keep och kollade med Anduin som du föreslog och han har ingen quest, han har lite text om att jag är välkommen tillbaka till Sw och att han behöver hjälp i Broken Shore och det är väll Legion?

Det finns en quest jag kan ta i rummet, en Demon Hunter, Jace med questen Deamons Among us...

Så nix jag vet inte om det är en bugg eller bara jag som missat något?

En anna sak som jag tycker är skum är, denna gubbe en lvl 30 lock kan inte porta in i mage tower, han springer bara igenom portalen och in i väggen, men en helt NY lock som är lvl 12 kan gå in där och dra till Borealis eller va det heter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Innan ni berättade att jag ÄR i BFA och jag väntade på ett svar så chansade jag på att köra legion expansionen en bit till jag kom tillbaka till SW Keep, där avslutade jag questen och tog inte den följande utan gick till Chromie och gick tillbaka till "normal BFA tid"
Startade också om datorn.

När jag igen loggar in och dubbelkollar med chromie så har jag ingen äldre expansion igång, sedan pkte jag till SW keep och kollade med Anduin som du föreslog och han har ingen quest, han har lite text om att jag är välkommen tillbaka till Sw och att han behöver hjälp i Broken Shore och det är väll Legion?

Det finns en quest jag kan ta i rummet, en Demon Hunter, Jace med questen Deamons Among us...

Så nix jag vet inte om det är en bugg eller bara jag som missat något?

En anna sak som jag tycker är skum är, denna gubbe en lvl 30 lock kan inte porta in i mage tower, han springer bara igenom portalen och in i väggen, men en helt NY lock som är lvl 12 kan gå in där och dra till Borealis eller va det heter...

Verkar vara flera som har problem https://www.reddit.com/r/wow/comments/jbjl64/how_do_i_start_b...

Det här ska vara start-questen för BFA https://www.wowhead.com/quest=53370/hour-of-reckoning

Kolla om du kan få en quest av en NPC bredvid en Hero's Call Board (https://www.wowhead.com/object=206111/heros-call-board), tror jag såg en där, men på Horde-sidan.

Permalänk
Medlem

Tror att hela kedjan med Battle for Lordaeron är borta.
Questen som startar intro-questet till bfa är Tides of war så vitt jag vet. https://www.wowhead.com/quest=46727/tides-of-war

Den finns markerad på kartan, det är en npc som står bervid hero's call board i trade district

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Verkar vara flera som har problem https://www.reddit.com/r/wow/comments/jbjl64/how_do_i_start_b...

Det här ska vara start-questen för BFA https://www.wowhead.com/quest=53370/hour-of-reckoning

Kolla om du kan få en quest av en NPC bredvid en Hero's Call Board (https://www.wowhead.com/object=206111/heros-call-board), tror jag såg en där, men på Horde-sidan.

Jo jag hittade också posten på Reddit.

Jag testade en annan gubbe, en lvl 27 DK och Sw ser annorlunda ut

När jag kollar på Heros call board finns 3 saker, Chromie, Broken Shore oahc Netherstorm

i SW Keep sitter inte Audin kungen utan High Exarch Turalyon...

Ingen kista med den döde kungen mitt på golvet.

Skumt!

Tillbaka på lock

Kollar heros board.
Chromie, Tanaan Jungle och Twilight Highlands finns där

Det är helt klart stora skillnander på dessa 2 karaktärer fast det bara skiljer 5 levlar och klass.

Näe tror jag ger upp, jag begriper inte detta!

Tack som fan för att du försökte, jäkligt just av dig uppskattar det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Tror att hela kedjan med Battle for Lordaeron är borta.
Questen som startar intro-questet till bfa är Tides of war så vitt jag vet. https://www.wowhead.com/quest=46727/tides-of-war

Den finns markerad på kartan, det är en npc som står bervid hero's call board i trade district

Kan mycket väl vara så men varken min DK eller Lock kan få den questen vid heros board, varken av npc eller på tavlan

När jag läser vad folk skriver på Wowhead så är informationen ju lite äldre, kanske har denna pre-patch strulat till saker och så är det helg och det fixas inte?

Permalänk
Medlem

Prepatcherna fuckar alltid upp saker, förhoppningsvis så kan du fortsätta i BFA-content om några dagar.. lol
Lycka till oavsett hur det går