Permalänk
Medlem

LG OLED 65B6

Säljer min 65B6 då jag ska uppgradera.
Inköpt 2017, fick panelen utbytt 24 januari i år.
Inga problem med tv:n vad jag har märkt av. Inga inbränningar.

Den har en vertikal svart linje nästan i mitten men den syns knappt när det är en väldigt mörkgrå bakgrund, annars syns den inte. Verkar dock vara ett ganska vanligt fenomen för just OLED?

Original kartong finns fortfarande kvar. Eftersom den är så stor så vill jag att den hämtas hos mig i Veberöd.

På grund av den rådande situationen vi har så kommer jag inte att kunna erbjuda att man testar den hemma hos mig.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har du någon bild på strecket? (Eller är det den triangulära färgskiftningen som syns på ena bilden?)

Hittar inte vilken LG OLED 65 modell det är. Kan inte hitta en B6. Har mer detaljer? (Är på jakt efter en begagnad OLED för rimligt pris, är dock ordentligt orolig för det där strecket...)

Jag bor i Skåne, så jag kan hämta om det skulle bli aktuellt.

Hittade modellen
Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Tja!

Kan ta en bild när jag är hemma. Om du kollar första bilden så ska det ligga ett vertikalt band som sträcker sig över mandalorians hjälm och ner, men problemet är att det syns inte på den typen av ljusa scener.

Permalänk
Medlem

Har laddat upp en ny bild där man ser svagt ett band om man kollar längst till höger på Edit profiles knappen.

Permalänk
Medlem

Är väldigt vanligt med Vertical Banding på OLED, tror det är oundvikligt.

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

Är väldigt vanligt med Vertical Banding på OLED, tror det är oundvikligt.

Helt rätt. Tyvärr är det ett vanligt fenomen.

Permalänk
Medlem

Slängde upp en ny bild för att visa exakt var det vertikala bandet befinner sig. Även om jag justerade och överdrev med ljus/konstrast så är det ganska svårt att se det ändå.